Nakresli rally získává mezi dětmi a mladými lidmi stále větší oblibu. Nejlepší získají na jaře příštího roku pohár prezidenta. Oporou soutěže je i poslanec a místostarostka.
První ostrý start má za sebou 36. ročník Valašské rally 2017. V těchto dnech byl vyhlášen třetí ročník mezi dětmi a mládeží oblíbené výtvarné soutěže nazvané Nakresli rally. Klání malých a mladých výtvarníků z mateřských, základních a středních škol vyhlásil pořadatel Valašky společnost JTRT pro s.r.o. ve spolupráci se Základní školou Vsetín-Sychrov 97 a Muzeem regionu Valašsko.
Snahou organizátorů výtvarné soutěže je seznámit veřejnost s výtvarnou představou dětí a mládeže o Valašské rally, rychlých autech a jejich posádkách. Či o krajině, kterou soutěžní vozidla projíždějí. „Nebo také o dětské představě o fair play v motoristickém sportu. To všechno ztvárněno klasickou nebo netradiční a zajímavou, a často i pozoruhodnou výtvarnou technikou,“ uvedla za organizátory výtvarné soutěže předsedkyně hodnotitelské komise a jedna z takzvaných duší uvedeného výtvarného klání, Jaroslava Ševčíková ze Základní školy Vsetín-Sychrov.
Do druhého ročníku výtvarné soutěže, jejímž mottem je od jejího založení: Valašská rally je hit! Pojďme ji nakreslit, a pak jí na tratích zafandit!, zaslali děti a mladí lidé organizátorům bezmála dvě stě výtvarných prací z dílen 17 kolektivů mateřských, základních a středních škol. Zapojilo se však rovněž 19 jednotlivců z řad především teenegerů.
Třetí ročník výtvarné soutěže Nakresli rally vyhodnotí organizátoři při slavnostním odpoledni v zámku Kinských ve Valašském Meziříčí, jehož provozovatelem je Muzeum regionu Valašsko. Stane se tak 20. dubna 2017 za účasti nejen představitelů Valašské rally, Autoklubu ČR a Ústředního automotoklubu ČR, ale také zástupců soutěžních posádek 36. ročníku Valašské rally 2017. Poté budou práce široké veřejnosti prezentovány ve výstavních prostorách zmiňovaného zámku.
Záštitu nad třetím ročníkem výtvarné soutěže dětí a mládeže Nakresli rally, pořádané u příležitosti 36. ročníku Valašské rally 2017, převzali poslanec Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky Petr Kořenek a místostarostka města Valašské Meziříčí Yvona Wojaczková. „Jsem velmi rád, že se pořadatelům Valašky podařilo vymyslet akci pro děti a mladé lidi, která podle mých informací nemá v republice obdobu. A že se jim daří soutěž dále rozvíjet. Nakresli rally je ukázkou toho, jak se dají na první pohled dvě nesourodé akce úspěšně sloučit do jednoho celku. Těší mě, že mohu mít nad soutěží spolu s valašskomeziříčskou místostarostkou záštitu,“ svěřil se Petr Kořenek při předání dokumentu o převzetí záštity pořadateli Valašské rally.
Ve stejném duchu se vyjádřila rovněž představitelka města Valašské Meziříčí. „Potěšující je nejenom akce samotná. Je totiž moc hezká a záslužná a jsem ráda, že mohu být svým způsobem její součástí. Mám však radost také z toho, že do výtvarné soutěže se zapojuje a nachází v ní seberealizaci tolik dětí a mladých lidí,“ vyjádřila se s potěšením valašskomeziříčská místostarostka Yvona Wojaczková.
V pořadí 3. ročník výtvarné soutěže Nakresli rally podporuje Svaz rally Autoklubu České republiky. A rovněž Ústřední automotoklub ČR, který nejlepším v každé kategorii věnuje pohár prezidenta ÚAMK. Stranou v tomto směru nezůstanou ani společnosti Janča Valašské Meziříčí, Rocksteel Šenov u Nového Jičína, Svarmetal Skotnice, AVIS Vsetín, Paketo.cz Vsetín, JTRT a redakce Valašského deníku.
Poprvé byla výtvarná soutěž nazvaná Nakresli rally uspořádána v roce 2014 u příležitosti 33. ročníku Valašky. Tehdy šlo o nultý ročník. „Potřebovali jsme si vyzkoušet, jaký zájem taková akce u dětí a mladých lidí vyvolá. Byli jsme nakonec velmi mile překvapeni. Rozhodli jsme proto založit novou tradici,“ vyjádřil se autor projektu výtvarné soutěže Max Frohn.
VYHODNOCENÍ. Ceny nejlepším předala spolu s předsedou organizačního výboru rally Jaromírem Tomaštíkem také jedna z předních českých posádek současnosti Martin Vlček – Jindřiška Žáková. Dětem poskytli také autogramy a společně se s nimi nechali i vyfotit. A ti nejodvážnější si pak mohli i vyzkoušet, jaké to je sedět za volantem soutěžního speciálu.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.