Závěrečný sprint letošní sezony se odjel v polovině října na Valašsku. Bonver – Partr rally Vsetín 2016 připravila trať s osmi rychlostními zkouškami a 112 posádkami na startu. Mezi nimi byla i čtveřice jezdců hájících barvy Minařík racing.
Po pohárových žních z letošní sezony přišel pro tým půst, navíc dva vozy soutěž nedokončily. Prvními z úspěšných byli Pavel Mika s Radimem Strnadem na Renaultu Clio R3. Zlínská posádka závod rozjela dobře, když na úvodní zkoušce sprintu zajela 3. nejrychlejší čas ve třídě. Následně se ale začal projevovat technický problém u vozu a Pavel s Radimem ve třídě ztráceli. „Na poslední sprint do Vsetína jsme se s Radimem velmi těšili, neboť v druhé polovině roku jsme se v závodním autě moc nesvezli. Ve Vyškově jsme jeli s Radimem první závod a velmi nám to klapalo, v Pačejově jsme se ale svezli pouze zkoušku a půl. Vsetínský sprint je pro nás domácí soutěží, zdejší rychlostní zkoušky známe, navíc na soutěž bylo krásné počasí, což umocňovalo zážitek. Hned na úvodní rychlostní zkoušce jsme ale zjistili, že nám auto plave. Nejdříve jsem dával vinu evropským pneumatikám, se kterými nemám ještě velké zkušenosti. V servisu jsme ale zjistili, že se jedná o technický problém vycházející od špéry. Po druhé zkoušce jsem měl tendenci ze závodu odstoupit, ale vůči Radimovi, týmu i divákům by to nebylo fér, a tak jsem rally dokončil, byť mé pocity z jízdy nebyly nejlepší. Závěrečný sprint sezony se pořadatelsky vydařil, počasí přálo a okolo trati se sešlo poměrně dost lidí. Chtěl bych poděkovat Radimovi za skvělou práci v autě a týmu Lubomíra Minaříka za přípravu vozu,“ zhodnotil vystoupení na Valašsku Pavel Mika. Posádka Mika – Strnad byla nakonec klasifikována na 30. místě absolutní klasifikace, 20. místě v rámci RSS a ve třídě 5 obsadila posádka pátou příčku. Podobně jako Mika rozjeli závod i Petr Krajča s Janem Houštěm na Renaultu Clio, tentokráte zařazeném do třídy 8. Také posádka zastupující želechovické paseky zajela erzetu Semetín ve třetím nejrychlejším čase třídy. Ale i ona se potýkala s problémy vozu. „Vsetínská rally pro nás byla velmi důležitou, tak jsme se rozhodli, že přípravě obětujeme více času. Do Vsetína jsme odjeli už ve čtvrtek odpoledne, abychom vyzvedli itík a mohli od pátečního rána trénovat. Pátek proběhl velmi rychle, protože jsme RZ znali z minulého ročníku. Dali jsme si lehkou večeři a šli se připravovat na sobotu. V sobotu ráno jsme vstupovali do soutěže na průběžném 1. místě ve třídě 8 a tuhle pozici jsme chtěli udržet a stát se mistry. Jenže už na 1. RZ jsme zjistili, že to nebude až tak jednoduché. Měli jsme technické problémy s autem a spíše jsme se trápili. Už před prvním servisem jsme ztráceli 23 vteřin na lídra třídy a my cítili slabší výkon motoru pod kapotou. V servisu kluci auto poladili a my se vydali na RZ Jabloňová, ta byla ovšem zrušena a na RZ Vidče naše ztráta narostla na 42,6 vteřin, a tím bylo pro nás po závodě. Na rampu jsme dojeli, závod jsme dokončili na 4. místě ve třídě 8, a tím přišli o titul. Až závěrečná kalkulace ukáže, jak se nakonec umístíme. Velké poděkování patří sponzorům DH elektro, Imont, Mašlaň, Zachar Luděk a syn, Apled, EXPERT TECHnology, Premier Containers, děkujeme kamarádům a rodinám za podporu, bez které by to nešlo. Uvidíme, jak budeme pokračovat v příští sezóně,“ uvedl v cíli zklamaný Petr Krajča. Vedle 4. místa ve třídě náleží Petrovi s Honzou 46. místo absolutně a 36. místo v RSS. Další dvě dvojice už neměli štěstí dokončit závěrečný sprint. V závěru úvodní zkoušky sprintu začal zlobit motor Hondy Civic 1.6VTi Jaroslava Šopíka a Daniela Hamšíka kdy po nabrané ztrátě se posádka rozhodla ze soutěže odstoupit. To posádka Michael Fiedler – Ondřej Švéda se svezli větší část rally. V průběžném hodnocení třídy se kluci pohybovali kousek za bednou, stopku v soutěži jim vystavila nehoda při druhém průjezdu RZ Hošťálková.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.