Závěrečný sprint letošní sezony se odjel v polovině října na Valašsku. Bonver – Partr rally Vsetín 2016 připravila trať s osmi rychlostními zkouškami a 112 posádkami na startu. Mezi nimi byla i čtveřice jezdců hájících barvy Minařík racing.
Po pohárových žních z letošní sezony přišel pro tým půst, navíc dva vozy soutěž nedokončily. Prvními z úspěšných byli Pavel Mika s Radimem Strnadem na Renaultu Clio R3. Zlínská posádka závod rozjela dobře, když na úvodní zkoušce sprintu zajela 3. nejrychlejší čas ve třídě. Následně se ale začal projevovat technický problém u vozu a Pavel s Radimem ve třídě ztráceli. „Na poslední sprint do Vsetína jsme se s Radimem velmi těšili, neboť v druhé polovině roku jsme se v závodním autě moc nesvezli. Ve Vyškově jsme jeli s Radimem první závod a velmi nám to klapalo, v Pačejově jsme se ale svezli pouze zkoušku a půl. Vsetínský sprint je pro nás domácí soutěží, zdejší rychlostní zkoušky známe, navíc na soutěž bylo krásné počasí, což umocňovalo zážitek. Hned na úvodní rychlostní zkoušce jsme ale zjistili, že nám auto plave. Nejdříve jsem dával vinu evropským pneumatikám, se kterými nemám ještě velké zkušenosti. V servisu jsme ale zjistili, že se jedná o technický problém vycházející od špéry. Po druhé zkoušce jsem měl tendenci ze závodu odstoupit, ale vůči Radimovi, týmu i divákům by to nebylo fér, a tak jsem rally dokončil, byť mé pocity z jízdy nebyly nejlepší. Závěrečný sprint sezony se pořadatelsky vydařil, počasí přálo a okolo trati se sešlo poměrně dost lidí. Chtěl bych poděkovat Radimovi za skvělou práci v autě a týmu Lubomíra Minaříka za přípravu vozu,“ zhodnotil vystoupení na Valašsku Pavel Mika. Posádka Mika – Strnad byla nakonec klasifikována na 30. místě absolutní klasifikace, 20. místě v rámci RSS a ve třídě 5 obsadila posádka pátou příčku. Podobně jako Mika rozjeli závod i Petr Krajča s Janem Houštěm na Renaultu Clio, tentokráte zařazeném do třídy 8. Také posádka zastupující želechovické paseky zajela erzetu Semetín ve třetím nejrychlejším čase třídy. Ale i ona se potýkala s problémy vozu. „Vsetínská rally pro nás byla velmi důležitou, tak jsme se rozhodli, že přípravě obětujeme více času. Do Vsetína jsme odjeli už ve čtvrtek odpoledne, abychom vyzvedli itík a mohli od pátečního rána trénovat. Pátek proběhl velmi rychle, protože jsme RZ znali z minulého ročníku. Dali jsme si lehkou večeři a šli se připravovat na sobotu. V sobotu ráno jsme vstupovali do soutěže na průběžném 1. místě ve třídě 8 a tuhle pozici jsme chtěli udržet a stát se mistry. Jenže už na 1. RZ jsme zjistili, že to nebude až tak jednoduché. Měli jsme technické problémy s autem a spíše jsme se trápili. Už před prvním servisem jsme ztráceli 23 vteřin na lídra třídy a my cítili slabší výkon motoru pod kapotou. V servisu kluci auto poladili a my se vydali na RZ Jabloňová, ta byla ovšem zrušena a na RZ Vidče naše ztráta narostla na 42,6 vteřin, a tím bylo pro nás po závodě. Na rampu jsme dojeli, závod jsme dokončili na 4. místě ve třídě 8, a tím přišli o titul. Až závěrečná kalkulace ukáže, jak se nakonec umístíme. Velké poděkování patří sponzorům DH elektro, Imont, Mašlaň, Zachar Luděk a syn, Apled, EXPERT TECHnology, Premier Containers, děkujeme kamarádům a rodinám za podporu, bez které by to nešlo. Uvidíme, jak budeme pokračovat v příští sezóně,“ uvedl v cíli zklamaný Petr Krajča. Vedle 4. místa ve třídě náleží Petrovi s Honzou 46. místo absolutně a 36. místo v RSS. Další dvě dvojice už neměli štěstí dokončit závěrečný sprint. V závěru úvodní zkoušky sprintu začal zlobit motor Hondy Civic 1.6VTi Jaroslava Šopíka a Daniela Hamšíka kdy po nabrané ztrátě se posádka rozhodla ze soutěže odstoupit. To posádka Michael Fiedler – Ondřej Švéda se svezli větší část rally. V průběžném hodnocení třídy se kluci pohybovali kousek za bednou, stopku v soutěži jim vystavila nehoda při druhém průjezdu RZ Hošťálková.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.