Na Vsetíně vyšel Minařík racing naprázdno

Rally Vsetín (CZE)
Rally Vsetín (CZE), foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz
Jan Dušek 21. října 2016 09:00
Sdílej:

Závěrečný sprint letošní sezony se odjel v polovině října na Valašsku. Bonver – Partr rally Vsetín 2016 připravila trať s osmi rychlostními zkouškami a 112 posádkami na startu. Mezi nimi byla i čtveřice jezdců hájících barvy Minařík racing.

Po pohárových žních z letošní sezony přišel pro tým půst, navíc dva vozy soutěž nedokončily. Prvními z úspěšných byli Pavel Mika s Radimem Strnadem na Renaultu Clio R3. Zlínská posádka závod rozjela dobře, když na úvodní zkoušce sprintu zajela 3. nejrychlejší čas ve třídě. Následně se ale začal projevovat technický problém u vozu a Pavel s Radimem ve třídě ztráceli. „Na poslední sprint do Vsetína jsme se s Radimem velmi těšili, neboť v druhé polovině roku jsme se v závodním autě moc nesvezli. Ve Vyškově jsme jeli s Radimem první závod a velmi nám to klapalo, v Pačejově jsme se ale svezli pouze zkoušku a půl. Vsetínský sprint je pro nás domácí soutěží, zdejší rychlostní zkoušky známe, navíc na soutěž bylo krásné počasí, což umocňovalo zážitek. Hned na úvodní rychlostní zkoušce jsme ale zjistili, že nám auto plave. Nejdříve jsem dával vinu evropským pneumatikám, se kterými nemám ještě velké zkušenosti. V servisu jsme ale zjistili, že se jedná o technický problém vycházející od špéry. Po druhé zkoušce jsem měl tendenci ze závodu odstoupit, ale vůči Radimovi, týmu i divákům by to nebylo fér, a tak jsem rally dokončil, byť mé pocity z jízdy nebyly nejlepší. Závěrečný sprint sezony se pořadatelsky vydařil, počasí přálo a okolo trati se sešlo poměrně dost lidí. Chtěl bych poděkovat Radimovi za skvělou práci v autě a týmu Lubomíra Minaříka za přípravu vozu,“ zhodnotil vystoupení na Valašsku Pavel Mika. Posádka Mika – Strnad byla nakonec klasifikována na 30. místě absolutní klasifikace, 20. místě v rámci RSS a ve třídě 5 obsadila posádka pátou příčku. Podobně jako Mika rozjeli závod i Petr Krajča s Janem Houštěm na Renaultu Clio, tentokráte zařazeném do třídy 8. Také posádka zastupující želechovické paseky zajela erzetu Semetín ve třetím nejrychlejším čase třídy. Ale i ona se potýkala s problémy vozu. „Vsetínská rally pro nás byla velmi důležitou, tak jsme se rozhodli, že přípravě obětujeme více času. Do Vsetína jsme odjeli už ve čtvrtek odpoledne, abychom vyzvedli itík a mohli od pátečního rána trénovat. Pátek proběhl velmi rychle, protože jsme RZ znali z minulého ročníku. Dali jsme si lehkou večeři a šli se připravovat na sobotu. V sobotu ráno jsme vstupovali do soutěže na průběžném 1. místě ve třídě 8 a tuhle pozici jsme chtěli udržet a stát se mistry. Jenže už na 1. RZ jsme zjistili, že to nebude až tak jednoduché. Měli jsme technické problémy s autem a spíše jsme se trápili. Už před prvním servisem jsme ztráceli 23 vteřin na lídra třídy a my cítili slabší výkon motoru pod kapotou. V servisu kluci auto poladili a my se vydali na RZ Jabloňová, ta byla ovšem zrušena a na RZ Vidče naše ztráta narostla na 42,6 vteřin, a tím bylo pro nás po závodě. Na rampu jsme dojeli, závod jsme dokončili na 4. místě ve třídě 8, a tím přišli o titul. Až závěrečná kalkulace ukáže, jak se nakonec umístíme. Velké poděkování patří sponzorům DH elektro, Imont, Mašlaň, Zachar Luděk a syn, Apled, EXPERT TECHnology, Premier Containers, děkujeme kamarádům a rodinám za podporu, bez které by to nešlo. Uvidíme, jak budeme pokračovat v příští sezóně,“ uvedl v cíli zklamaný Petr Krajča. Vedle 4. místa ve třídě náleží Petrovi s Honzou 46. místo absolutně a 36. místo v RSS. Další dvě dvojice už neměli štěstí dokončit závěrečný sprint. V závěru úvodní zkoušky sprintu začal zlobit motor Hondy Civic 1.6VTi  Jaroslava Šopíka a Daniela Hamšíka kdy po nabrané ztrátě se posádka rozhodla ze soutěže odstoupit. To posádka Michael Fiedler – Ondřej Švéda se svezli větší část rally. V průběžném hodnocení třídy se kluci pohybovali kousek za bednou, stopku v soutěži jim vystavila nehoda při druhém průjezdu RZ Hošťálková.    

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.