Závěrečný sprint letošní sezony se odjel v polovině října na Valašsku. Bonver – Partr rally Vsetín 2016 připravila trať s osmi rychlostními zkouškami a 112 posádkami na startu. Mezi nimi byla i čtveřice jezdců hájících barvy Minařík racing.
Po pohárových žních z letošní sezony přišel pro tým půst, navíc dva vozy soutěž nedokončily. Prvními z úspěšných byli Pavel Mika s Radimem Strnadem na Renaultu Clio R3. Zlínská posádka závod rozjela dobře, když na úvodní zkoušce sprintu zajela 3. nejrychlejší čas ve třídě. Následně se ale začal projevovat technický problém u vozu a Pavel s Radimem ve třídě ztráceli. „Na poslední sprint do Vsetína jsme se s Radimem velmi těšili, neboť v druhé polovině roku jsme se v závodním autě moc nesvezli. Ve Vyškově jsme jeli s Radimem první závod a velmi nám to klapalo, v Pačejově jsme se ale svezli pouze zkoušku a půl. Vsetínský sprint je pro nás domácí soutěží, zdejší rychlostní zkoušky známe, navíc na soutěž bylo krásné počasí, což umocňovalo zážitek. Hned na úvodní rychlostní zkoušce jsme ale zjistili, že nám auto plave. Nejdříve jsem dával vinu evropským pneumatikám, se kterými nemám ještě velké zkušenosti. V servisu jsme ale zjistili, že se jedná o technický problém vycházející od špéry. Po druhé zkoušce jsem měl tendenci ze závodu odstoupit, ale vůči Radimovi, týmu i divákům by to nebylo fér, a tak jsem rally dokončil, byť mé pocity z jízdy nebyly nejlepší. Závěrečný sprint sezony se pořadatelsky vydařil, počasí přálo a okolo trati se sešlo poměrně dost lidí. Chtěl bych poděkovat Radimovi za skvělou práci v autě a týmu Lubomíra Minaříka za přípravu vozu,“ zhodnotil vystoupení na Valašsku Pavel Mika. Posádka Mika – Strnad byla nakonec klasifikována na 30. místě absolutní klasifikace, 20. místě v rámci RSS a ve třídě 5 obsadila posádka pátou příčku. Podobně jako Mika rozjeli závod i Petr Krajča s Janem Houštěm na Renaultu Clio, tentokráte zařazeném do třídy 8. Také posádka zastupující želechovické paseky zajela erzetu Semetín ve třetím nejrychlejším čase třídy. Ale i ona se potýkala s problémy vozu. „Vsetínská rally pro nás byla velmi důležitou, tak jsme se rozhodli, že přípravě obětujeme více času. Do Vsetína jsme odjeli už ve čtvrtek odpoledne, abychom vyzvedli itík a mohli od pátečního rána trénovat. Pátek proběhl velmi rychle, protože jsme RZ znali z minulého ročníku. Dali jsme si lehkou večeři a šli se připravovat na sobotu. V sobotu ráno jsme vstupovali do soutěže na průběžném 1. místě ve třídě 8 a tuhle pozici jsme chtěli udržet a stát se mistry. Jenže už na 1. RZ jsme zjistili, že to nebude až tak jednoduché. Měli jsme technické problémy s autem a spíše jsme se trápili. Už před prvním servisem jsme ztráceli 23 vteřin na lídra třídy a my cítili slabší výkon motoru pod kapotou. V servisu kluci auto poladili a my se vydali na RZ Jabloňová, ta byla ovšem zrušena a na RZ Vidče naše ztráta narostla na 42,6 vteřin, a tím bylo pro nás po závodě. Na rampu jsme dojeli, závod jsme dokončili na 4. místě ve třídě 8, a tím přišli o titul. Až závěrečná kalkulace ukáže, jak se nakonec umístíme. Velké poděkování patří sponzorům DH elektro, Imont, Mašlaň, Zachar Luděk a syn, Apled, EXPERT TECHnology, Premier Containers, děkujeme kamarádům a rodinám za podporu, bez které by to nešlo. Uvidíme, jak budeme pokračovat v příští sezóně,“ uvedl v cíli zklamaný Petr Krajča. Vedle 4. místa ve třídě náleží Petrovi s Honzou 46. místo absolutně a 36. místo v RSS. Další dvě dvojice už neměli štěstí dokončit závěrečný sprint. V závěru úvodní zkoušky sprintu začal zlobit motor Hondy Civic 1.6VTi Jaroslava Šopíka a Daniela Hamšíka kdy po nabrané ztrátě se posádka rozhodla ze soutěže odstoupit. To posádka Michael Fiedler – Ondřej Švéda se svezli větší část rally. V průběžném hodnocení třídy se kluci pohybovali kousek za bednou, stopku v soutěži jim vystavila nehoda při druhém průjezdu RZ Hošťálková.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.