První ze sedmidílné série závodů na Autodromu v Sosnové se uskuteční již tuto sobotu 22.října. Do uzávěrky přihlášek zbývá již jen několik dní a startovní listina již čítá 85 závodníků v pěti různých vypsaných třídách dle úprav a objemu motoru. Pro všechny závodníky je připravena konfigurace tratě, jakou ještě nikdy dříve nejeli.
Pravidla pro tyto závody jsou velmi jednoduchá. Každý kdo přijede s jakýmkoliv vozem ať už závodním speciálem či automobilem, se kterým jezdí denně do práce, se může svézt a porovnat tak svoje řidičské umění s ostatními.
Pořadatel se snaží, aby si i běžný řidič mohl vyzkoušet ovládat svůj automobil na hranici jeho jízdních vlastností v bezpečném prostředí autodromu s velkými únikovými zónami a profesionálně zabezpečenou tratí včetně traťových komisařů a záchranného systému.
Výsledky jednotlivých jízd se objeví ve správném pořadí na monitoru ve vyhřívaném stanu ještě dřív, než stihne závodník vystoupit ze svého vozu, za což vděčíme Viktoru Trnkovi, který s námi již léta spolupracuje na velmi profesionální úrovni.
Vstup do depa i na všechny tribuny včetně krytých je pro všechny účastníky zdarma. Pokud tedy nevíte co s volnou sobotou, můžete se přijít podívat na závody do Sosnové jako divák, nebo si rovnou přijet zazávodit. Přihlášky, Propozice, Kalendář, Startovní listinu a další informace najdete na www.autodrom.cz
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?