První ze sedmidílné série závodů na Autodromu v Sosnové se uskuteční již tuto sobotu 22.října. Do uzávěrky přihlášek zbývá již jen několik dní a startovní listina již čítá 85 závodníků v pěti různých vypsaných třídách dle úprav a objemu motoru. Pro všechny závodníky je připravena konfigurace tratě, jakou ještě nikdy dříve nejeli.
Pravidla pro tyto závody jsou velmi jednoduchá. Každý kdo přijede s jakýmkoliv vozem ať už závodním speciálem či automobilem, se kterým jezdí denně do práce, se může svézt a porovnat tak svoje řidičské umění s ostatními.
Pořadatel se snaží, aby si i běžný řidič mohl vyzkoušet ovládat svůj automobil na hranici jeho jízdních vlastností v bezpečném prostředí autodromu s velkými únikovými zónami a profesionálně zabezpečenou tratí včetně traťových komisařů a záchranného systému.
Výsledky jednotlivých jízd se objeví ve správném pořadí na monitoru ve vyhřívaném stanu ještě dřív, než stihne závodník vystoupit ze svého vozu, za což vděčíme Viktoru Trnkovi, který s námi již léta spolupracuje na velmi profesionální úrovni.
Vstup do depa i na všechny tribuny včetně krytých je pro všechny účastníky zdarma. Pokud tedy nevíte co s volnou sobotou, můžete se přijít podívat na závody do Sosnové jako divák, nebo si rovnou přijet zazávodit. Přihlášky, Propozice, Kalendář, Startovní listinu a další informace najdete na www.autodrom.cz
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?