První ze sedmidílné série závodů na Autodromu v Sosnové se uskuteční již tuto sobotu 22.října. Do uzávěrky přihlášek zbývá již jen několik dní a startovní listina již čítá 85 závodníků v pěti různých vypsaných třídách dle úprav a objemu motoru. Pro všechny závodníky je připravena konfigurace tratě, jakou ještě nikdy dříve nejeli.
Pravidla pro tyto závody jsou velmi jednoduchá. Každý kdo přijede s jakýmkoliv vozem ať už závodním speciálem či automobilem, se kterým jezdí denně do práce, se může svézt a porovnat tak svoje řidičské umění s ostatními.
Pořadatel se snaží, aby si i běžný řidič mohl vyzkoušet ovládat svůj automobil na hranici jeho jízdních vlastností v bezpečném prostředí autodromu s velkými únikovými zónami a profesionálně zabezpečenou tratí včetně traťových komisařů a záchranného systému.
Výsledky jednotlivých jízd se objeví ve správném pořadí na monitoru ve vyhřívaném stanu ještě dřív, než stihne závodník vystoupit ze svého vozu, za což vděčíme Viktoru Trnkovi, který s námi již léta spolupracuje na velmi profesionální úrovni.
Vstup do depa i na všechny tribuny včetně krytých je pro všechny účastníky zdarma. Pokud tedy nevíte co s volnou sobotou, můžete se přijít podívat na závody do Sosnové jako divák, nebo si rovnou přijet zazávodit. Přihlášky, Propozice, Kalendář, Startovní listinu a další informace najdete na www.autodrom.cz
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.