Posádka slovenského RUFA SPORT Teamu, Grzegorz Grzyb – Jakub Wróbel spoločne s Fordom Fiesta R5 dojazdili na konečnom štvrtom mieste absolútneho poradia, ale aj druhom v Pohári organizátora na XIII. Bonver Partr Rally Vetín 2016.
Záverečné kolo českej série rallysprintov odštartovalo, rovnako ako v minulom roku vo Vsetíne. Organizátor pritom volil presne taký istý formát súťaže ako v minulom roku a tak väčšinu súťažiacich vo Vsetíne nečakala žiadna novinka. V RUFA SPORT Teame však s jednou novinkou prišli. Tou bola zmena spolujazdca, ktorej sa v tomto prípade ujal Jakub Wróbel. Grzegorz Grzyb si tak skôr, ako na trať musel zvykať na nový hlas znejúci vo Forde Fiesta R5. Cieľom posádky bolo hlavne sa čo možno najskôr spoločne zžiť, pričom Grzegorz potreboval hlavne po ťažkej havárii v Košiciach, ale aj menšom incidente na Rajde Dolnoślaski nabrať istotu. Už začiatkom mesiaca november ho totiž čaká posledné kolo poľského rally šampionátu, v rámci ktorého sa bude rozhodovať o poľskom absolútnom šampiónovi v rally.
Poďme však naspäť do Vsetína, kde Grzegorz s Jakubom vybojovali štvrté miesto absolútneho poradia, ale aj druhé miesto v rámci Pohára organizátora. Celá súťaž, ako sme už spomínali presne kopírovala vlaňajší scenár a k pohode súťažiacich, ale aj množstvu divákov, ktorí sa vo Vsetíne každoročne stretnú prispievalo aj krásne jesenné počasie. Grzegorz s Jakubom sa už od úvodu súťaže usadili na štvrtom mieste absolútneho poradia a keďže im tu nešlo o žiadne body, nemali sa ani veľmi kam ponáhľať. Zvolili preto jazdu na istotu, počas ktorej zdokonalovali svoju spoluprácu.
„Naša posádka sa v prvom rade musela na tejto súťaži poriadne zohrať, čo sa aj nakoniec podarilo. Jakub sa ukázal ako výborný spolujazdec, s ktorým by Grzegorz mohol pokračovať ďalej. Začiatkom mesiaca november nás totiž čaká jedna z najdôležitejších súťaží v tomto roku a tým je Rajd Arlamow, kde sa bude rozhodovať tohtoročnom poľskom absolútnom rally majstrovi a práve tu Grzegorz má veľkú šancu na jeho zisk, keďže v priebežnom poradí šampionátu vedie o dvadsať bodov. Vo Vsetíne sa zišla nesmierne silná konkurencia, v ktorej dokázali Grzegorz s Jakubom výborne zabojovať. Ja som s výsledkom spokojný,“ povedal po XIII. Bonver Partr Rally Vsetín manažér RUFA SPORT Teamu, Ľubomír Kleman.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.