XIII. ročník BONVER PARTR Rally Vsetín, který se uskuteční ve dnech 14. – 15. října 2016, se zabarví do tradičních barev španělského výrobce olejů, společnosti REPSOL. Stane se tak díky nově započaté spolupráci vsetínských pořadatelů a společnosti NIKEY s.r.o.
Po společnosti BONVER získal organizační tým Rally Vsetín dalšího strategického partnera. Tím bude společnost NIKEY s.r.o., výhradní dovozce kompletního portfolia světoznámých olejů REPSOL. Spojení motoristického sportu a značky REPSOL má dlouholetou tradici. V sezonách 1996 – 1997 závodil v barvách Repsolu tovární tým Fordu, když byl týmovým jezdcem Španěl Carlos Sainz. Následně se logo španělských olejů objevovalo i ve spojení s továrním týmem Seatu Sport. A v poslední době jsou zvyklý loga Repsolu vídat hlavně fanoušci Moto GP ve spojení s týmem Repsol Honda a jezdci Marcem Marquezem a Danim Pedrozou. Marquez je šampionem kategorie Moto GP z let 2013 a 2014, za titulem míří i v letošní sezoně.
„Jsme hrdí na to, že zástupci této značky, která má dlouholetou závodní tradici na Dakaru, ve WRC a Moto GP si vybrali právě naši rally k prezentování kvality olejů a maziv REPSOL. Věříme, že toto partnerství vydrží i pro další sezony,“ říká ředitel soutěže Petr Gryger.
Nejlepší posádky díky této spolupráci dostanou vouchery na odběr olejů a maziv REPSOL. Naše hostesky je předají prvním třem posádkám v absolutním pořadí a nejrychlejší dvojici v rámci MČR historických automobilů.
BONVER PARTR Rally Vsetín odstartuje v sobotu 15. října v 8:30 hod., první vozidla budou očekávána na cílové rampě u Autosalonu Škoda, Samohýl Motor Zlín v 16:35 hod. Už v pátek se ovšem před autosalonem uskuteční předstartovní show s představením pozvaných posádek (19 – 20:30 hodin).
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.