Třetí zářiový víkend patřil dalšímu podniku ČMPR nesoucí jméno Rally Sudety. Centrum se soustředilo do Vamberka který rozhodně nehostil rallyové speciály poprvé. Již v minulosti se v okolí jezdila Rally Vamberk. Nedaleké Peklo nad Zdobnicí je domovinou , mezi diváky nezapomenutelného, PekloTeamu. Známé trio Vodehnal-Malina-Moskvič tak na startu Sudet nemohlo chybět.
Páteční odpoledne bylo vyhraněno pro slavnostní start na Vambereckém náměstí. Sešlo se zde slušné množství diváků, kteří přivítali nejen domácí borce. V sobotu ráno bylo trochu sychravo, ale posádky se s vervou vrhly do prvních kilometrů RZ. Tratě vedoucí po horách a podhůří byli zformovány do 2 rychlostek jedoucích se dvakrát v jednom směru a dvakrát v druhém. Celý den se na všechny usmívalo sluníčko a hladilo hřejivými doteky. Náročnost horských tratí se podepsala na řidnoucí výsledkové listině. Z původních 67 startujících po osmi meřených úsecích zbylo 46 přeživších. I když šotolinový úsek měl na svědomí množství defektů, záludnější se projevila čistě asfaltová vložka. Ať už šlo o techniku, nebo výlety mimo vytyčenou trať. Závodníky prověřili rychlé úseky střídající se s technickými pasážemi. A již zmíněná milovaná i nenáviděná šotolina, která ukázala kdo je opravdový srdcař.Zde získávala nejvíce pekelná posádka cítící se tu jako ryba ve vodě. Vždyť dříve byly šotolinové RZ běžné. Soutěž se neobešla bez menších i větších havárií, z nichž některé si posádky sami zaznamenali prostřednictvín onboard kamer. I přez nepříjemné okamžiky, se vše obešlo bez větších poranění. Fotit vraky není moje hoby, ale BMW Bartolda, nebo Vaška mi ukázali jak je důležitá klec a její pevnost. O roztržené LR Mařatky, nebo Zlobickém litříku s faceliftem na mopsíka nemluvě. Vše tak nějak dobře dopadlo. A v cíly měli posádky o čem diskutovat. Pohárky za umístění si nakonec odnesl Kornhef - Triner na felicii za A1. v A2. byl nejrychlejší Górski - Dubikowski v Peugeotu 206. Michálek se Šimíkem dovedli rychlou Fiestu na vrchol ve třídě A3 a na krásné druhé místo absoutně. V A4 i absolutním přadí se vyšvihli k vrcholu Černý s Volínem a A5 ovládl Zabloudil, jež si odskočil ze Sůba do M3ky, navigován Šmídem. Charakteristicky dýmící třídu A6 od prvních kilometrů kontrolovali Novák a Kubů, kteří si střihli na RZ6 i absolitně druhé místo. Mezi Historikama vévodil Plechatý s Ryšánkovou v H4, dotahovali je Rohlena a Hamerský s jejich LR v legendárních barvách Podhoranu, nechajicích vpomenout na Jirku Sedláře, za H3. Stíhali je borci z H5 Kačena - Staník s Favoritem. Ve třídě H2 kralovali Dušek a Dušek na krásném Fiatu Abarth a Dohnal s Dohnalem a Trabantíkem si ohlídali bednu v H1.
To vše je již za námi a nezbývá, než se těšit na příští ročník. Pro který se přímo nabízí změna názvu a pokračování dávné tradice z dob svazarmu Rallye Vamberk.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.