Třetí zářiový víkend patřil dalšímu podniku ČMPR nesoucí jméno Rally Sudety. Centrum se soustředilo do Vamberka který rozhodně nehostil rallyové speciály poprvé. Již v minulosti se v okolí jezdila Rally Vamberk. Nedaleké Peklo nad Zdobnicí je domovinou , mezi diváky nezapomenutelného, PekloTeamu. Známé trio Vodehnal-Malina-Moskvič tak na startu Sudet nemohlo chybět.
Páteční odpoledne bylo vyhraněno pro slavnostní start na Vambereckém náměstí. Sešlo se zde slušné množství diváků, kteří přivítali nejen domácí borce. V sobotu ráno bylo trochu sychravo, ale posádky se s vervou vrhly do prvních kilometrů RZ. Tratě vedoucí po horách a podhůří byli zformovány do 2 rychlostek jedoucích se dvakrát v jednom směru a dvakrát v druhém. Celý den se na všechny usmívalo sluníčko a hladilo hřejivými doteky. Náročnost horských tratí se podepsala na řidnoucí výsledkové listině. Z původních 67 startujících po osmi meřených úsecích zbylo 46 přeživších. I když šotolinový úsek měl na svědomí množství defektů, záludnější se projevila čistě asfaltová vložka. Ať už šlo o techniku, nebo výlety mimo vytyčenou trať. Závodníky prověřili rychlé úseky střídající se s technickými pasážemi. A již zmíněná milovaná i nenáviděná šotolina, která ukázala kdo je opravdový srdcař.Zde získávala nejvíce pekelná posádka cítící se tu jako ryba ve vodě. Vždyť dříve byly šotolinové RZ běžné. Soutěž se neobešla bez menších i větších havárií, z nichž některé si posádky sami zaznamenali prostřednictvín onboard kamer. I přez nepříjemné okamžiky, se vše obešlo bez větších poranění. Fotit vraky není moje hoby, ale BMW Bartolda, nebo Vaška mi ukázali jak je důležitá klec a její pevnost. O roztržené LR Mařatky, nebo Zlobickém litříku s faceliftem na mopsíka nemluvě. Vše tak nějak dobře dopadlo. A v cíly měli posádky o čem diskutovat. Pohárky za umístění si nakonec odnesl Kornhef - Triner na felicii za A1. v A2. byl nejrychlejší Górski - Dubikowski v Peugeotu 206. Michálek se Šimíkem dovedli rychlou Fiestu na vrchol ve třídě A3 a na krásné druhé místo absoutně. V A4 i absolutním přadí se vyšvihli k vrcholu Černý s Volínem a A5 ovládl Zabloudil, jež si odskočil ze Sůba do M3ky, navigován Šmídem. Charakteristicky dýmící třídu A6 od prvních kilometrů kontrolovali Novák a Kubů, kteří si střihli na RZ6 i absolitně druhé místo. Mezi Historikama vévodil Plechatý s Ryšánkovou v H4, dotahovali je Rohlena a Hamerský s jejich LR v legendárních barvách Podhoranu, nechajicích vpomenout na Jirku Sedláře, za H3. Stíhali je borci z H5 Kačena - Staník s Favoritem. Ve třídě H2 kralovali Dušek a Dušek na krásném Fiatu Abarth a Dohnal s Dohnalem a Trabantíkem si ohlídali bednu v H1.
To vše je již za námi a nezbývá, než se těšit na příští ročník. Pro který se přímo nabízí změna názvu a pokračování dávné tradice z dob svazarmu Rallye Vamberk.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.