Třetí zářiový víkend patřil dalšímu podniku ČMPR nesoucí jméno Rally Sudety. Centrum se soustředilo do Vamberka který rozhodně nehostil rallyové speciály poprvé. Již v minulosti se v okolí jezdila Rally Vamberk. Nedaleké Peklo nad Zdobnicí je domovinou , mezi diváky nezapomenutelného, PekloTeamu. Známé trio Vodehnal-Malina-Moskvič tak na startu Sudet nemohlo chybět.
Páteční odpoledne bylo vyhraněno pro slavnostní start na Vambereckém náměstí. Sešlo se zde slušné množství diváků, kteří přivítali nejen domácí borce. V sobotu ráno bylo trochu sychravo, ale posádky se s vervou vrhly do prvních kilometrů RZ. Tratě vedoucí po horách a podhůří byli zformovány do 2 rychlostek jedoucích se dvakrát v jednom směru a dvakrát v druhém. Celý den se na všechny usmívalo sluníčko a hladilo hřejivými doteky. Náročnost horských tratí se podepsala na řidnoucí výsledkové listině. Z původních 67 startujících po osmi meřených úsecích zbylo 46 přeživších. I když šotolinový úsek měl na svědomí množství defektů, záludnější se projevila čistě asfaltová vložka. Ať už šlo o techniku, nebo výlety mimo vytyčenou trať. Závodníky prověřili rychlé úseky střídající se s technickými pasážemi. A již zmíněná milovaná i nenáviděná šotolina, která ukázala kdo je opravdový srdcař.Zde získávala nejvíce pekelná posádka cítící se tu jako ryba ve vodě. Vždyť dříve byly šotolinové RZ běžné. Soutěž se neobešla bez menších i větších havárií, z nichž některé si posádky sami zaznamenali prostřednictvín onboard kamer. I přez nepříjemné okamžiky, se vše obešlo bez větších poranění. Fotit vraky není moje hoby, ale BMW Bartolda, nebo Vaška mi ukázali jak je důležitá klec a její pevnost. O roztržené LR Mařatky, nebo Zlobickém litříku s faceliftem na mopsíka nemluvě. Vše tak nějak dobře dopadlo. A v cíly měli posádky o čem diskutovat. Pohárky za umístění si nakonec odnesl Kornhef - Triner na felicii za A1. v A2. byl nejrychlejší Górski - Dubikowski v Peugeotu 206. Michálek se Šimíkem dovedli rychlou Fiestu na vrchol ve třídě A3 a na krásné druhé místo absoutně. V A4 i absolutním přadí se vyšvihli k vrcholu Černý s Volínem a A5 ovládl Zabloudil, jež si odskočil ze Sůba do M3ky, navigován Šmídem. Charakteristicky dýmící třídu A6 od prvních kilometrů kontrolovali Novák a Kubů, kteří si střihli na RZ6 i absolitně druhé místo. Mezi Historikama vévodil Plechatý s Ryšánkovou v H4, dotahovali je Rohlena a Hamerský s jejich LR v legendárních barvách Podhoranu, nechajicích vpomenout na Jirku Sedláře, za H3. Stíhali je borci z H5 Kačena - Staník s Favoritem. Ve třídě H2 kralovali Dušek a Dušek na krásném Fiatu Abarth a Dohnal s Dohnalem a Trabantíkem si ohlídali bednu v H1.
To vše je již za námi a nezbývá, než se těšit na příští ročník. Pro který se přímo nabízí změna názvu a pokračování dávné tradice z dob svazarmu Rallye Vamberk.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.