Třetí zářiový víkend patřil dalšímu podniku ČMPR nesoucí jméno Rally Sudety. Centrum se soustředilo do Vamberka který rozhodně nehostil rallyové speciály poprvé. Již v minulosti se v okolí jezdila Rally Vamberk. Nedaleké Peklo nad Zdobnicí je domovinou , mezi diváky nezapomenutelného, PekloTeamu. Známé trio Vodehnal-Malina-Moskvič tak na startu Sudet nemohlo chybět.
Páteční odpoledne bylo vyhraněno pro slavnostní start na Vambereckém náměstí. Sešlo se zde slušné množství diváků, kteří přivítali nejen domácí borce. V sobotu ráno bylo trochu sychravo, ale posádky se s vervou vrhly do prvních kilometrů RZ. Tratě vedoucí po horách a podhůří byli zformovány do 2 rychlostek jedoucích se dvakrát v jednom směru a dvakrát v druhém. Celý den se na všechny usmívalo sluníčko a hladilo hřejivými doteky. Náročnost horských tratí se podepsala na řidnoucí výsledkové listině. Z původních 67 startujících po osmi meřených úsecích zbylo 46 přeživších. I když šotolinový úsek měl na svědomí množství defektů, záludnější se projevila čistě asfaltová vložka. Ať už šlo o techniku, nebo výlety mimo vytyčenou trať. Závodníky prověřili rychlé úseky střídající se s technickými pasážemi. A již zmíněná milovaná i nenáviděná šotolina, která ukázala kdo je opravdový srdcař.Zde získávala nejvíce pekelná posádka cítící se tu jako ryba ve vodě. Vždyť dříve byly šotolinové RZ běžné. Soutěž se neobešla bez menších i větších havárií, z nichž některé si posádky sami zaznamenali prostřednictvín onboard kamer. I přez nepříjemné okamžiky, se vše obešlo bez větších poranění. Fotit vraky není moje hoby, ale BMW Bartolda, nebo Vaška mi ukázali jak je důležitá klec a její pevnost. O roztržené LR Mařatky, nebo Zlobickém litříku s faceliftem na mopsíka nemluvě. Vše tak nějak dobře dopadlo. A v cíly měli posádky o čem diskutovat. Pohárky za umístění si nakonec odnesl Kornhef - Triner na felicii za A1. v A2. byl nejrychlejší Górski - Dubikowski v Peugeotu 206. Michálek se Šimíkem dovedli rychlou Fiestu na vrchol ve třídě A3 a na krásné druhé místo absoutně. V A4 i absolutním přadí se vyšvihli k vrcholu Černý s Volínem a A5 ovládl Zabloudil, jež si odskočil ze Sůba do M3ky, navigován Šmídem. Charakteristicky dýmící třídu A6 od prvních kilometrů kontrolovali Novák a Kubů, kteří si střihli na RZ6 i absolitně druhé místo. Mezi Historikama vévodil Plechatý s Ryšánkovou v H4, dotahovali je Rohlena a Hamerský s jejich LR v legendárních barvách Podhoranu, nechajicích vpomenout na Jirku Sedláře, za H3. Stíhali je borci z H5 Kačena - Staník s Favoritem. Ve třídě H2 kralovali Dušek a Dušek na krásném Fiatu Abarth a Dohnal s Dohnalem a Trabantíkem si ohlídali bednu v H1.
To vše je již za námi a nezbývá, než se těšit na příští ročník. Pro který se přímo nabízí změna názvu a pokračování dávné tradice z dob svazarmu Rallye Vamberk.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?