XIII. ročník BONVER PARTR Rally Vsetín definitivně uzavře letošní sezonu Autoklub Mistrovství ČR v rally historických automobilů a jak to tak vypadá, bude, po zrušené mosteckého závodu, zároveň i posledním podnikem Autoklub Rallysprint Série a Poháru 2+. Soutěž se uskuteční ve dnech 14. – 15. října 2016.
Už z nového názvu je patrné, že vsetínská soutěž našla vedle společnosti PARTR nového strategického partnera se zájmem o automobilový sport. Tím je společnost Bonver, kterou zná většina fanoušků i ve spojení s Bonver Dakar Teamem. Právě prezentace jejich dakarských kamionů bude součástí doprovodného programu BONVER PARTR Rally Vsetín. Stejně tak se v roli informačního vozidla objeví na tratích vsetínské rally originální dakarský „presscar“ stáje Bonver.
„Jsme velmi potěšeni spojením s těmito silnými partnery, kteří se finančně podílí na hladkém průběhu našeho podniku. Věříme, že se vzájemná spolupráce promítne do bezproblémového průběhu závodu a na své si přijdou jak posádky, tak samozřejmě fanoušci,“ věří ředitel rally Petr Gryger.
Organizační tým pro letošní ročník připravil osvědčenou trať, vycházející z předchozích ročníků. Posádky budou závodit na osmi rychlostních zkouškách (4 úseky) s celkovou délkou více než 70 ostrých kilometrů. Jména měřených testů – Semetín, Hošťálková, Jabloňová, Vidče – jistě není třeba skalním fanouškům důkladněji představovat. Ale samozřejmě se na trať v dalších tiskových informacích důkladněji zaměříme. Jedno je už nyní jisté, na účastníky opět čeká nesmírně náročná, technická trať, kterou vzhledem k říjnovému termínu může, stejně jako loni mlha, ztížit počasí.
Soutěž oficiálně odstartuje v sobotu 15. října v 8:30 hod., první vozidla budou očekávána na cílové rampě u Autosalonu Škoda, Samohýl Motor Zlín v 16:35 hod.
Na stránkách www.vsetinrally.cz jsou už několik dní zveřejněna Zvláštní ustanovení, novinkou je možnost přihlásit se on- line (http://prihlaska.vsetinrally.cz/entryform/competitor), což už některé posádky využily. Uzávěrka přihlášek je stanovena na středu 5. října 2016 (24 hodin).
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?