XIII. ročník BONVER PARTR Rally Vsetín definitivně uzavře letošní sezonu Autoklub Mistrovství ČR v rally historických automobilů a jak to tak vypadá, bude, po zrušené mosteckého závodu, zároveň i posledním podnikem Autoklub Rallysprint Série a Poháru 2+. Soutěž se uskuteční ve dnech 14. – 15. října 2016.
Už z nového názvu je patrné, že vsetínská soutěž našla vedle společnosti PARTR nového strategického partnera se zájmem o automobilový sport. Tím je společnost Bonver, kterou zná většina fanoušků i ve spojení s Bonver Dakar Teamem. Právě prezentace jejich dakarských kamionů bude součástí doprovodného programu BONVER PARTR Rally Vsetín. Stejně tak se v roli informačního vozidla objeví na tratích vsetínské rally originální dakarský „presscar“ stáje Bonver.
„Jsme velmi potěšeni spojením s těmito silnými partnery, kteří se finančně podílí na hladkém průběhu našeho podniku. Věříme, že se vzájemná spolupráce promítne do bezproblémového průběhu závodu a na své si přijdou jak posádky, tak samozřejmě fanoušci,“ věří ředitel rally Petr Gryger.
Organizační tým pro letošní ročník připravil osvědčenou trať, vycházející z předchozích ročníků. Posádky budou závodit na osmi rychlostních zkouškách (4 úseky) s celkovou délkou více než 70 ostrých kilometrů. Jména měřených testů – Semetín, Hošťálková, Jabloňová, Vidče – jistě není třeba skalním fanouškům důkladněji představovat. Ale samozřejmě se na trať v dalších tiskových informacích důkladněji zaměříme. Jedno je už nyní jisté, na účastníky opět čeká nesmírně náročná, technická trať, kterou vzhledem k říjnovému termínu může, stejně jako loni mlha, ztížit počasí.
Soutěž oficiálně odstartuje v sobotu 15. října v 8:30 hod., první vozidla budou očekávána na cílové rampě u Autosalonu Škoda, Samohýl Motor Zlín v 16:35 hod.
Na stránkách www.vsetinrally.cz jsou už několik dní zveřejněna Zvláštní ustanovení, novinkou je možnost přihlásit se on- line (http://prihlaska.vsetinrally.cz/entryform/competitor), což už některé posádky využily. Uzávěrka přihlášek je stanovena na středu 5. října 2016 (24 hodin).
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.