The Most RALLY #1 v sobotu 29. října se pojede opět jako exhibiční závod v areálu mosteckého autodromu při využití velkého i malého závodního okruhu. Diváci uvidí opět napínavé souboje špičkových tuzemských rallyových posádek, bonusem je navíc bezplatný vstup do areálu autodromu. Soutěž zahrnuje dvě rychlostní zkoušky s asfaltovým i šotolinovým povrchem, každou z nich posádky absolvují dvakrát.
Z hlediska bezpečnosti má mostecká rally proti tratím v otevřeném terénu obrovskou výhodu. Obě trasy rychlostních zkoušek vedou po dráze a obslužných komunikacích uzavřeného okruhu. Diváci sledují závod ve vyhrazených zónách. Pořadatelé tak eliminovali možný střet s vozem, který například po smyku vylétne mimo trať.
Výhodou uzavřeného okruhu je podle obchodní a marketingové ředitelky společnosti AUTODROM MOST Jany Svobodové i možnost uspořádat v sobotu pro diváky celodenní bohatý doprovodný program. „Těšit se mohou dospělí, děti i VIP hosté. Nabídneme řadu atrakcí včetně dětského dopravního hřiště, motokárové dráhy, dráhy pro čtyřkolky či zázemí s občerstvením a nabídkou alkoholických i nealkoholických nápojů v autokaru BARBUS,“ doplnila.
Nultý ročník závodu The Most Rally Sprint, který hostil autodrom loni v listopadu, ovládla posádka Antonín Tlusťák s navigátorem Ivo Vybíralem na Škodě Fabii R5. Na druhém místě za nimi zaostali o bezmála 40 vteřin Jiří Navrátil se spolujezdcem Josefem Králem s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX. Bronzovou příčku s časem o dalších 12,5 vteřiny pomalejším pak obsadili Pavel Nešetřil s Hynkem Středou s novějším vozem Mitsubishi Lancer Evo X.
Tato soutěž byla zapsána do seriálu Rallysprintové serie pro rok 2016, ovšem z technických důvodů organizátoři požádali Autoklub ČR o vyškrtnutí tohoto podniku z kalendáře. Posledním podnikem RSS tak zůstává Rally Vsetín ve dnech 14. - 15. října 2016.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?