I přes téměř roční přípravy jubilejního desátého ročníku Rally Jeseníky, který měl proběhnout 16. a 17. září, dospěl organizační výbor soutěže k rozhodnutí soutěž odvolat. Ani přes intenzivní přípravu se totiž nepodařilo zajistit finální povolení pro uskutečnění tradiční soutěže v podhůří Nízkého Jeseníku, která je tradiční podnik Rallysprint serie, tedy jednodenních podniků.
„Rozhodnutí soutěž odvolat padlo ve chvíli, kdy se nám nepodařilo naplánovat ani několikátou modifikaci rychlostních zkoušek okolo Šternberka. I když jsme měli již domluvenou variantu rozmalovanou včetně bezpečnostního plánu, do plánu nám vstoupilo jiné vedení objízdné trasy jedné z mnoha stavebních prací v okolí. O to víc nás to mrzí, že jsme na každou úpravu zareagovali operativně, ale o pár dní či týdnů vyvstal vždy nějaký nový problém, o kterém jsme nebyli i přes všechna kladná vyjádření k našemu podniku informování. Věříme však, že se nám pro příští ročníky podaří získat lepší vyjednávací pozici před samotným plánovaním stavebních prací v okolí,“ uvádí ředitel Rally Jeseníky Dušan Pospíšil z pořádajícího AMK Ecce Homo.
„Nezbývá tedy než poděkovat všem kolegům z organizačního výboru, zúčastněným obcím na plánovaných tratích, orgánům Policie ČR, ŘSD, Městu Šternberk a Rýmařovu a po vstřebání dojmů se začít věnovat přípravě dalšího ročníku,“ dodává ředitel.
Již přijaté vklady budou vráceny jezdcům na účet, ze kterého byly odeslány. V případě zaslání jinou formou se s Vámi spojíme a dohodneme způsob vrácení vkladu.
Organizační výbor Rally Jeseníky 2016
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.