Šestkrát na startu, šestkrát v cíli. Taková je dosavadní letošní bilance Martina Vlčka a Jindřišky Žákové, kteří ji nepřerušili ani o uplynulém víkendu v okolí Horažďovic. Na EPLcond Rally Agropa dojeli v silné konkurenci čtvrtí absolutně a stejné umístění jim patřilo také v hodnocení Poháru 2+. Nechybělo však mnoho a výsledky mohly vypadat zcela jinak.
Rally Bohemia ukázala, že na lepší se dobře zvyká a adaptace na vůz specifikace R5 jde „Vlčákovi“ rychle. Vzpomínky na bojovný výkon a zisk bronzového věnce z Mladé Boleslavi vyústily v sympatický plán pokusit se o podobný výsledek i na západě Čech. „Pačejov je teprve naším druhým startem s Fiestou R5 a my se těšíme na sbírání dalších zkušeností s tímto vozem. Myslíme si, že pačejovské tratě jsou pro něj jako dělané a věříme, že ve srovnání s „wéercéčkem“ se nám pojede lépe,“ netajila se optimismem Jindřiška.
Úvod soutěže posádce Svarmetal Motorsportu sedl a Martin s Jindřiškou ztráceli po třech „erzetách“ pouhých sedm desetin na aktuálně třetího Romana Odložilíka. Obrat však přinesl druhý průjezd notoricky známé RZ Nehodív – Strážovice, v průběhu které se „Vlčákova“ fiesta ve vysoké rychlosti přetočila a jen se štěstím zůstala stát na všech čtyřech. Ztráta nebyla nijak tragická, optimální pohoda posádky se ale znovu hledala těžko. „S rozhozenou koncentrací jsem ještě chyboval na následující zkoušce a ztratil další čas. Co dodat, chybovat je lidské, ale pár facek bych si stejně dal. Bylo zaděláno na slušný výsledek, jenže dvě fatální chyby, které jsem vyrobil, mne zbavily motivace a bylo po všem. Na jednu stranu dobře, že se nám, ani autu nic nestalo, na druhou stranu to zamrzí,“ hodnotil rozhodující moment soutěže Martin.
Průběžné páté místo v obklíčení R-pětek určitě nebylo zralé na hození flinty do žita, a tak se „Vlčák“ po počáteční skepsi opět vrátil do boje třemi třetími časy. Jelikož ani jeho soupeři nejeli zcela bezchybně, podařilo se mu v závěru postoupit na solidní čtvrtou pozici. K nadšení však bylo daleko. „Rozhodně se sluší poděkovat za skvělou přípravu auta a skvělé zázemí týmu Jarka Orsáka. Snažíme se klukům nepřidávat práci, ale občas se mi to nedaří. Pečlivost a starost o auto je jim vlastní, takže i po malém výletu mimo trať jsme kontrolovali geometrii, zavěšení kol a další komponenty. Důvěra v auto je pro mě důležitá a tohle mi rozhodně přispívá. Před Barumkou víme, že dokážeme jet rychle, jen nesmíme dělat blbosti,“ uzavřel svoje hodnocení Martin Vlček, který si díky slušnému bodovému zisku z pačejovské soutěže udržel průběžnou druhou pozici v klasifikaci Poháru 2+ (15 bodů za Romanem Odložilíkem a 15 bodů před Tomášem Kostkou).
Z „Vlčákových“ slov je patrné, že dalším společným startem trojlístku „Vlčák“, Jindřiška a Fiesta R5 bude v termínu 26. – 28. srpna slavná Barum Czech Rally Zlín. Oba členové posádky se už nyní těší na setkání s fanoušky, například v servisní zóně, kam si můžou přijít pro nová týmová trička.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.