Šestkrát na startu, šestkrát v cíli. Taková je dosavadní letošní bilance Martina Vlčka a Jindřišky Žákové, kteří ji nepřerušili ani o uplynulém víkendu v okolí Horažďovic. Na EPLcond Rally Agropa dojeli v silné konkurenci čtvrtí absolutně a stejné umístění jim patřilo také v hodnocení Poháru 2+. Nechybělo však mnoho a výsledky mohly vypadat zcela jinak.
Rally Bohemia ukázala, že na lepší se dobře zvyká a adaptace na vůz specifikace R5 jde „Vlčákovi“ rychle. Vzpomínky na bojovný výkon a zisk bronzového věnce z Mladé Boleslavi vyústily v sympatický plán pokusit se o podobný výsledek i na západě Čech. „Pačejov je teprve naším druhým startem s Fiestou R5 a my se těšíme na sbírání dalších zkušeností s tímto vozem. Myslíme si, že pačejovské tratě jsou pro něj jako dělané a věříme, že ve srovnání s „wéercéčkem“ se nám pojede lépe,“ netajila se optimismem Jindřiška.
Úvod soutěže posádce Svarmetal Motorsportu sedl a Martin s Jindřiškou ztráceli po třech „erzetách“ pouhých sedm desetin na aktuálně třetího Romana Odložilíka. Obrat však přinesl druhý průjezd notoricky známé RZ Nehodív – Strážovice, v průběhu které se „Vlčákova“ fiesta ve vysoké rychlosti přetočila a jen se štěstím zůstala stát na všech čtyřech. Ztráta nebyla nijak tragická, optimální pohoda posádky se ale znovu hledala těžko. „S rozhozenou koncentrací jsem ještě chyboval na následující zkoušce a ztratil další čas. Co dodat, chybovat je lidské, ale pár facek bych si stejně dal. Bylo zaděláno na slušný výsledek, jenže dvě fatální chyby, které jsem vyrobil, mne zbavily motivace a bylo po všem. Na jednu stranu dobře, že se nám, ani autu nic nestalo, na druhou stranu to zamrzí,“ hodnotil rozhodující moment soutěže Martin.
Průběžné páté místo v obklíčení R-pětek určitě nebylo zralé na hození flinty do žita, a tak se „Vlčák“ po počáteční skepsi opět vrátil do boje třemi třetími časy. Jelikož ani jeho soupeři nejeli zcela bezchybně, podařilo se mu v závěru postoupit na solidní čtvrtou pozici. K nadšení však bylo daleko. „Rozhodně se sluší poděkovat za skvělou přípravu auta a skvělé zázemí týmu Jarka Orsáka. Snažíme se klukům nepřidávat práci, ale občas se mi to nedaří. Pečlivost a starost o auto je jim vlastní, takže i po malém výletu mimo trať jsme kontrolovali geometrii, zavěšení kol a další komponenty. Důvěra v auto je pro mě důležitá a tohle mi rozhodně přispívá. Před Barumkou víme, že dokážeme jet rychle, jen nesmíme dělat blbosti,“ uzavřel svoje hodnocení Martin Vlček, který si díky slušnému bodovému zisku z pačejovské soutěže udržel průběžnou druhou pozici v klasifikaci Poháru 2+ (15 bodů za Romanem Odložilíkem a 15 bodů před Tomášem Kostkou).
Z „Vlčákových“ slov je patrné, že dalším společným startem trojlístku „Vlčák“, Jindřiška a Fiesta R5 bude v termínu 26. – 28. srpna slavná Barum Czech Rally Zlín. Oba členové posádky se už nyní těší na setkání s fanoušky, například v servisní zóně, kam si můžou přijít pro nová týmová trička.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?