S pocity dobře odvedené práce odjížděla z Pačejova posádka KIT racingu Ján Kundlák – Michala Rezková. V cíli třetího sprintu letošní sezony totiž posbírali hned dvě sady pohárů za umístění na bedně – vítězství ve třídě 6 a 2. místo v Rallysprint sérii. Dále patří posádce vítězství v kategorii juniorů.
Po vydařeném startu na Rally Bohemia Janko nezahálel a cvičně si odskočil do Popradu na Rally Tatry. Zde zavzpomínal na první ostrou rally v kariéře, kdy se pod profesorským vedením Rudolfa Kouřila postavil na start Rally Prešov 2011. Stejná dvojice úspěšně absolvovala i tatranské erzety a v cíli byla klasifikována na 9. místě absolutně a domů si vezla vítězství v dvoukolkách i ve třídě. Příprava na EPLcond Rally Agropa Pačejov dopadla pro Janka na výbornou a s dobrou náladou vyrazil již pod dohledem Michaly na jihozápad republiky. Seznamovací jízdy proběhly bez problémů, a tak se Janko s Michalou mohli plně koncentrovat na třetí závod rallysprint série. Na posádky, včetně té se startovním číslem 17 na Peugeotu 208 R2 čekalo osm rychlostních zkoušek v délce 73,5 km. Vstup do soutěže měli Kundlák s Rezkovou impozantní, když na úvodní erzetě nenašli přemožitele ve třídě ani mezi dvoukolkami. Následovala nejdelší 15ti kilometrová rychlostní zkouška a v ní drobná jezdecká chyba, kdy se posádka na chvíli ocitla mimo trať. Zde Janko s Michalou zaznamenali v RSS „až“ čtvrtý čas, což znamenalo pád na druhou příčku, ale průběžné vedení ve třídě si posádka udržela.
„V průběhu druhé erzety jsem byl v jednom místě rychlejší, než bylo potřeba. Musel jsem se rychle rozhodnout, zda se zkusit vejít do zatáčky a riskovat případnou kolizi, nebo pustit auto na louku. Byť jsme zde ztratili pár cenných vteřin, zvolil jsem variantu bezpečného úniku. Potom nebylo úplně jednoduché vrátit se zpět do tempa,“ popsal jediný vážnější moment rally Ján Kundlák. Rozhozené tempo posádka rychle zkorigovala a do poločasu závodu zajela mezi dvoukolkami druhý čas (RZ 3) a na RZ Nehodiv – Strážovice byla v RSS nejrychlejší. Kvalitní časy zajížděli Janko s Michalou i ve zbývajících rychlostních zkouškách. Celkem sedmkrát se posádka pomyslně postavila na bednu určenou nejrychlejším jezdcům v RSS, z toho třikrát byla neporažena. Ve třídě 6, která byla v Pačejově nejpočetnější, pak byli Kundlák s Rezkovou nejrychlejší pětkrát. Suma sumárum na cílové rampě byla posádka klasifikována na 2. místě v RSS a 13. místě absolutního pořadí. Vedle stříbra z Rallysprint série udělalo Jankovi a Michale velkou radost vítězství ve třídě a v kategorii juniorů. „Na to, že je pačejovská rally sprint, tak erzety má naprosto srovnatelně těžké s velkým mistrákem. Na dvojce jsme udělali drobnou chybu, ale naštěstí jsme zde moc neztratili a až do cíle jsme se krásně svezli. Rally děláme, protože nás baví a stále jsme překvapeni z časů, které zajíždíme. Letošní sezona je pro mne i pro Janka doslova snová. To, že jsme schopni v nadupané třídě stabilně zajíždět časy na špici, je masakr. Jen v Pačejově bylo v šestkách dvacet tři kvalitních posádek. Výsledek nás velmi těší a jen dokazuje, že to, co děláme rádi, děláme správně,“ shrnula pocity po závodě Michala Rezková. Další soutěží, kde se usměvavá posádka objeví, bude Barum Czech Rally Zlín startující na konci srpna.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.