S pocity dobře odvedené práce odjížděla z Pačejova posádka KIT racingu Ján Kundlák – Michala Rezková. V cíli třetího sprintu letošní sezony totiž posbírali hned dvě sady pohárů za umístění na bedně – vítězství ve třídě 6 a 2. místo v Rallysprint sérii. Dále patří posádce vítězství v kategorii juniorů.
Po vydařeném startu na Rally Bohemia Janko nezahálel a cvičně si odskočil do Popradu na Rally Tatry. Zde zavzpomínal na první ostrou rally v kariéře, kdy se pod profesorským vedením Rudolfa Kouřila postavil na start Rally Prešov 2011. Stejná dvojice úspěšně absolvovala i tatranské erzety a v cíli byla klasifikována na 9. místě absolutně a domů si vezla vítězství v dvoukolkách i ve třídě. Příprava na EPLcond Rally Agropa Pačejov dopadla pro Janka na výbornou a s dobrou náladou vyrazil již pod dohledem Michaly na jihozápad republiky. Seznamovací jízdy proběhly bez problémů, a tak se Janko s Michalou mohli plně koncentrovat na třetí závod rallysprint série. Na posádky, včetně té se startovním číslem 17 na Peugeotu 208 R2 čekalo osm rychlostních zkoušek v délce 73,5 km. Vstup do soutěže měli Kundlák s Rezkovou impozantní, když na úvodní erzetě nenašli přemožitele ve třídě ani mezi dvoukolkami. Následovala nejdelší 15ti kilometrová rychlostní zkouška a v ní drobná jezdecká chyba, kdy se posádka na chvíli ocitla mimo trať. Zde Janko s Michalou zaznamenali v RSS „až“ čtvrtý čas, což znamenalo pád na druhou příčku, ale průběžné vedení ve třídě si posádka udržela.
„V průběhu druhé erzety jsem byl v jednom místě rychlejší, než bylo potřeba. Musel jsem se rychle rozhodnout, zda se zkusit vejít do zatáčky a riskovat případnou kolizi, nebo pustit auto na louku. Byť jsme zde ztratili pár cenných vteřin, zvolil jsem variantu bezpečného úniku. Potom nebylo úplně jednoduché vrátit se zpět do tempa,“ popsal jediný vážnější moment rally Ján Kundlák. Rozhozené tempo posádka rychle zkorigovala a do poločasu závodu zajela mezi dvoukolkami druhý čas (RZ 3) a na RZ Nehodiv – Strážovice byla v RSS nejrychlejší. Kvalitní časy zajížděli Janko s Michalou i ve zbývajících rychlostních zkouškách. Celkem sedmkrát se posádka pomyslně postavila na bednu určenou nejrychlejším jezdcům v RSS, z toho třikrát byla neporažena. Ve třídě 6, která byla v Pačejově nejpočetnější, pak byli Kundlák s Rezkovou nejrychlejší pětkrát. Suma sumárum na cílové rampě byla posádka klasifikována na 2. místě v RSS a 13. místě absolutního pořadí. Vedle stříbra z Rallysprint série udělalo Jankovi a Michale velkou radost vítězství ve třídě a v kategorii juniorů. „Na to, že je pačejovská rally sprint, tak erzety má naprosto srovnatelně těžké s velkým mistrákem. Na dvojce jsme udělali drobnou chybu, ale naštěstí jsme zde moc neztratili a až do cíle jsme se krásně svezli. Rally děláme, protože nás baví a stále jsme překvapeni z časů, které zajíždíme. Letošní sezona je pro mne i pro Janka doslova snová. To, že jsme schopni v nadupané třídě stabilně zajíždět časy na špici, je masakr. Jen v Pačejově bylo v šestkách dvacet tři kvalitních posádek. Výsledek nás velmi těší a jen dokazuje, že to, co děláme rádi, děláme správně,“ shrnula pocity po závodě Michala Rezková. Další soutěží, kde se usměvavá posádka objeví, bude Barum Czech Rally Zlín startující na konci srpna.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?