Letošní sezónu Rally opouští z vlastního rozhodnutí jeden z talentovaných jezdců Autoklub Peugeot Rally Talent Václav Černín. Jak sám uvedl ve vyjádření, které zaslal vedení Autoklubu ČR, důvodem je ztráta závodnické motivace. Vedení Autoklubu ČR rozhodnutí Václava Černína chápe a oceňuje jeho férový přístup.
Z vyjádření zaslaného Václavem Černínem: „Od Autoklubu jsem měl perfektní zázemí, podporu díky projektu, bez které bych rallye nikdy jezdit nezačal, zkušeného spolujezdce Jirku Strosse, tréninkové auto, mediální propagaci a mnoho dalšího. Vše bylo na vysoké úrovni, včetně soutěžního vozu. Přesto jsem nebyl naplněný, ztratil jsem totiž motivaci. Neměl jsem v sobě touhu udělat vše pro to, abych dokázal na rallye atakovat přední pozice a ve volném čase se věnoval intenzivní přípravě na další podnik.“
„Rád bych poděkoval Autoklubu ČR za tento projekt, který mi umožnil zažít pocit rallyového závodníka. Adamovi Eliášovi a Standovi Kafkovi za bezchybnou podporu a za trpělivost při vysvětlování rallye světa. Jirkovi Strossovi za precizní udávání směru, nejen na trati rychlostních zkoušek, za cenné rady, které jsem obdržel a za humor, který jsem s ním zažil. Díky patří také Sparrow racing teamu za profesionální přístup, bezchybný vůz a toleranci mých mnohdy hloupých otázek. Samozřejmě děkuji všem sponzorům, bez kterých bych tohle nezažil,“ uvedl v závěru odůvodnění Václav Černín.
Jeho spolujezdec Jiří Stross má jako profesionální spolujezdec vlastní plány v Cross Country Rally a se závody rallye rozhodně nekončí. Václav Černín vstoupil do projektu Autoklubu Peugeot Rally Talent v listopadu 2015 po úspěšné kvalifikaci, kterou absolvoval na jaře téhož roku.
Celé vyjádření Václava Černína si přečtete zde:
O mé další účasti v projektu Autoklub Peugeot Rally Talent (APRT) jsem v posledních týdnech usilovně přemýšlel. Necítil jsem se ve své situaci spokojený. Nechápal jsem to, měl jsem vše, co jsem si mohl jen přát. Od Autoklubu perfektní zázemí, podporu díky projektu, bez které bych rallye nikdy jezdit nezačal, zkušeného spolujezdce Jirku Strosse, tréninkové auto, mediální propagaci a mnoho dalšího. Vše bylo na vysoké úrovni, včetně soutěžního vozu. Přesto jsem nebyl naplněný, ztratil jsem totiž motivaci. Neměl jsem v sobě touhu udělat vše pro to, abych dokázal na rallye atakovat přední pozice a ve volném čase se věnoval intenzivní přípravě na další podnik.
Po rozhovoru se Standou Kafkou, jsem poprvé pochopil, že rallye sportem se musí žít. To jsem v sobě bohužel nenašel. Výkony konkurenčních posádek byly obdivuhodné, plné nasazení a touhy být nejlepší. Pro mě jsou závody o zábavě, adrenalinu a odpočinku, touha vyhrát nehraje tak důležitou roli. Po utvrzení této myšlenky jsem došel k závěru, že pokračovat v projektu Autoklub Peugeot Rally Talent by bylo z mé strany nefér, vůči všem, kteří se na tomto projektu podílí. Z Autoklub Peugeot Rally Talent cítím ambice a nadšení pro rallye. Nebylo by správné dál využívat všech výhod, když jsem ambice a nadšení ztratil. Proto jsem se rozhodl projekt Autoklub Peugeot Rally Talent opustit a dát možnost podpořit někoho, kdo chce v rallye něčeho dosáhnout. Mé rozhodnutí bylo sděleno chvíli před Rally Pačejov, abych zbytečně neubral rozpočet Autoklub Peugeot Rally Talent, když v něm nevidím svou budoucnost. Věřím, že se dál budu účastnit některých závodů, jen pro zábavu a bez ambicí. Závěrem bych rád poděkoval Autoklubu ČR za tento projekt, který mi umožnil zažít pocit rallyového závodníka. Adamovi Eliášovi a Standovi Kafkovi za bezchybnou podporu a za trpělivost při vysvětlování rallye světa. Jirkovi Strossovi za precizní udávání směru, nejen na trati rychlostních zkoušek, za cenné rady, které jsem obdržel a za humor který jsem zažil. Díky Sparrow racing teamu za profesionální přístup, bezchybný vůz a toleranci mých mnohdy hloupých otázek. Samozřejmě děkuji všem sponzorům, bez kterých bych tohle nezažil.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.