Letošní sezónu Rally opouští z vlastního rozhodnutí jeden z talentovaných jezdců Autoklub Peugeot Rally Talent Václav Černín. Jak sám uvedl ve vyjádření, které zaslal vedení Autoklubu ČR, důvodem je ztráta závodnické motivace. Vedení Autoklubu ČR rozhodnutí Václava Černína chápe a oceňuje jeho férový přístup.
Z vyjádření zaslaného Václavem Černínem: „Od Autoklubu jsem měl perfektní zázemí, podporu díky projektu, bez které bych rallye nikdy jezdit nezačal, zkušeného spolujezdce Jirku Strosse, tréninkové auto, mediální propagaci a mnoho dalšího. Vše bylo na vysoké úrovni, včetně soutěžního vozu. Přesto jsem nebyl naplněný, ztratil jsem totiž motivaci. Neměl jsem v sobě touhu udělat vše pro to, abych dokázal na rallye atakovat přední pozice a ve volném čase se věnoval intenzivní přípravě na další podnik.“
„Rád bych poděkoval Autoklubu ČR za tento projekt, který mi umožnil zažít pocit rallyového závodníka. Adamovi Eliášovi a Standovi Kafkovi za bezchybnou podporu a za trpělivost při vysvětlování rallye světa. Jirkovi Strossovi za precizní udávání směru, nejen na trati rychlostních zkoušek, za cenné rady, které jsem obdržel a za humor, který jsem s ním zažil. Díky patří také Sparrow racing teamu za profesionální přístup, bezchybný vůz a toleranci mých mnohdy hloupých otázek. Samozřejmě děkuji všem sponzorům, bez kterých bych tohle nezažil,“ uvedl v závěru odůvodnění Václav Černín.
Jeho spolujezdec Jiří Stross má jako profesionální spolujezdec vlastní plány v Cross Country Rally a se závody rallye rozhodně nekončí. Václav Černín vstoupil do projektu Autoklubu Peugeot Rally Talent v listopadu 2015 po úspěšné kvalifikaci, kterou absolvoval na jaře téhož roku.
Celé vyjádření Václava Černína si přečtete zde:
O mé další účasti v projektu Autoklub Peugeot Rally Talent (APRT) jsem v posledních týdnech usilovně přemýšlel. Necítil jsem se ve své situaci spokojený. Nechápal jsem to, měl jsem vše, co jsem si mohl jen přát. Od Autoklubu perfektní zázemí, podporu díky projektu, bez které bych rallye nikdy jezdit nezačal, zkušeného spolujezdce Jirku Strosse, tréninkové auto, mediální propagaci a mnoho dalšího. Vše bylo na vysoké úrovni, včetně soutěžního vozu. Přesto jsem nebyl naplněný, ztratil jsem totiž motivaci. Neměl jsem v sobě touhu udělat vše pro to, abych dokázal na rallye atakovat přední pozice a ve volném čase se věnoval intenzivní přípravě na další podnik.
Po rozhovoru se Standou Kafkou, jsem poprvé pochopil, že rallye sportem se musí žít. To jsem v sobě bohužel nenašel. Výkony konkurenčních posádek byly obdivuhodné, plné nasazení a touhy být nejlepší. Pro mě jsou závody o zábavě, adrenalinu a odpočinku, touha vyhrát nehraje tak důležitou roli. Po utvrzení této myšlenky jsem došel k závěru, že pokračovat v projektu Autoklub Peugeot Rally Talent by bylo z mé strany nefér, vůči všem, kteří se na tomto projektu podílí. Z Autoklub Peugeot Rally Talent cítím ambice a nadšení pro rallye. Nebylo by správné dál využívat všech výhod, když jsem ambice a nadšení ztratil. Proto jsem se rozhodl projekt Autoklub Peugeot Rally Talent opustit a dát možnost podpořit někoho, kdo chce v rallye něčeho dosáhnout. Mé rozhodnutí bylo sděleno chvíli před Rally Pačejov, abych zbytečně neubral rozpočet Autoklub Peugeot Rally Talent, když v něm nevidím svou budoucnost. Věřím, že se dál budu účastnit některých závodů, jen pro zábavu a bez ambicí. Závěrem bych rád poděkoval Autoklubu ČR za tento projekt, který mi umožnil zažít pocit rallyového závodníka. Adamovi Eliášovi a Standovi Kafkovi za bezchybnou podporu a za trpělivost při vysvětlování rallye světa. Jirkovi Strossovi za precizní udávání směru, nejen na trati rychlostních zkoušek, za cenné rady, které jsem obdržel a za humor který jsem zažil. Díky Sparrow racing teamu za profesionální přístup, bezchybný vůz a toleranci mých mnohdy hloupých otázek. Samozřejmě děkuji všem sponzorům, bez kterých bych tohle nezažil.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.