Škoda chce pokračovat v jízdě na plný plyn v Polsku udržet vítězný kurz ve FIA mistrovství světa v rally (WRC 2). Před rokem oslavila posádka Esapekka Lappi/Janne Ferm na Polské rally historicky první triumf ve WRC 2 s vozem Škoda Fabia R5 – a tento úspěch by „létající Fin“ letos rád zopakoval. Jako druhá tovární posádka Škoda nastoupí od čtvrtka do neděle do jedné z nejrychlejších rally tohoto roku Pontus Tidemand/Jonas Andersson. Středem zájmu desetitisíců fanoušků bude i polský pilot Hubert Ptaszek, který rovněž pojede s vozem Škoda Fabia R5.
„Polská rally je pro nás zcela mimořádný podnik. Před rokem jsme zde oslavili první vítězství s naším novým vozem Škoda Fabia R5 na mistrovství světa v rally. Na to bychom samozřejmě chtěli letos navázat,“ řekl šéf Škoda Motorsportu Michal Hrabánek. Polskou rally začínají ve WRC 2 týdny plné rychlosti. Tento tradiční podnik v oblasti Mazurských jezer je vedle následující Finské rally soutěží s nejvyšší průměrnou rychlostí v celém kalendáři mistrovství světa.
„Na ultrarychlých tratích je potřeba odvaha, ale zároveň je třeba jet taky hlavou. Loni Esapekka Lappi i Pontus Tidemand tuto rovnováhu při dvojitém vítězství našli výborně. Konkurence je ale letos ještě tvrdší než v r. 2015, můžeme se těšit na napínavou Polskou rally,“ dodal Hrabánek. Prvních šest nejlepších v celkové klasifikaci WRC 2 – kromě vedoucího jezdce Elfyna Evanse jedou všichni s vozem Škoda Fabia R5 – bude na 306,10 km tratí vedoucích hustými lesy a kolem překrásných jezer bojovat o nejlepší časy.
V posledních čtyřech rally WRC 2 vždy zvítězil jezdec se špičkovým speciálem Fabia R5. Na Italské rally před dvěma týdny byl úspěšný 22letý Fin Teemu Suninen, který vítěznou sérii rovněž zahájil na Mexické rally. Na Argentinské rally byl nejrychlejší Nicolás Fuchs a spolehlivý vůz z Mladé Boleslavi tak zůstal neporažený. Na Portugalské rally vystoupil na nejvyšší příčku tovární jezdec Pontus Tidemand.
Tento švédský jezdec se na návrat do Polska těší: „Rychlé trati na Polské rally mi sedí, to ukázalo už druhé místo v loňském roce. Jonas i já chceme zajet další špičkový výsledek, abychom zlepšili své vyhlídky na zisk titulu ve WRC 2. K tomu jsou potřeba především dobré nervy.“ Jeho týmový kolega Esapekka Lappi chce po devátém místě na Italské rally opět zaútočit: „Na Sardinii jsme nejlepšími časy ukázali náš potenciál, bohužel se nám nepovedlo zajet odpovídající celkový výsledek. Extrémně rychlé tratě v Polsku mi připomínají tratě v mém rodném Finsku, cítím se tam skoro jako doma. Určitě chceme bojovat o vítězství.“
To ovšem nebude jednoduché – vedle Lappiho a Tidemanda pojede s vozem Škoda Fabia R5 šest dalších jezdců. K nim patří i ti, kteří již letos ve WRC 2 zvítězili - Teemu Suninen a Nicolás Fuchs. Domácího podniku se zúčastní také místní hrdina Hubert Ptaszek s rychlým a spolehlivým vozem z Česka. Jeho spolujezdec Maciej Szczepaniak se vyléčil ze zranění, které utrpěl na Portugalské rally a těší se na návrat do WRC 2. „Polská rally je pro mne vrcholem sezóny. Velice se těším na fanoušky doma a chci jim nabídnout hezkou podívanou,“ řekl Ptaszek. Možná si nadělí i předčasný dárek k narozeninám: mladíkovi jedoucímu s vozem Škoda bude dva dny po velkém finále Polské rally 23 let.
Paralelně s Polskou rally se v České republice koná v rámci mistrovství v rally (MČR) Rally Bohemia. Zde za tovární tým nastoupí vedoucí posádka mistrovství Jan Kopecký/Pavel Dresler, která naposledy obsadila druhé místo na Italské rally.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.