Škoda chce pokračovat v jízdě na plný plyn v Polsku udržet vítězný kurz ve FIA mistrovství světa v rally (WRC 2). Před rokem oslavila posádka Esapekka Lappi/Janne Ferm na Polské rally historicky první triumf ve WRC 2 s vozem Škoda Fabia R5 – a tento úspěch by „létající Fin“ letos rád zopakoval. Jako druhá tovární posádka Škoda nastoupí od čtvrtka do neděle do jedné z nejrychlejších rally tohoto roku Pontus Tidemand/Jonas Andersson. Středem zájmu desetitisíců fanoušků bude i polský pilot Hubert Ptaszek, který rovněž pojede s vozem Škoda Fabia R5.
„Polská rally je pro nás zcela mimořádný podnik. Před rokem jsme zde oslavili první vítězství s naším novým vozem Škoda Fabia R5 na mistrovství světa v rally. Na to bychom samozřejmě chtěli letos navázat,“ řekl šéf Škoda Motorsportu Michal Hrabánek. Polskou rally začínají ve WRC 2 týdny plné rychlosti. Tento tradiční podnik v oblasti Mazurských jezer je vedle následující Finské rally soutěží s nejvyšší průměrnou rychlostí v celém kalendáři mistrovství světa.
„Na ultrarychlých tratích je potřeba odvaha, ale zároveň je třeba jet taky hlavou. Loni Esapekka Lappi i Pontus Tidemand tuto rovnováhu při dvojitém vítězství našli výborně. Konkurence je ale letos ještě tvrdší než v r. 2015, můžeme se těšit na napínavou Polskou rally,“ dodal Hrabánek. Prvních šest nejlepších v celkové klasifikaci WRC 2 – kromě vedoucího jezdce Elfyna Evanse jedou všichni s vozem Škoda Fabia R5 – bude na 306,10 km tratí vedoucích hustými lesy a kolem překrásných jezer bojovat o nejlepší časy.
V posledních čtyřech rally WRC 2 vždy zvítězil jezdec se špičkovým speciálem Fabia R5. Na Italské rally před dvěma týdny byl úspěšný 22letý Fin Teemu Suninen, který vítěznou sérii rovněž zahájil na Mexické rally. Na Argentinské rally byl nejrychlejší Nicolás Fuchs a spolehlivý vůz z Mladé Boleslavi tak zůstal neporažený. Na Portugalské rally vystoupil na nejvyšší příčku tovární jezdec Pontus Tidemand.
Tento švédský jezdec se na návrat do Polska těší: „Rychlé trati na Polské rally mi sedí, to ukázalo už druhé místo v loňském roce. Jonas i já chceme zajet další špičkový výsledek, abychom zlepšili své vyhlídky na zisk titulu ve WRC 2. K tomu jsou potřeba především dobré nervy.“ Jeho týmový kolega Esapekka Lappi chce po devátém místě na Italské rally opět zaútočit: „Na Sardinii jsme nejlepšími časy ukázali náš potenciál, bohužel se nám nepovedlo zajet odpovídající celkový výsledek. Extrémně rychlé tratě v Polsku mi připomínají tratě v mém rodném Finsku, cítím se tam skoro jako doma. Určitě chceme bojovat o vítězství.“
To ovšem nebude jednoduché – vedle Lappiho a Tidemanda pojede s vozem Škoda Fabia R5 šest dalších jezdců. K nim patří i ti, kteří již letos ve WRC 2 zvítězili - Teemu Suninen a Nicolás Fuchs. Domácího podniku se zúčastní také místní hrdina Hubert Ptaszek s rychlým a spolehlivým vozem z Česka. Jeho spolujezdec Maciej Szczepaniak se vyléčil ze zranění, které utrpěl na Portugalské rally a těší se na návrat do WRC 2. „Polská rally je pro mne vrcholem sezóny. Velice se těším na fanoušky doma a chci jim nabídnout hezkou podívanou,“ řekl Ptaszek. Možná si nadělí i předčasný dárek k narozeninám: mladíkovi jedoucímu s vozem Škoda bude dva dny po velkém finále Polské rally 23 let.
Paralelně s Polskou rally se v České republice koná v rámci mistrovství v rally (MČR) Rally Bohemia. Zde za tovární tým nastoupí vedoucí posádka mistrovství Jan Kopecký/Pavel Dresler, která naposledy obsadila druhé místo na Italské rally.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?