Jestli byla Rallye Český Krumlov příslibem stoupající formy posádky Štajf – Rajnoha, pak účinkování Klokočka ŠKODA Czech National Teamu na právě odjeté Rallye Hustopeče jen potvrdilo stoupající ambice nového týmu a jejich vozu ŠKODA Fabia R5 v projektu Racing 21. Čtvrté místo absolutně, třetí ve třídě 2 a druhé ve FIA Evropské rallye trofeji jsou toho jasným důkazem a zároveň pozvánkou na Rallye Bohemia, která se jede už za 14 dní.
„Paráda, tady v cíli myslím už není co dodávat. S autem se stále sžíváme a zlepšujeme, naše Fabia R5 umí jet určitě ještě rychleji, ale samotné učení jde překvapivě rychle. Myslím, že velká spokojenost všech v celém týmu po Rallye Hustopeče, kde jsme po první etapě figurovali na třetím místě a jen v závěru soutěže jsme stupně vítězů absolutního pořadí neudrželi. V to jsme před závodem ani nedoufali, jsme moc spokojení a je to výsledek nad plán, hlavně v této silné konkurenci jezdců českého i slovenského šampionátu,“ neskrýval cílové nadšení po letošní Rallye Hustopeče pilot klientského speciálu ŠKODA Fabia R5 týmu Klokočka ŠKODA Czech National Team, Vojtěch Štajf.
Delší pauzu od krumlovské soutěže pomohl zkrátit předsoutěžní test, kde se týmový inženýr ve spolupráci s mechaniky a Vojtěchem Štajfem věnoval dalším změnám v nastavení podvozku. Změna setupu, vyhovujícího jezdcovu jezdeckému stylu, vozu ŠKODA Fabia R5 velmi prospěla, za což nemluví jen pocity pilota, ale také výsledky a dosažené časy, které v Hustopečích byly v celkovém součtu jen 0,71 s/km za továrním pilotem týmu ŠKODA Motorsport Janem Kopeckým. „Měl jsem dobrý pocit už po pondělním testu, kdy jsme s Honzou Kubíčkem na autě provedli nějaké změny, zejména na tlumičích. Byl jsem si mnohem jistější, důvěra v auto vzrostla, ale nechtěl jsem to zakřiknout, protože na soutěži se pak může vše ukázat být jinak. Naštěstí teď už můžu nahlas říct, že jsme se výrazně posunuli vpřed,“ dodává Štajf k technickým změnám v nastavení. ŠKODA Fabia R5 tak funguje opět o něco lépe a komplexněji pro náročné české tratě. Mix rovných asfaltů, uskákaných polních cest a šotoliny na Hustopečích to jen potvrdil.
Samotný průběh Rallye Hustopeče se nesl v pozitivním duchu už od první etapy, kde se posádce Štajf – Rajnoha dařilo nejen za světla, ale posléze za tmy ještě lépe. Po šesti pátečních „erzetách“ se zeleno-šedá Fabia R5 držela na třetím místě v konstantní ztrátě na vedoucího Jana Kopeckého, aby se na bronzové příčce držela i celý zbytek soutěže až do poslední sekce tří sobotních odpoledních testů. „Před čtvrtým Honzou Dohnalem máme náskok 13,6 sekund, ale nebudeme se ho snažit za každou cenu udržet za námi. Jeho Ford Focus WRC je za daných suchých podmínek, kde na hustopečských rovinách dokáže prodat vysoký výkon dvoulitrového motoru, pro nás nechytatelný,“ odhalil Štajf taktiku v posledním sobotním servisu, kde poukázal také na fakt, že ŠKODA Fabia R5 musí zůstat v kondici před nadcházející Rallye Bohemia, která se bude konat už za 14 dní.
„Před sezonou jsme si dali cíl, že se první tři soutěže budeme s Fabií R5 učit a na naší oblíbené bohemce do toho budeme chtít šlápnout. To se nám sice povedlo už teď na Hustopečích, ale Rallye Bohemia je pro nás a naše auto takřka domácím podnikem, kde bychom se chtěli ukázat v nejlepším světle,“ rozkryl Vojta Štajf karty a zároveň pozval všechny fandy rallye a týmu Klokočka ŠKODA Czech National Team do Mladé Boleslavi a okolí, kde se 2. – 3. července uskuteční jeden z vrcholů české soutěžácké sezony.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.