Viac ako dvojmesačnú pauzu v slovenskom rally kalendári vyplnil XIQIO Racing Team absolvovaním niekoľkých kopcových podujatí. Treba povedať, že sa mu tu naozaj darilo. Teraz však už košický tím mieri opäť do rally, na južnú Moravu.
Tomáš Ondrej s Adamom Gömörim a Škodou Fabia WRC, posádka košického XIQIO Racing Teamu, v rámci prvého kola Majstrovstiev Slovenska v rally obsadila nielen najvyššiu priečku v triede 11, ale aj piate miesto absolútneho slovenského poradia. T6o nebol zlý rozbeh do sezóny, aj keď Tomáš už vtedy avizoval, že po drobných úpravách dokáže Škoda Fabia WRC podať aj lepší výkon. Aj z toho dôvodu spoločne s ňou absolvoval Tomáš Ondrej tri kolá Majstrovstiev Slovenska pretekov automobilov do vrchu. Tu nielenže otestoval nové nastavenia vozidla, ale dosahoval aj výrazné úspechy v rámci absolútneho poradia a navyše neochvejne vedie nielen skupinu A, ale aj triedu A nad dva litre.
„Som rád, že sa opäť vraciame do rally súťaží, kde naša Škoda Fabia WRC predovšetkým patrí. Súťaž na južnej Morave bude nielen pre náš tím, ale aj Tomáša s Adamom novinkou, keďže sme sa jej ešte nikdy nezúčastnili. Na druhej strane sme o jej výbornej organizácii veľa počuli. Čo sa konkurencie týka, tá bude v Hustopečiach naozaj silná, ale aspoň uvidíme, ako naša posádka obstojí v rámci celo československého porovnania. Verím, že sa nám bude dariť a Tomáša s Adamom privítame na cieľovej rampe,“ povedal pred súťažou Marián Mičák, manažér XIQIO Racing Teamu.
Podujatie AGROTEC PETRONAS Syntium Rally Hustopeče 2016 odštartuje ako druhé tohtoročné podujatie slovenského rally šampionátu v dňoch 17. – 18.6.2016. Štart súťaže je už počas nadchádzajúceho piatka (17.6.2016) o 19 hodine 15 minúte a cieľ v sobotu (18.6.2016) o 15-tej hodine.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.