Tři auta na startu, tři auta v cíli – taková je bilance Minařík racing při Rally Český Krumlov. Bramborovou placku si z Krumlova odvezli Radim Koutek a Milan Obadal, Lukáš Nekvapil obsadil ve třídě šesté místo.
Letošní krumlovská rally se na dlouho zapíše do podvědomí fanoušků rally, ale hlavně posádek. Počasí si se závodem dělalo, doslova co chtělo. Průtrže deště střídalo krupobití, večer pak Rákosníčkova neproniknutelná mlha a sobotní zkoušky zastihlo slunečné počasí. Do boje s počasím vyrazila i tišnovská dvojice Lukáš Nekvapil – Roman Koscelník na Opelu Adam R2. Ve třídě 6 měla sympatická posádka devatenáct soupeřů a vstup do rally jí vyšel na výbornou, když na výstavišti zajela čtvrtý nejrychlejší čas. Stejný čas Lukáš s Romanem zopakovali i o zkoušku dále, ale desetivteřinová penalizace za ulitý čas srazila kluky na 7. místo. Páteční etapu zakončila posádka na 8. místě ve třídě. V sobotních zkouškách Nekvapil s Koscelníkem stahovali, ale na lepší jak konečné 6. místo ve třídě 6, 7. místo ve dvoukolkách a 26. místo absolutně to už nešlo. „Krumlov je vždy těžká soutěž, ale tentokrát byla těžká, přetěžká... Ne úplně špatně jsme si závod rozjeli, ale pak přišlo několik zkoušek pokory a tréninku přijímání faktu, že se prostě někdy věci dějí přesně naopak, než by si člověk přál. Problémy s ovládáním světelné rampy v kombinaci s vjížděním a vyjížděním z pasáží husté mlhy, kdy opravdu potřebujete urychleně vypnout "dálkové", protože jinak se díváte do bílé zdi, anebo zase rychle "dálky" zapnout, aby bylo pořádně vidět, nás definitivně odstavilo z boje o čelní příčky, a to bohužel nejen v rámci 1. etapy, ale i celkového výsledku. Druhá etapa se nesla ve znamení dalších vrtochů počasí a tím, že jsme startovali později než naši konkurenti, tak podmínky na erzetách byly jiné, v tomto případě na mnoha z nich bohužel podstatně horší, jako například průtrž mračen, přívalový déšť. Ale taková je rally, a vlastně i život. Jednou se daří a jednou zase ne. Takže si nestěžujeme, jen oprašujeme tento fakt :-). Výsledné 5. místo v rámci bodovaných pozic MČR ve třídě 6 v závodu za těchto podmínek a okolností tak pro nás bylo ve finále úspěchem, i když zdobeným zklamáním. Ale dnes už jsme zase oklepaní a hledíme vpřed, vpřed na prašný horizont, kopečky vínem osázené, RALLY HUSTOPEČE 2016!!! DAJ GAS!!! Děkujeme všem, kdo nám pomáhají postavit se na start, partnerům - Autodoprava Roman Krejčí, Erengo, Sagitta, dále všem z Minařík racing, rodinám a našim fanouškům, protože Ti opět ukázali, že se nebojí větru, krup a deště :-) DĚKUJEME,“ uvedl po soutěži Lukáš Nekvapil.
Ve třídě 8 vyrazila do závodu i posádka na Renaultu Clio Sport Radim Koutek s Richardem Lasevičem. Radim bude jistě považovat těžkou rally za jednu z oblíbených. Pětkrát se svými dosaženými časy na rychlostních zkouškách pomyslně postavil na bednu ve třídě, z toho při druhém průjezdu RZ Rožmberk byl nejrychlejší. V Jelení zahradě byli Radim Koutek s Richardem Lasevičem klasifikováni na 4. místě ve třídě, 17. místě mezi dvoukolkami a 38. místě absolutně. „O Krumlovu se mluví jako o nejkrásnější soutěži českého šampionátu. Osobně bych ji viděl spíše jako nejtěžší. Je určitě pravda, že okolí soutěže je přenádherné a pokud je čas se na pár minut zastavit, člověka to může jenom těšit. Pro mě to byla ale soutěž nová, protože v loňském roce jsme dojeli jenom do půlky 2. RZ. Letošní ročník pak přinesl všechno a ještě spoustu věcí navíc. Všichni jsme před startem nervózně hlídali radar a oblohu. Zdejší RZ jsou tak obtížné a nevyzpytatelné, že správné obutí vás posune dopředu, nebo naopak srazí dolů. V prvních sekcích pátku se nám dařilo. Auto fungovalo opravdu na výbornou. Poslední večerní sekce to už bylo jiné kafe, velké mokro, spousta vytahaného bahna a do toho strašná mlha. Na úzkém a rychlém úseku RZ Kohout jsme měli obrovskou krizi, kde jsme na vytočenou pětku vystřelili z cesty ven na stromy a ani sám nevím, jak se to podařilo vyrovnat a všemu se vyhnout. V následujících úsecích jsem neustále kvůli mlze vypínal a zapínal rampu, až jsem omylem vypnul i světla na autě a dlouhé sekundy jsme jeli úplně po tmě. I přes tu tmu jsem viděl diváky u trati, jak si ťukají na čelo :-). Musím smeknout před Vaškem Stejskalem a Martinem Radou a před jejich laserovým zrakem a výkonem v mlze - nechápu a velká poklona. Nocovali jsme na třetím místě a očekávali frontální útok domácího matadora Vlasty Daňhela. Ten přišel hned od rána a pomalu ukrajoval náš náskok. RZ Malonty byla zrušena a vzhledem k situaci na trati, ale i vzhledem k postiženým lidem to bylo jediné správné rozhodnutí. O podium jsme přišli na prvním průjezdu Lipnem, kdy se za časovkou spustila průtrž a kroupy a naše obutí nebylo na tolik vody a kluzký asfalt připraveno. Jinak na tom byl právě Vlasta Daňhel, který asi místo gum obul rafty a nadělil nám kládu. Na následujícím průjezdu RZ Rožmberk jsme spadli do škarpy, ale se šťastným koncem. Na druhém Lipně se pak v cestě obnažil kámen a ohnul nám rameno. Zážitků prostě plno, ale zpětně lze jen konstatovat, že to byla velká škola a velká zkušenost. Luba Minařík nám věnoval spoustu pozornosti a my jsme i díky tomu zajeli několik dobrých časů. Ríša Lasevič byl jako vždy úžasný a už někdy i rozumím tomu, co říká. V autě nám panuje super atmosféra a na přejezdech hrajeme vědomostní kvízy. Je nutné moc a moc poděkovat klukům u Minařík racing, kteří se o nás starají a hlavně Staňovi a Petrovi, kteří našeho závoďáka dokonale napřed rozebrali a ještě dokonaleji složili a připravili. Musíme poděkovat i Markovi a Karolíně, kteří nás svou přítomností moc těšili, všem co nám fandí a našim rodinám za podporu a starost,“ neskrýval radost ze zážitků v soutěži Radim Koutek.
Třetím do party v Českém Krumlově u „Minaříků“ byl Milan Obadal, jenž pro tuto soutěž vyměnil spolujezdce a diktát v Renaultu Clio R3 slyšel z úst Vladimíra Osičky. Milan startoval v minulosti v Krumlově již dvakrát a letošním startem zlomil misku vah ve prospěch dokončených soutěží. V cíli byla posádka klasifikována na 4. místě ve třídě 5, 33. místě ve dvoukolkách a 55. místě absolutně. Milana s Vladimírem těší i jeden nejrychlejší čas ve třídě, dalších šest časů na bedně a částečné vedení třídy. „Rally Český Krumlov byla z našeho pohledu na sepsání knihy. V průběhu závodu jsme zažili snad všechny druhy přírodních podmínek, déšť, kroupy, silnou mlhu, ale i to jarní sluníčko, což byla pro mě obrovská zkušenost. Úvod se nesl v seznamování se s novým spolujezdcem Láďou Osičkou, který do toho našlápl profesionálně a v autě vytvořil pohodu a klid. Během rally se k nám seběhly i drobné technické a zdravotní problémy, ale to je prostě rally. Během těch dvou dnů jsme si toho užili opravdu hodně a hlavně dojeli v pořádku na cílovou rampu. Chtěl bych poděkovat Lubošovi Minaříkovi, Viktorovi Semelovi a celému týmu mechaniků Minařík racing za přípravu auta a zázemí během soutěže. Velké díky patří moji rodině, která mě plně podporuje, pokud cítíte podporu od nejbližších, hned se vám lépe závodí… Díky,“ ohlédl se za soutěží Milan Obadal.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.