Tři auta na startu, tři auta v cíli – taková je bilance Minařík racing při Rally Český Krumlov. Bramborovou placku si z Krumlova odvezli Radim Koutek a Milan Obadal, Lukáš Nekvapil obsadil ve třídě šesté místo.
Letošní krumlovská rally se na dlouho zapíše do podvědomí fanoušků rally, ale hlavně posádek. Počasí si se závodem dělalo, doslova co chtělo. Průtrže deště střídalo krupobití, večer pak Rákosníčkova neproniknutelná mlha a sobotní zkoušky zastihlo slunečné počasí. Do boje s počasím vyrazila i tišnovská dvojice Lukáš Nekvapil – Roman Koscelník na Opelu Adam R2. Ve třídě 6 měla sympatická posádka devatenáct soupeřů a vstup do rally jí vyšel na výbornou, když na výstavišti zajela čtvrtý nejrychlejší čas. Stejný čas Lukáš s Romanem zopakovali i o zkoušku dále, ale desetivteřinová penalizace za ulitý čas srazila kluky na 7. místo. Páteční etapu zakončila posádka na 8. místě ve třídě. V sobotních zkouškách Nekvapil s Koscelníkem stahovali, ale na lepší jak konečné 6. místo ve třídě 6, 7. místo ve dvoukolkách a 26. místo absolutně to už nešlo. „Krumlov je vždy těžká soutěž, ale tentokrát byla těžká, přetěžká... Ne úplně špatně jsme si závod rozjeli, ale pak přišlo několik zkoušek pokory a tréninku přijímání faktu, že se prostě někdy věci dějí přesně naopak, než by si člověk přál. Problémy s ovládáním světelné rampy v kombinaci s vjížděním a vyjížděním z pasáží husté mlhy, kdy opravdu potřebujete urychleně vypnout "dálkové", protože jinak se díváte do bílé zdi, anebo zase rychle "dálky" zapnout, aby bylo pořádně vidět, nás definitivně odstavilo z boje o čelní příčky, a to bohužel nejen v rámci 1. etapy, ale i celkového výsledku. Druhá etapa se nesla ve znamení dalších vrtochů počasí a tím, že jsme startovali později než naši konkurenti, tak podmínky na erzetách byly jiné, v tomto případě na mnoha z nich bohužel podstatně horší, jako například průtrž mračen, přívalový déšť. Ale taková je rally, a vlastně i život. Jednou se daří a jednou zase ne. Takže si nestěžujeme, jen oprašujeme tento fakt :-). Výsledné 5. místo v rámci bodovaných pozic MČR ve třídě 6 v závodu za těchto podmínek a okolností tak pro nás bylo ve finále úspěchem, i když zdobeným zklamáním. Ale dnes už jsme zase oklepaní a hledíme vpřed, vpřed na prašný horizont, kopečky vínem osázené, RALLY HUSTOPEČE 2016!!! DAJ GAS!!! Děkujeme všem, kdo nám pomáhají postavit se na start, partnerům - Autodoprava Roman Krejčí, Erengo, Sagitta, dále všem z Minařík racing, rodinám a našim fanouškům, protože Ti opět ukázali, že se nebojí větru, krup a deště :-) DĚKUJEME,“ uvedl po soutěži Lukáš Nekvapil.
Ve třídě 8 vyrazila do závodu i posádka na Renaultu Clio Sport Radim Koutek s Richardem Lasevičem. Radim bude jistě považovat těžkou rally za jednu z oblíbených. Pětkrát se svými dosaženými časy na rychlostních zkouškách pomyslně postavil na bednu ve třídě, z toho při druhém průjezdu RZ Rožmberk byl nejrychlejší. V Jelení zahradě byli Radim Koutek s Richardem Lasevičem klasifikováni na 4. místě ve třídě, 17. místě mezi dvoukolkami a 38. místě absolutně. „O Krumlovu se mluví jako o nejkrásnější soutěži českého šampionátu. Osobně bych ji viděl spíše jako nejtěžší. Je určitě pravda, že okolí soutěže je přenádherné a pokud je čas se na pár minut zastavit, člověka to může jenom těšit. Pro mě to byla ale soutěž nová, protože v loňském roce jsme dojeli jenom do půlky 2. RZ. Letošní ročník pak přinesl všechno a ještě spoustu věcí navíc. Všichni jsme před startem nervózně hlídali radar a oblohu. Zdejší RZ jsou tak obtížné a nevyzpytatelné, že správné obutí vás posune dopředu, nebo naopak srazí dolů. V prvních sekcích pátku se nám dařilo. Auto fungovalo opravdu na výbornou. Poslední večerní sekce to už bylo jiné kafe, velké mokro, spousta vytahaného bahna a do toho strašná mlha. Na úzkém a rychlém úseku RZ Kohout jsme měli obrovskou krizi, kde jsme na vytočenou pětku vystřelili z cesty ven na stromy a ani sám nevím, jak se to podařilo vyrovnat a všemu se vyhnout. V následujících úsecích jsem neustále kvůli mlze vypínal a zapínal rampu, až jsem omylem vypnul i světla na autě a dlouhé sekundy jsme jeli úplně po tmě. I přes tu tmu jsem viděl diváky u trati, jak si ťukají na čelo :-). Musím smeknout před Vaškem Stejskalem a Martinem Radou a před jejich laserovým zrakem a výkonem v mlze - nechápu a velká poklona. Nocovali jsme na třetím místě a očekávali frontální útok domácího matadora Vlasty Daňhela. Ten přišel hned od rána a pomalu ukrajoval náš náskok. RZ Malonty byla zrušena a vzhledem k situaci na trati, ale i vzhledem k postiženým lidem to bylo jediné správné rozhodnutí. O podium jsme přišli na prvním průjezdu Lipnem, kdy se za časovkou spustila průtrž a kroupy a naše obutí nebylo na tolik vody a kluzký asfalt připraveno. Jinak na tom byl právě Vlasta Daňhel, který asi místo gum obul rafty a nadělil nám kládu. Na následujícím průjezdu RZ Rožmberk jsme spadli do škarpy, ale se šťastným koncem. Na druhém Lipně se pak v cestě obnažil kámen a ohnul nám rameno. Zážitků prostě plno, ale zpětně lze jen konstatovat, že to byla velká škola a velká zkušenost. Luba Minařík nám věnoval spoustu pozornosti a my jsme i díky tomu zajeli několik dobrých časů. Ríša Lasevič byl jako vždy úžasný a už někdy i rozumím tomu, co říká. V autě nám panuje super atmosféra a na přejezdech hrajeme vědomostní kvízy. Je nutné moc a moc poděkovat klukům u Minařík racing, kteří se o nás starají a hlavně Staňovi a Petrovi, kteří našeho závoďáka dokonale napřed rozebrali a ještě dokonaleji složili a připravili. Musíme poděkovat i Markovi a Karolíně, kteří nás svou přítomností moc těšili, všem co nám fandí a našim rodinám za podporu a starost,“ neskrýval radost ze zážitků v soutěži Radim Koutek.
Třetím do party v Českém Krumlově u „Minaříků“ byl Milan Obadal, jenž pro tuto soutěž vyměnil spolujezdce a diktát v Renaultu Clio R3 slyšel z úst Vladimíra Osičky. Milan startoval v minulosti v Krumlově již dvakrát a letošním startem zlomil misku vah ve prospěch dokončených soutěží. V cíli byla posádka klasifikována na 4. místě ve třídě 5, 33. místě ve dvoukolkách a 55. místě absolutně. Milana s Vladimírem těší i jeden nejrychlejší čas ve třídě, dalších šest časů na bedně a částečné vedení třídy. „Rally Český Krumlov byla z našeho pohledu na sepsání knihy. V průběhu závodu jsme zažili snad všechny druhy přírodních podmínek, déšť, kroupy, silnou mlhu, ale i to jarní sluníčko, což byla pro mě obrovská zkušenost. Úvod se nesl v seznamování se s novým spolujezdcem Láďou Osičkou, který do toho našlápl profesionálně a v autě vytvořil pohodu a klid. Během rally se k nám seběhly i drobné technické a zdravotní problémy, ale to je prostě rally. Během těch dvou dnů jsme si toho užili opravdu hodně a hlavně dojeli v pořádku na cílovou rampu. Chtěl bych poděkovat Lubošovi Minaříkovi, Viktorovi Semelovi a celému týmu mechaniků Minařík racing za přípravu auta a zázemí během soutěže. Velké díky patří moji rodině, která mě plně podporuje, pokud cítíte podporu od nejbližších, hned se vám lépe závodí… Díky,“ ohlédl se za soutěží Milan Obadal.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.