Slovenský RUFA SPORT po roku opäť vyráža na súťaž k našim západným susedom, spoločne s vlaňajším víťazom, Tomášom Kostkom a Fordom Fiesta R5.
Vlaňajšia XXIII. Rally Vyškov 2015 sa stala korisťou posádky Tomáš Kostka – Ladislav Kučera na vozidle Ford Fiesta RS WRC. V tomto roku sa slovenský tím na štart už XXIV. Vyškov Rally postaví opäť, s Tomášom Kostkom a Ladislavom Kučerom, rozdiel bude iba v technike, ktorou teraz bude Ford Fiesta R5. „V minulom roku na Rally Vyškov posádka vyhrala absolútne poradie a verím tomu, že aj teraz budú Tomáš s Ladislavom patriť medzi najrýchlejších účastníkov tejto súťaže,“ povedal úvodom manažér slovenského RUFA SPORT Teamu, Ľubomír Kleman.
„Čo sa týka našej spolupráce s Tomášom dohodli aj v tohtoročnej sezóne na vzájomnej spolupráci. Nadchádzajúcu Rally Vyškov sme volili po spoločnej úvahe ako jednu z prvých súťaží, v rámci ktorej by sa mal Tomáš opäť rozjazdiť v rally aute. Máme totiž v pláne spoločný štart v rámci zlínskej Barum Rally, ktorá je aj v tomto roku zaradená do európskeho rally šampionátu. Tomáš tu už dvakrát v našom tíme dojazdil na treťom mieste absolútneho poradia a preto by sme nechceli nič podceniť. A presne Vyškov nám poslúži na jeden z takýchto tréningov. Tomáš sa tu navyše zžije s vozidlom Ford Fiesta R5 s ktorým už dlhšiu dobu nejazdil. V tomto roku spoluprácu plánujeme rozšíriť o niekoľko štartov v rámci českého, alebo slovenského šampionátu a samozrejme na našich koncoročných obľúbených voľných podujatiach,“ vysvetlil dôvod štartu na Rally Vyškov manažér RUFA SPORT Teamu Ľubomír Kleman.
XXIV. Rally Vyškov, ktorá je súčasťou českého šampionátu v Rallysprintoch odštartuje v dňoch 14.-15.5.2016 vo Vyškove a jeho okolí. V rámci jednoetapovej súťaže pre všetkých účastníkov pripravil organizátor trať o celkovej dĺžke 180 kilometrov. V nej je zahrnutých aj sedem rýchlostných skúšok, ktorých spoločná dĺžka dosahuje takmer 72 kilometrov. Štart súťaže je plánovaný na sobotu (14.5.2016) o 9:00 hodine a cieľ v ten istý deň o 16:05 hodine.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.