Společnou premiéru na Valašské rally měla smíšená posádka Pavlína Tydlačková, Michal Cibulka. Přes pár chyb zdárně dovezli Škodu Fabii do cíle, a to navíc na prvním místě mezi ženami – pilotkami. A jako většina dalších posádek mají pro organizátory Valašky jen slova chvály, což je po letech velká změna.
Opravdu se zlepšila organizace Valašské rally oproti předchozím ročníkům?
Pavlína: Abych pravdu řekla, Valašku jsem jela popáté, ale až letos jsem si ji užila. Organizačně perfektně zvládnuté, vše na sebe skvěle navazovalo, nikde jsme hodinu nestepovali. Což se v předešlých letech dělo dost, byli jsme vice u aut před RZ než v autech na RZ. Každopádně doufám, že nové vedení Valašky pomohlo tento závod vytáhnout z prachu a negativních vzpomínek a do budoucna se jim bude dařit aspoň tak jako letos.
Michal: Loni z pohledu fanouška byla Valaška pro mě jedno velké zklamání z důvodů organizace celého závodu. Naopak letos, kdy jsem jel svůj premiérový závod na sedadle spolujezdce, jsem si Valašku parádně užil, a to hlavně díky hezkým RZ, bezproblémové organizaci a dobré atmosféře jak ze strany fanoušků tak i u nás v autě. Velký dík patří pořadatelům za úžasně připravenou soutěž.
Jak k tomu vlastně došlo, že tady máme posádku Tydlačková, Cibulka?
Pavlína: Vojta Mudrák, co se mnou jel loni, měl krapet vyšší ambice a chtěl do rychlejšího vozu. Já mu v rozkvětu nijak bránit nemohla a ani nechtěla, každý má právo na posun. Na školení jezdců mě oslovil Míša. Já sice v té době ještě nevěděla, zda letos pojedu, ale situace se vyvinula pozitivně a my jsme si plácli.
Michal: Jelikož letos začínám, tak jsem si nemohl vybírat, s kým bych mohl jet. Oslovil jsem Páju a vzešla z toho spolupráce na letošní a snad i na další sezóny. Jsem rád, že do toho Pája šla, protože už má nějaké zkušenosti se zaučováním spolujezdce.
Vaše dojmy z první spolupráce?
Pavlína: Musím říci, že velmi dobré. Už to, že Michal ze své iniciativy pomáhal chystat auto i před testováním, to beru moc kladně, to se mi pravda ještě nestalo. Má takové správné závodnické nadšení. Jinak si myslím, že nám to spolu půjde. Musíme ještě hodně makat, ale souhra si myslím, že byla znatelná už na první Valašce. Míša chytil i správný rytmus a to je podstatné.
Michal: Moje dojmy jsou velmi dobré, i když jsem udělal pár chyb. Mám se ještě hodně co učit aby to bylo na sto procent, ale věřím, že vše půjde správným směrem.
Co vás čeká dál?
Pavlína: Dál… Ráda bych řekla, že kdyby mi před deseti lety někdo tvrdil, že budu jezdit rally, poklepala bych si na čelo. V té době jsem si dělala řidičák a děsilo mě předjet traktor. Během let a poznáváni nových lidí jsem měla možnost nakouknout i do zázemí, občas se svézt při najíždění RZ. Tak se mi to nějak zalíbilo, a řekla jsem si, že to zkusím. A letos už to zkouším šestým rokem.
Takže, teď už se těšíme na Vyškov, kde se samozřejmě budeme snažit zrychlit. Letos zůstanu ještě u fabie. Velmi ráda bych se posunula někam dál, ale vše je o financích. Snad se časem podaří svézt se i se silnějším strojem.
Pavlína Tydlačková s Michalem Cibulkou a Škodou Fabií třídy 10 na Valašské rally 2016 obsadili 75. místo absolutně, 1. místo mezi ženami – pilotkami (před Jarmilou Hrachovcovou, Olga Lounová nedokončila) a 1. místo ve třídě 10. Zrychlili ve třech ze čtyř druhých průjezdů valašskými erzetami. Jejich další progres budeme moci sledovat na Rally Vyškov, která se pojede 14. května 2016.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.