Společnou premiéru na Valašské rally měla smíšená posádka Pavlína Tydlačková, Michal Cibulka. Přes pár chyb zdárně dovezli Škodu Fabii do cíle, a to navíc na prvním místě mezi ženami – pilotkami. A jako většina dalších posádek mají pro organizátory Valašky jen slova chvály, což je po letech velká změna.
Opravdu se zlepšila organizace Valašské rally oproti předchozím ročníkům?
Pavlína: Abych pravdu řekla, Valašku jsem jela popáté, ale až letos jsem si ji užila. Organizačně perfektně zvládnuté, vše na sebe skvěle navazovalo, nikde jsme hodinu nestepovali. Což se v předešlých letech dělo dost, byli jsme vice u aut před RZ než v autech na RZ. Každopádně doufám, že nové vedení Valašky pomohlo tento závod vytáhnout z prachu a negativních vzpomínek a do budoucna se jim bude dařit aspoň tak jako letos.
Michal: Loni z pohledu fanouška byla Valaška pro mě jedno velké zklamání z důvodů organizace celého závodu. Naopak letos, kdy jsem jel svůj premiérový závod na sedadle spolujezdce, jsem si Valašku parádně užil, a to hlavně díky hezkým RZ, bezproblémové organizaci a dobré atmosféře jak ze strany fanoušků tak i u nás v autě. Velký dík patří pořadatelům za úžasně připravenou soutěž.
Jak k tomu vlastně došlo, že tady máme posádku Tydlačková, Cibulka?
Pavlína: Vojta Mudrák, co se mnou jel loni, měl krapet vyšší ambice a chtěl do rychlejšího vozu. Já mu v rozkvětu nijak bránit nemohla a ani nechtěla, každý má právo na posun. Na školení jezdců mě oslovil Míša. Já sice v té době ještě nevěděla, zda letos pojedu, ale situace se vyvinula pozitivně a my jsme si plácli.
Michal: Jelikož letos začínám, tak jsem si nemohl vybírat, s kým bych mohl jet. Oslovil jsem Páju a vzešla z toho spolupráce na letošní a snad i na další sezóny. Jsem rád, že do toho Pája šla, protože už má nějaké zkušenosti se zaučováním spolujezdce.
Vaše dojmy z první spolupráce?
Pavlína: Musím říci, že velmi dobré. Už to, že Michal ze své iniciativy pomáhal chystat auto i před testováním, to beru moc kladně, to se mi pravda ještě nestalo. Má takové správné závodnické nadšení. Jinak si myslím, že nám to spolu půjde. Musíme ještě hodně makat, ale souhra si myslím, že byla znatelná už na první Valašce. Míša chytil i správný rytmus a to je podstatné.
Michal: Moje dojmy jsou velmi dobré, i když jsem udělal pár chyb. Mám se ještě hodně co učit aby to bylo na sto procent, ale věřím, že vše půjde správným směrem.
Co vás čeká dál?
Pavlína: Dál… Ráda bych řekla, že kdyby mi před deseti lety někdo tvrdil, že budu jezdit rally, poklepala bych si na čelo. V té době jsem si dělala řidičák a děsilo mě předjet traktor. Během let a poznáváni nových lidí jsem měla možnost nakouknout i do zázemí, občas se svézt při najíždění RZ. Tak se mi to nějak zalíbilo, a řekla jsem si, že to zkusím. A letos už to zkouším šestým rokem.
Takže, teď už se těšíme na Vyškov, kde se samozřejmě budeme snažit zrychlit. Letos zůstanu ještě u fabie. Velmi ráda bych se posunula někam dál, ale vše je o financích. Snad se časem podaří svézt se i se silnějším strojem.
Pavlína Tydlačková s Michalem Cibulkou a Škodou Fabií třídy 10 na Valašské rally 2016 obsadili 75. místo absolutně, 1. místo mezi ženami – pilotkami (před Jarmilou Hrachovcovou, Olga Lounová nedokončila) a 1. místo ve třídě 10. Zrychlili ve třech ze čtyř druhých průjezdů valašskými erzetami. Jejich další progres budeme moci sledovat na Rally Vyškov, která se pojede 14. května 2016.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.