Společnou premiéru na Valašské rally měla smíšená posádka Pavlína Tydlačková, Michal Cibulka. Přes pár chyb zdárně dovezli Škodu Fabii do cíle, a to navíc na prvním místě mezi ženami – pilotkami. A jako většina dalších posádek mají pro organizátory Valašky jen slova chvály, což je po letech velká změna.
Opravdu se zlepšila organizace Valašské rally oproti předchozím ročníkům?
Pavlína: Abych pravdu řekla, Valašku jsem jela popáté, ale až letos jsem si ji užila. Organizačně perfektně zvládnuté, vše na sebe skvěle navazovalo, nikde jsme hodinu nestepovali. Což se v předešlých letech dělo dost, byli jsme vice u aut před RZ než v autech na RZ. Každopádně doufám, že nové vedení Valašky pomohlo tento závod vytáhnout z prachu a negativních vzpomínek a do budoucna se jim bude dařit aspoň tak jako letos.
Michal: Loni z pohledu fanouška byla Valaška pro mě jedno velké zklamání z důvodů organizace celého závodu. Naopak letos, kdy jsem jel svůj premiérový závod na sedadle spolujezdce, jsem si Valašku parádně užil, a to hlavně díky hezkým RZ, bezproblémové organizaci a dobré atmosféře jak ze strany fanoušků tak i u nás v autě. Velký dík patří pořadatelům za úžasně připravenou soutěž.
Jak k tomu vlastně došlo, že tady máme posádku Tydlačková, Cibulka?
Pavlína: Vojta Mudrák, co se mnou jel loni, měl krapet vyšší ambice a chtěl do rychlejšího vozu. Já mu v rozkvětu nijak bránit nemohla a ani nechtěla, každý má právo na posun. Na školení jezdců mě oslovil Míša. Já sice v té době ještě nevěděla, zda letos pojedu, ale situace se vyvinula pozitivně a my jsme si plácli.
Michal: Jelikož letos začínám, tak jsem si nemohl vybírat, s kým bych mohl jet. Oslovil jsem Páju a vzešla z toho spolupráce na letošní a snad i na další sezóny. Jsem rád, že do toho Pája šla, protože už má nějaké zkušenosti se zaučováním spolujezdce.
Vaše dojmy z první spolupráce?
Pavlína: Musím říci, že velmi dobré. Už to, že Michal ze své iniciativy pomáhal chystat auto i před testováním, to beru moc kladně, to se mi pravda ještě nestalo. Má takové správné závodnické nadšení. Jinak si myslím, že nám to spolu půjde. Musíme ještě hodně makat, ale souhra si myslím, že byla znatelná už na první Valašce. Míša chytil i správný rytmus a to je podstatné.
Michal: Moje dojmy jsou velmi dobré, i když jsem udělal pár chyb. Mám se ještě hodně co učit aby to bylo na sto procent, ale věřím, že vše půjde správným směrem.
Co vás čeká dál?
Pavlína: Dál… Ráda bych řekla, že kdyby mi před deseti lety někdo tvrdil, že budu jezdit rally, poklepala bych si na čelo. V té době jsem si dělala řidičák a děsilo mě předjet traktor. Během let a poznáváni nových lidí jsem měla možnost nakouknout i do zázemí, občas se svézt při najíždění RZ. Tak se mi to nějak zalíbilo, a řekla jsem si, že to zkusím. A letos už to zkouším šestým rokem.
Takže, teď už se těšíme na Vyškov, kde se samozřejmě budeme snažit zrychlit. Letos zůstanu ještě u fabie. Velmi ráda bych se posunula někam dál, ale vše je o financích. Snad se časem podaří svézt se i se silnějším strojem.
Pavlína Tydlačková s Michalem Cibulkou a Škodou Fabií třídy 10 na Valašské rally 2016 obsadili 75. místo absolutně, 1. místo mezi ženami – pilotkami (před Jarmilou Hrachovcovou, Olga Lounová nedokončila) a 1. místo ve třídě 10. Zrychlili ve třech ze čtyř druhých průjezdů valašskými erzetami. Jejich další progres budeme moci sledovat na Rally Vyškov, která se pojede 14. května 2016.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.