Také svůj druhý letošní start proměnil brněnský jezdec Patrik Rujbr v úspěšný závod. V okolí Valašského Meziříčí při 35. Rocksteel Valašská rally 2016 si spolu s Veronikou Římalovou dojeli pro druhé místo v rallysprintové sérii a stejná příčka patří smíšené posádce i ve třídě 5.
V polovině dubna přišel na řadu ostrý start v českém mistrovství a boj o body. Sezona se otevírala opět na Valašsku a po loňském nevydařeném podniku měla Valaška hodně co napravovat. Ve startovním poli samozřejmě nemohli chybět ani Patrik Rujbr s Veronikou Římalovou a stejně, jako mnoho dalších posádek, i oni byli velmi zvědaví, jak se nový organizační výbor popere s napravením loňských nedostatků. „Před pořadateli vedenými Rudolfem Kouřilem a Jaromírem Tomaštíkem musím smeknout klobouk. Letošní ročník byl perfektně zorganizovaný a závod fungoval bez problémů. Všem pořadatelům patří naše velké díky a myslím, že to můžu říct i za ostatní soutěžící,“ zhodnotil Valašskou rally Patrik Rujbr. Závod samotný začal po dvou zahřívacích rychlostních zkouškách druhým časem a stejná příčka náležela posádce i v průběžném pořadí RSS. Na průběžného lídra RSS Egona Smékala ztrácel Patrik 8,8 vteřiny. „Na prostřední část závodu, kde nás čekaly čtyři měřené úseky, jsme bohužel zvolili měkkou sadu pneumatik. To se ukázalo jako špatná volba a i když na erzetě Hukvaldy jsme zajeli nejrychlejší čas tak pneu se hodně přehřívaly. Pak přišel druhý průjezd na kopřivnickém polygonu a z pneumatik trčely dráty. Zde jsme nabrali zásadní ztrátu,“ popsal Patrik průběh závodu. O vítězi ve třídě i RSS již bylo v tu chvíli rozhodnuto a tak se posádka vydala směrem zkoušení nastavení vozu a nových pneu. A hned další zkouška po servisu vyšla Rujbrovi velmi dobře a na Lešné 2 zajel opět nejrychlejší čas. Časové manko na Smékala stáhl o pět vteřin, ale na atak na vedoucí příčku nebylo pomyšlení. „V poslední sekci soutěže jsme se krásně svezli a nechtěnou rychlostku jsme si dali i na přejezdu. Trochu jsme se zakecali a nehlídali čas, takže poslední časovou kontrolu jsme měli tak tak. Nakonec jsme jí stihli a na rampě jsme byli dekorování krásnými poháry za 2. místo v RSS a stříbrní jsme byli rovněž ve třídě 5. Auto fungovalo během závodu perfektně, za což patří díky mechanikům, a především oběma Mirkům - Jandíkovi a Švecovi. Poděkování patří i Verči za výbornou navigaci a firmě RP za opravu zničeného výfuku,“ podělil se o dojmy v cíli Valašské rally Patrik Rujbr. Pro úplnost ještě zbývá doplnit 11.příčku v absolutní klasifikaci. Další soutěží, kde Patrik Rujbr s Veronikou Římalovou budou startovat, bude Rally Šumava Klatovy, kde odstartují poslední dubnový víkend.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?