Také svůj druhý letošní start proměnil brněnský jezdec Patrik Rujbr v úspěšný závod. V okolí Valašského Meziříčí při 35. Rocksteel Valašská rally 2016 si spolu s Veronikou Římalovou dojeli pro druhé místo v rallysprintové sérii a stejná příčka patří smíšené posádce i ve třídě 5.
V polovině dubna přišel na řadu ostrý start v českém mistrovství a boj o body. Sezona se otevírala opět na Valašsku a po loňském nevydařeném podniku měla Valaška hodně co napravovat. Ve startovním poli samozřejmě nemohli chybět ani Patrik Rujbr s Veronikou Římalovou a stejně, jako mnoho dalších posádek, i oni byli velmi zvědaví, jak se nový organizační výbor popere s napravením loňských nedostatků. „Před pořadateli vedenými Rudolfem Kouřilem a Jaromírem Tomaštíkem musím smeknout klobouk. Letošní ročník byl perfektně zorganizovaný a závod fungoval bez problémů. Všem pořadatelům patří naše velké díky a myslím, že to můžu říct i za ostatní soutěžící,“ zhodnotil Valašskou rally Patrik Rujbr. Závod samotný začal po dvou zahřívacích rychlostních zkouškách druhým časem a stejná příčka náležela posádce i v průběžném pořadí RSS. Na průběžného lídra RSS Egona Smékala ztrácel Patrik 8,8 vteřiny. „Na prostřední část závodu, kde nás čekaly čtyři měřené úseky, jsme bohužel zvolili měkkou sadu pneumatik. To se ukázalo jako špatná volba a i když na erzetě Hukvaldy jsme zajeli nejrychlejší čas tak pneu se hodně přehřívaly. Pak přišel druhý průjezd na kopřivnickém polygonu a z pneumatik trčely dráty. Zde jsme nabrali zásadní ztrátu,“ popsal Patrik průběh závodu. O vítězi ve třídě i RSS již bylo v tu chvíli rozhodnuto a tak se posádka vydala směrem zkoušení nastavení vozu a nových pneu. A hned další zkouška po servisu vyšla Rujbrovi velmi dobře a na Lešné 2 zajel opět nejrychlejší čas. Časové manko na Smékala stáhl o pět vteřin, ale na atak na vedoucí příčku nebylo pomyšlení. „V poslední sekci soutěže jsme se krásně svezli a nechtěnou rychlostku jsme si dali i na přejezdu. Trochu jsme se zakecali a nehlídali čas, takže poslední časovou kontrolu jsme měli tak tak. Nakonec jsme jí stihli a na rampě jsme byli dekorování krásnými poháry za 2. místo v RSS a stříbrní jsme byli rovněž ve třídě 5. Auto fungovalo během závodu perfektně, za což patří díky mechanikům, a především oběma Mirkům - Jandíkovi a Švecovi. Poděkování patří i Verči za výbornou navigaci a firmě RP za opravu zničeného výfuku,“ podělil se o dojmy v cíli Valašské rally Patrik Rujbr. Pro úplnost ještě zbývá doplnit 11.příčku v absolutní klasifikaci. Další soutěží, kde Patrik Rujbr s Veronikou Římalovou budou startovat, bude Rally Šumava Klatovy, kde odstartují poslední dubnový víkend.
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?