Publikace mapuje uplynulé ročníky Valašky
Dosavadní historii předchozích ročníků populární automobilové soutěže Valašská rally mapuje almanach nazvaný Historie 35 let Valašské rally. Autorem zdařilé publikace je Dušan Póč, dlouholetý člen organizačního výboru valašskomeziříčské, dříve vsetínské rally a zkušený novinář. Fanoušci rallysportu naleznou na čtyřiačtyřiceti stranách poutavé čtení a spoustu atraktivních fotografií. Včetně archivních snímků z prvních ročníků soutěže v osmdesátých letech minulého století.
Almanach vydal u příležitosti jubilejního 35. ročníku pořadatel rally, JTRT pro s.r.o. Vsetín. O historii odjetých ročníků Valašky se dočtete v kapitole s názvem Tak šel čas, která je doplněna přehledným faktografickým přehledem o jednotlivých ročnících, včetně galerie vítězů.
V kapitole nazvané Nej Valašské rally se mimo jiné dozvíte, že nejčastějšími vítězi jsou Ladislav Křeček a Roman Kresta, kteří vyhráli populární Valašku celkem čtyřikrát. Nicméně pětkrát se postavil na nejvyšší stupeň spolujezdec Petr Gross, když dvakrát četl noty Pavlu Siberovi, jednou Tomáši Hrdinkovi a dvakrát Romanu Krestovi.
Nejdéle působícím funkcionářem na jednom postu je Miroslav Hošák, který absolvoval třiatřicet ročníků ve funkci ředitele. Dozvíte se například i to, kdo byl nej VIP host Valašky, která rychlostní zkouška byla nejnáročnější, nejdelší a další zajímavosti.
V almanachu připomínajícím uplynulých třicet čtyři let Valašky najdete stručné představení míst, kde zanechala rally po sobě stopu v kapitole s názvem Také tudy jsem jela. Dále představení hostitelských měst Vsetín a Valašské Meziříčí a vizitky dalších měst a vesnic.
Co popřáli Valašské rally u příležitosti letošního ročníku František Rosický – dlouholetý činovník v rally, Roman Kresta – čtyřnásobný vítěz, Martin Vlček – vítěz rally z roku 2013 nebo Josef Častulík – bývalý spolujezdec Jiřího Sedláře, se dočtete v další kapitole.
V závěru almanachu si příznivci rallysportu připomenou posledních šest ročníků v kapitole s názvem Šest roků zpátky. Vše je doplněno spoustou zdařilých fotografií od renomovaných fotografů.
Alamanach je možné zakoupit o víkendu v tiskovém středisku Valašky v přízemí budovy Městského úřadu ve Valašském Meziříčí. Případně jej objednat na mailové adrese valaska@jtrt.cz. Cena almanachu je 50 korun.
Rocksteel – 35. Valašská rally 2016 s centrem ve Valašském Meziříčí otevře novou sezonu rallysportu v České republice. Valaška je také letos započítávána do Rallyprintsérie, Poháru 2+, Poháru mládeže a Poháru pořadatele.
Populární Valaška je na programu v termínu 15. až 16. dubna. Pořadatel JTRT pro s. r. o. Vsetín a organizátor AutoMotoKlub Rallye-Sport – Vsetín připravili trať v délce 239,18 km, která obsahuje na čtyřech úsecích osm obtížných rychlostních zkoušek v délce 70,44 km.
První vůz odstartuje do rally v sobotu 16. dubna v 08:50 hodin z areálu Tatra Kopřivnice. Vítěz pak do cíle rally na náměstí ve Valašském Meziříčí přijede týž den v 16:51 hodin.
Další zpravodajský servis o Rocksteel – 35. Valašská rally 2016 přineseme v následujících tiskových informacích. Uveřejňovány budou postupně také na oficiální webové stránce Rock- steel – 35. Valašské rally 2016, www.valasskarally.eu a na její facebookové mutaci.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.