Zlínský jezdec sděluje, že si diváci v Kopřivnici přijdou na své
K favoritům Rocksteel – 35. Valašská rally 2016 v rámci seriálu Autoklub Rallysprint série patří rovněž zlínský jezdec Egon Smékal (na snímku). Zkušený borec v kategorii dvoukolek získal v předloňské sezoně titul mistra České republiky v hodnocení jezdců na vozech s jednou poháněnou nápravou. V jednodenních rallysprintech obsadil dvakrát po sobě druhé místo. Naposledy v loňském roce, když bojoval do posledního závodu o mistrovský titul s Ondřejem Bisahou v premiérovém ročníku rallysprintové série. Nakonec odešel z velkého souboje po závěrečném podniku ve Vsetíně poražen o pouhých sedm bodů v celkové klasifikaci.
„Loni se nám jelo dobře. Bohužel jsme neměli dostatek prostředků a možností, abychom vyladili soutěžní techniku na maximum. Tou disponoval náš soupeř, zatímco my jsme více udělat nemohli. V letošní sezoně startujeme se stejnou verzí vozu Citroën DS3 R3T jako loni. Chceme opět bojovat o nejvyšší příčky,“ pověděl Egon Smékal, který loni v okolí Valašského Meziříčí nenašel přemožitele a konkurenta Bisahu porazil na cílové rampě o necelé čtyři vteřiny.
Zlínský pilot vyjede do nové sezony se stejným vozem, ale s novou spolujezdkyní. Dosavadní navigátorka Monika Hýbnerová odešla na mateřskou dovolenou. A tak se vedle Egona posadí Petra Němcová. „Petra je v rally úplným nováčkem. Ale je hodně talentovaná a jde rychle v učení dopředu. Start na testu v Žiželicích byl pro ni křest ohněm, v němž obstála. Měli jsme sice menší problémy, ale s následnou praxí určitě zmizí. Cíle máme nejvyšší. Ale když se to nepodaří, nebudeme z toho dělat vědu,“ upřesnil šestačtyřicetiletý jezdec stáje Bens Racing Team.
Pořadatelé Rocksteel - Valašské rally zařadili do itineráře soutěže premiérově rychlostní zkoušku vedoucí po areálu polygonu kopřivnické Tatry. „Kdysi jsem Kopřivnici jel v rámci rallyshow. Zdejší okruh je velmi krásný. Vede po pěkném asfaltu, je hodně technický a plný obtížných zatáček. Dá se tam vytočit i maximální rychlost. Pořád se tam něco děje. Zřejmě to bude rozhodující rychlostní zkouška rally. Diváci si rozhodně přijdou na své,“ řekl zlínský podnikatel.
Smíšená posádka Smékal – Němcová poveze na dveřích citroënu startovní číslo 12. Z vozů poháněných jednou nápravou se objeví na trati Valašky jako prvá.
Rocksteel – 35. Valašská rally 2016 s centrem ve Valašském Meziříčí otevře novou sezonu rallysportu v České republice. Valaška je také letos započítávána do Rallyprintsérie, Poháru 2+, Poháru mládeže a Poháru pořadatele.
Populární Valaška je na programu v termínu 15. až 16. dubna. Pořadatel JTRT pro s. r. o. Vsetín a organizátor AutoMotoKlub Rallye-Sport – Vsetín připravili trať v délce 239,18 km, která obsahuje na čtyřech úsecích osm obtížných rychlostních zkoušek v délce 70,44 km.
První vůz odstartuje do rally v sobotu 16. dubna v 08:50 hodin z areálu Tatra Kopřivnice. Vítěz pak do cíle rally na náměstí ve Valašském Meziříčí přijede týž den v 16:51 hodin.
Další zpravodajský servis o Rocksteel – 35. Valašská rally 2016 přineseme v následujících tiskových informacích. Uveřejňovány budou postupně také na oficiální webové stránce Rock- steel – 35. Valašské rally 2016, www.valasskarally.eu a na její facebookové mutaci.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?