Zlínský jezdec sděluje, že si diváci v Kopřivnici přijdou na své
K favoritům Rocksteel – 35. Valašská rally 2016 v rámci seriálu Autoklub Rallysprint série patří rovněž zlínský jezdec Egon Smékal (na snímku). Zkušený borec v kategorii dvoukolek získal v předloňské sezoně titul mistra České republiky v hodnocení jezdců na vozech s jednou poháněnou nápravou. V jednodenních rallysprintech obsadil dvakrát po sobě druhé místo. Naposledy v loňském roce, když bojoval do posledního závodu o mistrovský titul s Ondřejem Bisahou v premiérovém ročníku rallysprintové série. Nakonec odešel z velkého souboje po závěrečném podniku ve Vsetíně poražen o pouhých sedm bodů v celkové klasifikaci.
„Loni se nám jelo dobře. Bohužel jsme neměli dostatek prostředků a možností, abychom vyladili soutěžní techniku na maximum. Tou disponoval náš soupeř, zatímco my jsme více udělat nemohli. V letošní sezoně startujeme se stejnou verzí vozu Citroën DS3 R3T jako loni. Chceme opět bojovat o nejvyšší příčky,“ pověděl Egon Smékal, který loni v okolí Valašského Meziříčí nenašel přemožitele a konkurenta Bisahu porazil na cílové rampě o necelé čtyři vteřiny.
Zlínský pilot vyjede do nové sezony se stejným vozem, ale s novou spolujezdkyní. Dosavadní navigátorka Monika Hýbnerová odešla na mateřskou dovolenou. A tak se vedle Egona posadí Petra Němcová. „Petra je v rally úplným nováčkem. Ale je hodně talentovaná a jde rychle v učení dopředu. Start na testu v Žiželicích byl pro ni křest ohněm, v němž obstála. Měli jsme sice menší problémy, ale s následnou praxí určitě zmizí. Cíle máme nejvyšší. Ale když se to nepodaří, nebudeme z toho dělat vědu,“ upřesnil šestačtyřicetiletý jezdec stáje Bens Racing Team.
Pořadatelé Rocksteel - Valašské rally zařadili do itineráře soutěže premiérově rychlostní zkoušku vedoucí po areálu polygonu kopřivnické Tatry. „Kdysi jsem Kopřivnici jel v rámci rallyshow. Zdejší okruh je velmi krásný. Vede po pěkném asfaltu, je hodně technický a plný obtížných zatáček. Dá se tam vytočit i maximální rychlost. Pořád se tam něco děje. Zřejmě to bude rozhodující rychlostní zkouška rally. Diváci si rozhodně přijdou na své,“ řekl zlínský podnikatel.
Smíšená posádka Smékal – Němcová poveze na dveřích citroënu startovní číslo 12. Z vozů poháněných jednou nápravou se objeví na trati Valašky jako prvá.
Rocksteel – 35. Valašská rally 2016 s centrem ve Valašském Meziříčí otevře novou sezonu rallysportu v České republice. Valaška je také letos započítávána do Rallyprintsérie, Poháru 2+, Poháru mládeže a Poháru pořadatele.
Populární Valaška je na programu v termínu 15. až 16. dubna. Pořadatel JTRT pro s. r. o. Vsetín a organizátor AutoMotoKlub Rallye-Sport – Vsetín připravili trať v délce 239,18 km, která obsahuje na čtyřech úsecích osm obtížných rychlostních zkoušek v délce 70,44 km.
První vůz odstartuje do rally v sobotu 16. dubna v 08:50 hodin z areálu Tatra Kopřivnice. Vítěz pak do cíle rally na náměstí ve Valašském Meziříčí přijede týž den v 16:51 hodin.
Další zpravodajský servis o Rocksteel – 35. Valašská rally 2016 přineseme v následujících tiskových informacích. Uveřejňovány budou postupně také na oficiální webové stránce Rock- steel – 35. Valašské rally 2016, www.valasskarally.eu a na její facebookové mutaci.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?