Rocksteel - 35. Valašská rally 2016 přinese několik novinek
Několik změn či novinek nabídne Rocksteel – 35. Valašská rally 2016. Pracovníky sdělovacích prostředků nejen o nich, ale o také o celkové podobě připravované polojubilejní Valašky, informovali ve čtvrtek 7. dubna ve Zlíně její pořadatelé.
Záštitu nad soutěží převzal vedle předsedy Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky Jana Hamáčka a starosty města Valašské Meziříčí Roberta Stržínka také člen Rady Zlínského kraje Petr Navrátil. „Je mi ctí, že mohu prezentovat Zlínský kraj při akci, která má dlouholetou tradici. Uspořádání takového motoristického podniku je velmi náročné. Proto děkuji všem, kteří se na přípravě a organizaci podílejí. Přeji jim, aby letošní Valašská rally skončila podle jejich očekávání a přání. Valašská rally prezentuje Zlínský kraj velmi dobře v širokém pojetí,“ pověděl krajský radní pro oblast školství, mládeže a sportu Petr Navrátil.
Jednou z nejmarkantnějších novinek je páteční slavnostní start Valašky na valašskomeziříčském náměstí spojený s bohatým doprovodným programem. K výrazným novinkám patří také rychlostní zkouška a umístění servisního areálu v prostoru polygonu Tatry v Kopřivnici. „Přípravy finišují. Těšíme se na to, že vše bude klapat jako švýcarské hodinky,“ řekl předseda organizačního výboru Rocksteel – 35. Valašská rally 2016 Jaromír Tomaštík.
Populární Valaška zavítá poprvé ve své historii také na známý polygon v Kopřivnici. Naposledy zde zaburácely soutěžní vozy při českém šampionátu před sedmnácti lety. Tehdy se tu jela Barum rally. V posledních letech jsou zde pravidelně pořádány podniky GPD Rally Cupu. „Je to výsledek velmi vstřícného jednání. Původně jsme jednali v Kopřivnici jen o plochách pro servisní zónu. Zástupci Tatry však projevili o Valašku značný zájem a dokonce vybudovali část nové silnice. Pro diváky tady, ale samozřejmě nejenom tady, připravujeme velmi atraktivní rally. Věříme, že návrat na kopřivnický polygon se setká s diváckým úspěchem. Vytvořili jsme zde čtyři divácká místa. Počítáme zde s účastí tisícovek fandů,“ dodal Jaromír Tomaštík.
Trať je postavená podle předpisů a možností, které mohli pořadatelé Valašky využít. „Po stránce zabezpečení je vše připraveno podle standardů, na organizaci se podílí přes pět set pořadatelů. Máme připravený i plán pro mimořádné situace. A to i pro případy, že by soutěž mohla narušit například dojezdový čas složek Integrovaného záchranného systému do oblastí, kudy tratě jednotlivých rychlostních zkoušek povedou,“ uvedl ředitel Rocksteel – 35. Valašská rally 2016 Rudolf Kouřil.
Pořadatelé Valašské rally kladou velký důraz na kvalitní zabezpečení s prvořadým zaměřením na bezpečnost soutěžních posádek a diváků. „Připravili jsme mnoho zpomalovacích prvků na trati. Uskutečnila se řada školení pořadatelů v takovém rozsahu, abychom erzety kvalitně zabezpečili. Rovněž vytvořená divácká místa byla vybrána tak, aby co nejvíce eliminovala nebezpečí,“ poznamenal hlavní činovník pro bezpečnost Rocksteel – 35. Valašská rally 2016 Alexandr Póč.
Na seznamu přihlášených, který je k dispozici na oficiální webové stránce rally, www.valasskarally.eu, figuruje celkem 107 posádek z pěti států Evropy. České republiky, Slovenska, Norska, Polska a Německa. K největším favoritům patří Roman Odložilík (Ford Fiesta R5), Jan Černý, Nor Petter Kristiansen (oba Škoda Fabia S2000) nebo Martin Vlček (Škoda Fabia WRC). V hodnocení dvoukolek v seriálu Rallysprint série pomýšlejí na přední umístění zejména Egon Smékal (Citroën DS3 R3T), Patrik Rujbr, Karel Mika (oba Renault Clio R3), Tomáš Pospíšilík, Daniel Zpěvák, Radomír Kupec (všichni Peugeot 208 R2), René Dohnal, Marcel Svačina (oba Citroën C2 R2 Max), ale i někteří další.
Rocksteel – 35. Valašská rally 2016 s centrem ve Valašském Meziříčí otevře novou sezonu rallysportu v České republice. Valaška je také letos započítávána do Rallyprintsérie, Poháru 2+, Poháru mládeže a Poháru pořadatele.
Populární Valaška je na programu v termínu 15. až 16. dubna. Pořadatel JTRT pro s. r. o. Vsetín a organizátor AutoMotoKlub Rallye-Sport – Vsetín připravili trať v délce 239,18 km, která obsahuje na čtyřech úsecích osm obtížných rychlostních zkoušek v délce 70,44 km.
První vůz odstartuje do rally v sobotu 16. dubna v 08:50 hodin z areálu Tatra Kopřivnice. Vítěz pak do cíle rally na náměstí ve Valašském Meziříčí přijede týž den v 16:51 hodin.
Další zpravodajský servis o Rocksteel – 35. Valašská rally 2016 přineseme v následujících tiskových informacích. Uveřejňovány budou postupně také na oficiální webové stránce Rock- steel – 35. Valašské rally 2016, www.valasskarally.eu a na její facebookové mutaci.
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?