GPD rally cup 2016 se přesunul ze své domovské základny na kopřivnickém polygonu do Hradce Králové, aby jezdci porovnali své jezdecké schopnosti na Czechringu. Vedle krásných jízd dveřmi napřed a dlouhých skoků byly k vidění i dva kotrmelce.
Třetí díl GPD rally cupu 2016 proběhl na Velký pátek před Velikonocemi a dějištěm zápolení jezdců s časem byl královohradecký Czechring. V pátek ráno se přihlásilo do závodu dvacet jezdců a i tentokráte se bylo na co dívat. Na startu nechyběl vítěz předchozích dvou soutěží Roman Odložilík s Fordem Fiesta R5. Další er pětku řídil Antonín Tlusťák. Slušovická fabie byla ještě na cestě z Kanárských ostrovů, a tak zádveřický jezdec usedal do vozu, který připravuje tým Věroslava Cvrčka. Do dějiště závodu přijeli i pravidelní účastníci těchto závodů – Silvestr Mikuláštík (Škoda Octavie WRC), Jaroslav Podešva (Subaru Impreza 22B), Lukáš Čala a Jaroslav Pešl (oba Mitsubishi Lancer EVO IX). Mezi vozy s jednou poháněnou nápravou byli ve startovní listině například Adam Fabrika a Josef Vojáček (oba Citroën C2 R2), Jan Surovič (Škoda Fabia R2), Tomáš Dostál (Seat Ibiza), Miroslav Kadlec a Viktor Mechl (Peugeot 205) nebo jediný zahraniční zástupce Sebastian Puzoň z Polska na Renaultu Clio. Zajímavé bylo sledovat také závod generací, kdy se za volantem Opelu Adam střídali Patrik Brtníček a česká rallyová legenda Rudolf Kouřil.
Posádky absolvovaly okruh na Czechringu celkem šestkrát a v itineráři nechyběla ani pověstná perlička v podobě létajícího horizontu. Mezi dvoukolkami začal nejlépe Sebastian Puzoň, když vyhrál první dvě jízdy. Druhé místo patřilo po první třetině jízd Tomáši Dostálovi a třetí flek držel při premiéře v C2 Josef Vojáček. Adama Fabriku přibrzdily drobné jezdecké chybičky. O první větší rozruch se nechtěně postaral Jan Surovič, který v jednom z vracáků otočil fabii o devadesát stupňů. Druhá třetina jízd se nesla v ataku Tomáše Dostála na vedoucí pozici. Vyhrál třetí i čtvrtou jízdu a odstup od Puzoně stáhl na pouhých 0,2 vteřiny. Na závěrečné jízdy začalo jezdcům drobně pršet a zde se ukázalo, kdo má soutěžácké srdíčko. Dostál potvrdil nastavenou laťku a polského soupeře porazil o 6,3 vteřiny. Třetí místo držel do poslední jízdy Josef Vojáček, ale právě zlínský jezdec se postaral o druhý rozruch. Pouhé tři zatáčky před cílem soutěže totiž citroën zakopl a katapultoval sebe i posádku přes střechu. Pohár za 3. místo v dvoukolkách si nakonec odvezl Rudolf Kouřil, jenž svého mladšího parťáka Patrika Brtníčka, který dokončil závod na 4. místě, porazil o 1,3 vteřiny. Nejrychlejší pětici dvoukolek doplnil v Hradci Luboš Brtníček startující s Renaultem Clio.
V absolutní klasifikaci patřily nejrychlejší časy a nejdelší skoky jiným jezdcům. Souboj o desetinky vteřin nejlépe rozjel Silvestr Mikuláštík, který vyhrál úvodní jízdu. S Romanem Odložilíkem se pravidelně střídali ve vítězných jízdách, ale rozdíl mezi oběma jezdci byl minimální. Největší časový rozdíl v jednotlivých jízdách mezi Mikuláštíkem a Odložilíkem přišel v závěrečné jízdě, kdy „Silvero“ zaostal o 2,1 vteřiny. A právě až poslední jízda rozhodla o vítězi třetího letošního podniku GPD rally cupu. Stal se jím Roman Odložilík, který drží letošní neporazitelnost. S odstupem 1,1 vteřiny dojel v Hradci druhý Silvestr Mikuláštík a třetí místo patří Antonínu Tlusťákovi. „Do závodu jsme šli od první erzety naplno. Po čtvrté rychlostce jsme byli před Romanem o sedm desetin vteřiny, a tak jsme do poslední sekce nastupovali s tím, že nechceme zbytečně riskovat, ale určitě jsme se nevzdávali. Na pětce jsme byli ještě o kousek rychlejší, ale na poslední zkoušce jsem měl rychlejší nájezd do dlouhé rychlé zatáčky a auto se dostalo z optimální stopy a do širokého smyku a zde jsme nechali drahocenné sekundy. Oproti tomu zajel Roman nejrychlejší čas dne, a tak bylo o vítězi rozhodnuto,“ shrnul hradecké zápolení Silvestr Mikuláštík. Týmový duel Lukášů startujících s Mitsubishi Lancer EVO IX vyhrál na domácí trati Matěna, jenž dokončil závod na 4. místě a Čala na místě pátém.
Další podnik GPD rally cupu 2016 proběhne na polygonu v Kopřivnici, kde se v sobotu 16. 4. jede populární Valašská rally, na kterou si vás dovolujeme pozvat, a v neděli si zde porovnají své jezdecké dovednosti na identické trati i jezdci GPD rally cupu, na který bohužel nebude mít přístup veřejnost.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?