GPD rally cup 2016 se přesunul ze své domovské základny na kopřivnickém polygonu do Hradce Králové, aby jezdci porovnali své jezdecké schopnosti na Czechringu. Vedle krásných jízd dveřmi napřed a dlouhých skoků byly k vidění i dva kotrmelce.
Třetí díl GPD rally cupu 2016 proběhl na Velký pátek před Velikonocemi a dějištěm zápolení jezdců s časem byl královohradecký Czechring. V pátek ráno se přihlásilo do závodu dvacet jezdců a i tentokráte se bylo na co dívat. Na startu nechyběl vítěz předchozích dvou soutěží Roman Odložilík s Fordem Fiesta R5. Další er pětku řídil Antonín Tlusťák. Slušovická fabie byla ještě na cestě z Kanárských ostrovů, a tak zádveřický jezdec usedal do vozu, který připravuje tým Věroslava Cvrčka. Do dějiště závodu přijeli i pravidelní účastníci těchto závodů – Silvestr Mikuláštík (Škoda Octavie WRC), Jaroslav Podešva (Subaru Impreza 22B), Lukáš Čala a Jaroslav Pešl (oba Mitsubishi Lancer EVO IX). Mezi vozy s jednou poháněnou nápravou byli ve startovní listině například Adam Fabrika a Josef Vojáček (oba Citroën C2 R2), Jan Surovič (Škoda Fabia R2), Tomáš Dostál (Seat Ibiza), Miroslav Kadlec a Viktor Mechl (Peugeot 205) nebo jediný zahraniční zástupce Sebastian Puzoň z Polska na Renaultu Clio. Zajímavé bylo sledovat také závod generací, kdy se za volantem Opelu Adam střídali Patrik Brtníček a česká rallyová legenda Rudolf Kouřil.
Posádky absolvovaly okruh na Czechringu celkem šestkrát a v itineráři nechyběla ani pověstná perlička v podobě létajícího horizontu. Mezi dvoukolkami začal nejlépe Sebastian Puzoň, když vyhrál první dvě jízdy. Druhé místo patřilo po první třetině jízd Tomáši Dostálovi a třetí flek držel při premiéře v C2 Josef Vojáček. Adama Fabriku přibrzdily drobné jezdecké chybičky. O první větší rozruch se nechtěně postaral Jan Surovič, který v jednom z vracáků otočil fabii o devadesát stupňů. Druhá třetina jízd se nesla v ataku Tomáše Dostála na vedoucí pozici. Vyhrál třetí i čtvrtou jízdu a odstup od Puzoně stáhl na pouhých 0,2 vteřiny. Na závěrečné jízdy začalo jezdcům drobně pršet a zde se ukázalo, kdo má soutěžácké srdíčko. Dostál potvrdil nastavenou laťku a polského soupeře porazil o 6,3 vteřiny. Třetí místo držel do poslední jízdy Josef Vojáček, ale právě zlínský jezdec se postaral o druhý rozruch. Pouhé tři zatáčky před cílem soutěže totiž citroën zakopl a katapultoval sebe i posádku přes střechu. Pohár za 3. místo v dvoukolkách si nakonec odvezl Rudolf Kouřil, jenž svého mladšího parťáka Patrika Brtníčka, který dokončil závod na 4. místě, porazil o 1,3 vteřiny. Nejrychlejší pětici dvoukolek doplnil v Hradci Luboš Brtníček startující s Renaultem Clio.
V absolutní klasifikaci patřily nejrychlejší časy a nejdelší skoky jiným jezdcům. Souboj o desetinky vteřin nejlépe rozjel Silvestr Mikuláštík, který vyhrál úvodní jízdu. S Romanem Odložilíkem se pravidelně střídali ve vítězných jízdách, ale rozdíl mezi oběma jezdci byl minimální. Největší časový rozdíl v jednotlivých jízdách mezi Mikuláštíkem a Odložilíkem přišel v závěrečné jízdě, kdy „Silvero“ zaostal o 2,1 vteřiny. A právě až poslední jízda rozhodla o vítězi třetího letošního podniku GPD rally cupu. Stal se jím Roman Odložilík, který drží letošní neporazitelnost. S odstupem 1,1 vteřiny dojel v Hradci druhý Silvestr Mikuláštík a třetí místo patří Antonínu Tlusťákovi. „Do závodu jsme šli od první erzety naplno. Po čtvrté rychlostce jsme byli před Romanem o sedm desetin vteřiny, a tak jsme do poslední sekce nastupovali s tím, že nechceme zbytečně riskovat, ale určitě jsme se nevzdávali. Na pětce jsme byli ještě o kousek rychlejší, ale na poslední zkoušce jsem měl rychlejší nájezd do dlouhé rychlé zatáčky a auto se dostalo z optimální stopy a do širokého smyku a zde jsme nechali drahocenné sekundy. Oproti tomu zajel Roman nejrychlejší čas dne, a tak bylo o vítězi rozhodnuto,“ shrnul hradecké zápolení Silvestr Mikuláštík. Týmový duel Lukášů startujících s Mitsubishi Lancer EVO IX vyhrál na domácí trati Matěna, jenž dokončil závod na 4. místě a Čala na místě pátém.
Další podnik GPD rally cupu 2016 proběhne na polygonu v Kopřivnici, kde se v sobotu 16. 4. jede populární Valašská rally, na kterou si vás dovolujeme pozvat, a v neděli si zde porovnají své jezdecké dovednosti na identické trati i jezdci GPD rally cupu, na který bohužel nebude mít přístup veřejnost.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.