Nezadržitelně se přiblížil termín úvodní automobilové soutěže na území České republiky v roce 2016. Novou sezonu rallysportu otevře Rocksteel – 35. Valašská rally 2015 s centrem ve Valašském Meziříčí.
Valaška je také letos započítává do Rallyprint série, Poháru 2+, Poháru mládeže a Poháru pořadatele. Populární Valaška je na programu v termínu 15. – 16. dubna. Pořadatel JTRT pro s. r. o. Vsetín a organizátor AutoMotoKlub Rallye-Sport – Vsetín (dále jen pořadatelé) připravili trať v délce 239,58 km, která obsahuje osm obtížných rychlostních zkoušek na čtyřech úsecích v délce 72,18 km. První vůz odstartuje do rally v sobotu 16. dubna v 08:50 hodin z areálu Tatra Kopřivnice. První vozidlo pak do cíle rally na náměstí ve Valašském Meziříčí přijede týž den v 16:51 hodin. Na startu polojubilejní Valašské rally je očekáváno kvalitní jezdecké pole a pestrý vozový park.
Takzvaně ostrému startu Rocksteel – 35. Valašské rally 2016 bude předcházet v pátek 15. dubna slavnostní zahájení rally v reprezentativních prostorách zámku Žerotínů ve Valašském Meziříčí. „Zveme nejenom představitele měst a vesnic, kudy Valaška pojede, ale také zástupce těch, kteří nám při pořádání letošní Valašky pomáhají. A také některé z těch, kteří v minulosti rychlostní zkoušky ve valašských kopcích absolvovali a pomohli tak k popularizaci rally v této části Moravy,“ vyjádřil se ředitel Rocksteel – 35. Valašské rally 2016 Rudolf Kouřil.
Ve stejný den pak bude náměstí ve Valašském Meziříčí patřit od 17 hodin slavnostnímu startu Rocksteel – 35. Valašské rally 2016. „Jeho komentování, stejně, jako v sobotu dojezdu do cíle rally, se ujme známý moderátor Dalibor Gondík. Jednotlivá auta pak do rally vyšlou oficiální hosté rally. Možná mezi nimi budou i někteří z vítězů Valašky z minulých let,“ poznamenala za pořadatele Simona Bartoníková
Do názvu letošní Valašské rally se, stejně, jako v loňském roce, dostala společnost Rocksteel s.r.o z Šenova u Nového Jičína. Firma se zaměřuje na komplexní realizaci strojírenských projektů a výrobu ocelových konstrukcí. „Tato úspěšná společnost se výrazně etabluje také v prostředí českého rallysportu. Jsme rádi, že se také pro letošní ročník stala hlavním partnerem Valašské rally. V dnešní nelehké době je stále obtížnější najít firmy, které sympatizují s rally a ještě ji finančně podpoří. Za to patří společnosti Rocksteel ze Šenova u Nového Jičína velký dík,“ pověděl předseda organizačního výboru Valašské rally Jaromír Tomaštík ze společnosti JTRT.
Záštitu nad letošní pravděpodobně nejvýznamnější motoristickou akcí na Vsetínsku a Novojičínsku převzali Jan Hamáček, předseda Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky, PaeDr. Petr Navrátil, radní pro oblast školství, mládeže a sport Zlínského kraje a starosta hostitelského města Valašské Meziříčí, Robert Stržínek. „Jsem rád, že opět po roce Valašská rally do našeho města zavítá. Valašské Meziříčí je městem Valašské rally. Městem, které se s hrdostí hlásí k jejímu spolupořadatelství,“ řekl valašskomeziříčský starosta.
Rovněž letošní ročník Valašky je pořádán jako Memoriál Jiřího Sedláře, jedné z nejvýznamnějších postav historie české rally.
Organizační výbor a pořadatelé vycházejí v přípravě letošního ročníku z osvědčené koncepce z předchozích let. Valašská rally bude úvodní částí šestidílného seriálu tzv. Rallysprint série, která už v loňském roce navázala na jednodenní mistrovské rallysprinty. „Podstatné změny ve srovnání s předchozími ročníky ze sportovního hlediska neplánujeme. Posádky si vyzvednou v pátek dopoledne itinerář a absolvují seznamovací jízdy. Pozdní odpoledne a večer se uskuteční přejímky a již zmiňovaný slavnostní start. Připravena je kompaktní rally na čtyřech úsecích rychlostních zkoušek. Každou z nich projedou soutěžní posádky dvakrát. Jeden z rychlostních testů se pojede na zkušebním okruhu Tatry v Kopřivnici. To slibuje pro jezdce hodně práce a pro diváky adrenalinovou podívanou. U zbývajících rychlostních testů nepůjde z pohledu Valašky o zcela nové úseky. Zařazeny jsou ale do nich takové, kde se ještě nikdy nejelo,“ prozradil Jaromír Tomaštík.
Centrem Rocksteel – 35. Valašské rally 2016 bude již popatnácté město na soutoku Vsetínské a Rožnovské Bečvy, Valašské Meziříčí. Ředitelství soutěže získá azyl opět v osvědčených prostorách městského úřadu, administrativní i technická přejímka se uskuteční v Autocentru Lukáš ve Valašském Meziřící-Bynině, servisní parkoviště je umístěno do areálu Tatra Kopřivnice. Odtud, jak již bylo zmíněno, odstartují soutěžní posádky v sobotu 16. dubna ráno na start první rychlostní zkoušky. Svědkem dojezdu do cíle pětatřicáté Valašky se v sobotu v podvečer stane náměstí ve Valašském Meziříčí.
Několikaměsíční přípravy pořadatelů se dostávají do finiše. Pořadatelé kladou velký důraz na bezpečnostní opatření pro posádky a především ve směru k divákům. Ta mají vést k bezproblémovému a zdárnému průběhu letošního ročníku Rocksteel – 35. Valašská rally 2016.
V minulých dnech již byla zveřejněny Základní ustanovení soutěže. Další zpravodajský servis o Rocksteel – 35. Valašská rally 2016 přineseme v následujících tiskových informacích. Uveřejňovány budou postupně také na oficiální webové stránce Rocksteel – 35. Valašské rally 2016, www.valasskarally.eu.
ZÁKLADNÍ ČASOVÝ HARMONOGRAM RALLY
Vyhlášení výtvarné soutěže dětí:12. dubna 2016 od 15 hodin zámek Kinských Valašské Meziříčí
Seznamovací jízdy:
15. dubna 2016 od 8 do 15 hodin
Administrativní a technická přejímka:15. dubna 2016 od 15 do 19:30 hodin Autocentrum Lukáš
Slavnostní start rally:15. dubna 2016 od 17 hodin náměstí Valašské Meziříčí
Start rally:
16. dubna 2016 od 8:50 hodin areál Tatra Kopřivnice
Cíl rally:16. dubna 2016 od 16:51 náměstí Valašské Meziříčí
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?