Druhý závod GPD rally cupu 2016 se odehrál 20. února na kopřivnickém polygonu. Pořadatele ani posádky nezaskočila sněhová nadílka a po šesti měřených rychlostních zkouškách si pro pohár určený nejrychlejším došli Rostislav Kovařčík v dvoukolkách a Roman Odložilík v absolutní klasifikaci.
Pokud chtěl hlavní organizátor GPD rally cupu Silvestr Mikuláštík uspořádat zimní soutěž, tak při druhé soutěži v letošním roce se mu to podařilo. Den před kopřivnickým závoděním napadlo na tatrovácký polygon patnáct centimetrů sněhu. Někteří jezdci uvítali tuto nadílku s povděkem, jiní s vráskami na čele… Ono totiž velmi záleželo, kdo měl jaké pneumatiky. Závod obsahoval dvě rychlostní zkoušky, které se jely třikrát. Do soutěže se přihlásilo pětadvacet jezdců a bylo se na co dívat. Hlavní slovo měli mít v závodě jezdci s vozy nejvyšší specifikace – Roman Odložilík (Ford Fiesta R5), Silvestr Mikuláštík (Škoda Octavia WRC) a Ondřej Bisaha (Škoda Fabia S2000). Do Kopřivnice rovněž dorazili i pravidelní účastníci cupu Jaroslav Podešva (Subaru Impreza), Lukáš Čala i Antonín Tlusťák (oba Mitsubishi Lancer EVO IX). Zádveřický jezdec v závěru soutěže vyzkoušel novinku ve svém týmu pro letošní sezónu - Škodu Fabia R5. Klouzání na sněhu využili i další, například Jaroslav Pešl, Radim Sovják, ze Slovenska dorazili Rado Čikor a Milan Greguška, Polsko mělo své zastoupení v Krysztofu Grzywaczu.
Sněhové nadílky se nezalekli ani jezdci s vozy s jednou poháněnou nápravou. Ti byli v Kopřivnici čtyři. Krátce se svezl Adam Fabrika s Citroënem C2 R2, jenž nechtěl riskovat poškození vozu na uklouzaných cestách. O nejrychlejšího dvoukolkáře si to nakonec rozdali Kovařčík (Škoda Felicia) s Grzywaczem (Fiat Cinquecento). V interním souboji byl na první zkoušce rychlejší český jezdec, ale o zkoušku později byl na čele Polák. Na odtávající trati byl ve zbývajících zkouškách lepší Kovařčík a postupně ztrátu odmazával. V cíli měl jezdec z Perné náskok 6,2 vteřiny. „Na první zkoušce závodu to šlo, ale hned na druhé jsem vyrobil dvě jezdecké chybičky a nabral časové manko. Ve zbývající části soutěže jsem se chyb vyvaroval. Krásné svezení s pohárem na závěr, co víc si mohu přát,“ uvedl Kovařčík. Vedle vítězného Kovařčíka a druhého Grzywacze si pro pohár za 3. místo v kategorii F2 dojel Luděk Karlík (Renault Clio).
Jízdou na sněhu se bavili i ostatní jezdci a z přemíry snahy se rodily i chyby. V absolutní klasifikaci byl na úvodní zkoušce nejrychlejší Mikuláštík, ale o zkoušku dál po lehkých hodinách vyzkoušel pevnost kopřivnických svodidel. Drobná časová ztráta bystřickému jezdci neubrala na elánu do závodu, chyba jej však odsunula z boje o hlavní pohár. Ve stejném místě jako Mikuláštík chyboval i Ondřej Bisaha. „Celý incident se odehrál v pasáži, kdy se jelo z kopce z levé zatáčky a následovala pravá k cíli. Já jsem zde najel trochu rychleji na levé straně suché stopy. Auto se mi sklouzlo na brzdách, bohužel jsem hned chytil sníh a to už pak nebyla cesta k nápravě. Svezli jsme se po svodidlech, a tím přišli o možnost bojovat o dobré umístění hned na druhé RZ. Jinak to bylo krásné závodění,“ popsal kolizi Ondřej Bisaha. Předchozí řádky pouze potvrzují, že kdo nechyboval, ten mohl být ve výsledcích vysoko. Vítězství si spolu s čtyřmi nejrychlejšími časy odvezl Roman Odložilík. Druhé místo i přes pomalý defekt v závěrečné zkoušce uhájil Jaroslav Podešva a další pohár do sbírky, tentokráte za 3. místo, si z Kopřivnice odvezl Jaroslav Pešl. Silvestr Mikuláštík obsadil celkové 8. místo, o příčku lepší byl Antonín Tlusťák. „Hodně jsem se těšil na svezení na sněhu a na Evo, s kterým jsem chtěl bodovat a bojovat o vítězství, jsem obul úzké pneu s hřebem. Ráno na to byly perfektní podmínky, ale bohužel s přibývajícím časem začala trať odtávat, sníh mizel a já jsem už nechtěl přehazovat pneu a odjel většinu závodu s úzkými pneu. Až na poslední rundu zkoušek jsem dal pneu široké bez hřebu a zajel nejprve nejrychlejší a poté druhý čas. V závěru jsem si na jedné erzetě vyzkoušel Fabii R5, což mělo pro mne hlavní prioritu a s prvními dojmy jsem velmi spokojen,“ uvedl Antonín Tlusťák.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.