Doslova na poslední chvíli před začátkem nové soutěžácké sezóny přistála do slušovických dílen stáje Tlusťák Racing nejnovější zbraň mladoboleslavské automobilky, Škoda Fabia R5.
„V posledních letech jsem jezdil s vozem Škoda Fabia S2000 a spolupráci se Škodou Motorsport si nemůžu vynachválit. Po rozhodnutí pro přestup do kategorie R5 tak pro nás bylo prioritou zůstat u stejné značky. Tímto bych chtěl moc poděkovat zástupcům Škody Motorsport zodpovědným za klientský program, kteří nám vyšli maximálně vstříc a umožnili nám přivézt auto do dílny včas, abychom stihli první závod mistrovství Evropy na Kanárských ostrovech. Samozřejmě bych rád poděkoval i všem mým partnerům, kteří koupi tohoto vozu umožnili,“ řekl Antonín Tlusťák.
Zádveřický pilot bude opět startovat výhradně v seriálu mistrovství Evropy. První závod tohoto seriálu v Lotyšsku byl kvůli nepřízni počasí přesunut, nová Fabia tak bude k dispozici pro všechny plánované závody v tomto roce. „I když jsme s nimi nestartovali, chtěl bych poděkovat týmům Raimunda Baumschlagera a Jánose Puskádiho, se kterými jsme měli domluvené zapůjčení jejich vozů na Lotyšsko a Kanáry pro případ, že by náš speciál ještě nebyl k dispozici,“ pochválil spolupráci s konkurenčními týmy šéf Tlusťák Racing.
A jak se na start s novým vozem těší? „Už se nemůžu dočkat ostrého startu. Oproti vozu S2000 je to něco jiného, vůz s turbodmychadlem se chová trochu jinak. Měl jsem možnost se s vozem svézt na podzim v Mostě i krátce o uplynulém víkendu v Kopřivnici a už teď můžu potvrdit, že Škoda udělala kus poctivé práce. Stejně jako ostatní členové týmu jsem rád, že je vůz v naší garáži a společně s mým spolujezdcem Ladislavem Kučerou se nemůžeme dočkat prvního startu na Kanárských ostrovech,“ řekl závěrem Antonín Tlusťák.
První závod letošního mistrovství Evropy se uskuteční o druhém březnovém víkendu na španělském ostrově Gran Canaria, kde se pojede Rally Islas Canarias.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?