Doslova na poslední chvíli před začátkem nové soutěžácké sezóny přistála do slušovických dílen stáje Tlusťák Racing nejnovější zbraň mladoboleslavské automobilky, Škoda Fabia R5.
„V posledních letech jsem jezdil s vozem Škoda Fabia S2000 a spolupráci se Škodou Motorsport si nemůžu vynachválit. Po rozhodnutí pro přestup do kategorie R5 tak pro nás bylo prioritou zůstat u stejné značky. Tímto bych chtěl moc poděkovat zástupcům Škody Motorsport zodpovědným za klientský program, kteří nám vyšli maximálně vstříc a umožnili nám přivézt auto do dílny včas, abychom stihli první závod mistrovství Evropy na Kanárských ostrovech. Samozřejmě bych rád poděkoval i všem mým partnerům, kteří koupi tohoto vozu umožnili,“ řekl Antonín Tlusťák.
Zádveřický pilot bude opět startovat výhradně v seriálu mistrovství Evropy. První závod tohoto seriálu v Lotyšsku byl kvůli nepřízni počasí přesunut, nová Fabia tak bude k dispozici pro všechny plánované závody v tomto roce. „I když jsme s nimi nestartovali, chtěl bych poděkovat týmům Raimunda Baumschlagera a Jánose Puskádiho, se kterými jsme měli domluvené zapůjčení jejich vozů na Lotyšsko a Kanáry pro případ, že by náš speciál ještě nebyl k dispozici,“ pochválil spolupráci s konkurenčními týmy šéf Tlusťák Racing.
A jak se na start s novým vozem těší? „Už se nemůžu dočkat ostrého startu. Oproti vozu S2000 je to něco jiného, vůz s turbodmychadlem se chová trochu jinak. Měl jsem možnost se s vozem svézt na podzim v Mostě i krátce o uplynulém víkendu v Kopřivnici a už teď můžu potvrdit, že Škoda udělala kus poctivé práce. Stejně jako ostatní členové týmu jsem rád, že je vůz v naší garáži a společně s mým spolujezdcem Ladislavem Kučerou se nemůžeme dočkat prvního startu na Kanárských ostrovech,“ řekl závěrem Antonín Tlusťák.
První závod letošního mistrovství Evropy se uskuteční o druhém březnovém víkendu na španělském ostrově Gran Canaria, kde se pojede Rally Islas Canarias.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.