Doslova na poslední chvíli před začátkem nové soutěžácké sezóny přistála do slušovických dílen stáje Tlusťák Racing nejnovější zbraň mladoboleslavské automobilky, Škoda Fabia R5.
„V posledních letech jsem jezdil s vozem Škoda Fabia S2000 a spolupráci se Škodou Motorsport si nemůžu vynachválit. Po rozhodnutí pro přestup do kategorie R5 tak pro nás bylo prioritou zůstat u stejné značky. Tímto bych chtěl moc poděkovat zástupcům Škody Motorsport zodpovědným za klientský program, kteří nám vyšli maximálně vstříc a umožnili nám přivézt auto do dílny včas, abychom stihli první závod mistrovství Evropy na Kanárských ostrovech. Samozřejmě bych rád poděkoval i všem mým partnerům, kteří koupi tohoto vozu umožnili,“ řekl Antonín Tlusťák.
Zádveřický pilot bude opět startovat výhradně v seriálu mistrovství Evropy. První závod tohoto seriálu v Lotyšsku byl kvůli nepřízni počasí přesunut, nová Fabia tak bude k dispozici pro všechny plánované závody v tomto roce. „I když jsme s nimi nestartovali, chtěl bych poděkovat týmům Raimunda Baumschlagera a Jánose Puskádiho, se kterými jsme měli domluvené zapůjčení jejich vozů na Lotyšsko a Kanáry pro případ, že by náš speciál ještě nebyl k dispozici,“ pochválil spolupráci s konkurenčními týmy šéf Tlusťák Racing.
A jak se na start s novým vozem těší? „Už se nemůžu dočkat ostrého startu. Oproti vozu S2000 je to něco jiného, vůz s turbodmychadlem se chová trochu jinak. Měl jsem možnost se s vozem svézt na podzim v Mostě i krátce o uplynulém víkendu v Kopřivnici a už teď můžu potvrdit, že Škoda udělala kus poctivé práce. Stejně jako ostatní členové týmu jsem rád, že je vůz v naší garáži a společně s mým spolujezdcem Ladislavem Kučerou se nemůžeme dočkat prvního startu na Kanárských ostrovech,“ řekl závěrem Antonín Tlusťák.
První závod letošního mistrovství Evropy se uskuteční o druhém březnovém víkendu na španělském ostrově Gran Canaria, kde se pojede Rally Islas Canarias.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?