Doslova na poslední chvíli před začátkem nové soutěžácké sezóny přistála do slušovických dílen stáje Tlusťák Racing nejnovější zbraň mladoboleslavské automobilky, Škoda Fabia R5.
„V posledních letech jsem jezdil s vozem Škoda Fabia S2000 a spolupráci se Škodou Motorsport si nemůžu vynachválit. Po rozhodnutí pro přestup do kategorie R5 tak pro nás bylo prioritou zůstat u stejné značky. Tímto bych chtěl moc poděkovat zástupcům Škody Motorsport zodpovědným za klientský program, kteří nám vyšli maximálně vstříc a umožnili nám přivézt auto do dílny včas, abychom stihli první závod mistrovství Evropy na Kanárských ostrovech. Samozřejmě bych rád poděkoval i všem mým partnerům, kteří koupi tohoto vozu umožnili,“ řekl Antonín Tlusťák.
Zádveřický pilot bude opět startovat výhradně v seriálu mistrovství Evropy. První závod tohoto seriálu v Lotyšsku byl kvůli nepřízni počasí přesunut, nová Fabia tak bude k dispozici pro všechny plánované závody v tomto roce. „I když jsme s nimi nestartovali, chtěl bych poděkovat týmům Raimunda Baumschlagera a Jánose Puskádiho, se kterými jsme měli domluvené zapůjčení jejich vozů na Lotyšsko a Kanáry pro případ, že by náš speciál ještě nebyl k dispozici,“ pochválil spolupráci s konkurenčními týmy šéf Tlusťák Racing.
A jak se na start s novým vozem těší? „Už se nemůžu dočkat ostrého startu. Oproti vozu S2000 je to něco jiného, vůz s turbodmychadlem se chová trochu jinak. Měl jsem možnost se s vozem svézt na podzim v Mostě i krátce o uplynulém víkendu v Kopřivnici a už teď můžu potvrdit, že Škoda udělala kus poctivé práce. Stejně jako ostatní členové týmu jsem rád, že je vůz v naší garáži a společně s mým spolujezdcem Ladislavem Kučerou se nemůžeme dočkat prvního startu na Kanárských ostrovech,“ řekl závěrem Antonín Tlusťák.
První závod letošního mistrovství Evropy se uskuteční o druhém březnovém víkendu na španělském ostrově Gran Canaria, kde se pojede Rally Islas Canarias.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.