Valaška otevírá rally sezonu v Česku. Soutěžáci v ní nově zamíří nově na tatrovácký polygon.
Už jen týdny zbývají do startu Rocksteel – 35. ročníku Valašské rally 2016. V okolí Valašského Meziříčí a Kopřivnice se uskuteční ve dnech 15. a 16. dubna. Start Valašky, jejímž hlavním mediálním partnerem je Valašský deník, se stane současně startem nové rally sezony v České republice.
Pořadatelem automobilové soutěže je JT Rally Team Vsetín. Pozornost členů organizačního týmu se během příprav zaměřuje především na bezpečnost diváků. „Letošní ročník Valašské rally je součástí šestidílného kalendáře podniků zařazených do české Rallysprint série. Připravujeme ji rovněž jako Memoriál Jiřího Sedláře,“ uvedl ředitel rally Rudolf Kouřil.
Zařazení Valašky do kalendáře významných podniků České republiky je podle něj předpokladem kvalitního motoristického klání v regionu. „Nelze vyloučit, že Valašku využije i některý z jezdců absolutní české rallyové špičky k testování před startem mistrovství republiky. To začne čtrnáct dní po Valašce,“ řekl předseda organizačního výboru letošní Valašské rally Jaromír Tomaštík.
RALLY ZAHÁJÍ SPOLEČENSKÉ AKCE
Program 35. ročníku Valašské rally zahájí 12. dubna ve valašskomeziříčském zámku Kinských vyhodnocení dětské výtvarné soutěže nazvané Nakresli rally. Pořadatelé ji připravují ve spolupráci se Základní školou Vsetín-Sychrov. „Ceny dětem předá i některý z jezdců známý nejen z rychlostních zkoušek, ale také ze showbyznysu,“ slibuje šéf organizačního výboru.
V předvečer rally se pak v zámku Žerotínů v sousedství náměstí ve Valašském Meziříčí uskuteční její společenské zahájení. „Po skončení se pak centrální plocha města stane svědkem slavnostního startu,“ dodal.
Ostrý start do rychlostních zkoušek je na programu 35. ročníku Valašské rally 16. dubna v Kopřivnici. Odsud se vydají soutěžní posádky na trasy rychlostních zkoušek. Jsou celkem čtyři a každou absolvují jezdci dvakrát.
Na soutěžní posádky a diváky čeká absolutní novinka. „Jeden z rychlostních testů se pojede na zkušebním okruhu Tatry v Kopřivnici. To slibuje pro jezdce hodně práce a pro diváky adrenalinovou podívanou,“ těší se Tomaštík.
Na Novojičínsku absolvují posádky ještě jednu erzetu a další pak v okolí Valašského Meziříčí. „Tady už nepůjde z pohledu Valašky o zcela nové rychlostní zkoušky. Zařazeny jsou ale do nich nové úseky, kde se ještě nikdy nejelo,“ prozradil předseda organizačního výboru 35. Valašské rally Jaromír Tomaštík.
Ústředním bodem pořadatelského snažení je bezpečnost soutěžních posádek a diváků. „Jde o to, aby měli odkud rally co nejbezpečněji sledovat. Po celé trati proto připravujeme divácká místa. Počítáme však i s pomocí opravdových fanoušků rally, kteří dokáží nepoučitelné a nezodpovědné návštěvníky rally usměrnit,“ svěřil se hlavní činovník pro bezpečnost rally Alexandr Póč.
Záštitu nad letošní Valašskou rally převzali předseda Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky Jan Hamáček, poslanec Parlamentu České republiky Petr Kořenek, hejtman Zlínského kraje Stanislav Mišák a starosta města Valašské Meziříčí Robert Stržínek a místostarostka města Yvona Wojaczková.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.