Po krátké zimní přestávce se opět rozběhl kolotoč závodů GPD rally cupu. První vítězství v letošním roce si odvezl Roman Odložilík, jenž na kopřivnickém polygonu vyzkoušel Škodu Fabia S2000. Mezi dvoukolkami byl nejrychlejší Adam Fabrika s Renaultem Clio.
Pouze měsíc pauzy si dali jezdci usilující o body do seriálu, který pořádá valašský rallyový jezdec Silvestr Mikuláštík. GéPéDéčko opět našlo zázemí na kopřivnickém testovacím polygonu a pro soutěžící byly tentokráte připraveny dvě rychlostní zkoušky. V startovní listině převažovaly vozy různých vývojových modifikací značek Subaru a Mitsubishi, ale o vítězství se měli porvat jezdci se škodovkami. Dva automobily Škoda Fabia S2000 byly připravené pro Romana Odložilíka a Ondřeje Bisahu, WRCovou Oktávii přivezl Silvestr Mikuláštík. Značku Mitsubishi zastupovali v Kopřivnici například Antonín Tlusťák, Lukáš Čala, Karel Vajík nebo Jan Surovič, konkurenční Subaru vodili po polygonu Jaroslav Podešva, Petr Mikuláštík, Jirka Křenek a další.
Vozů s poháněnou jednou nápravou, bylo tentokráte poskrovnu. Proti sobě se v přímém souboji o vteřinky utkali pouze dva jezdci – Adam Fabrika s Renaultem Clio a Rosťa Kovařčík se Škodou Felicia. O vítězi rozhodla jezdecká zkušenost a vyzrálost. Kovařčíkovi nepomohla ani výměna spolujezdce, kdy na pravou sedačku usedla Markéta Fojtíková a ve finále posádku zbrzdil i defekt na poslední erzetě. Adam porazil svého soupeře o více jak minutu a půl a zaslouženě si odvezl pohár pro nejrychlejšího dvoukolkáře. Absolutní klasifikaci hodně zamíchaly technické problémy vozů. Nejprve poškozená poloosa přibrzdila pravidelného účastníka rally cupu Jaroslava Podešvu, na RZ 4 elektronický problém potrápil do té doby vedoucího Silvestra Mikuláštíka, který se tak propadl až na 8. Příčku. I když Silvero boj o vteřinky nevzdával, na lepší, jak 5. místo v cíli to nestačilo. O pódiové umístění si to v přímém souboji rozdali Antonín Tlusťák a Lukáš Čala. V tomto duelu lépe začal Tlusťák, ale další zkoušky patřili Čalovi. I když v závěru závodu zádveřický jezdec stahoval desetinky vteřin, na bednu to nestačilo a rozdíl 3,3 vteřiny hovořil v prospěch Lukáše Čaly, který získal cenný skalp. O absolutní vítězství první letošní soutěže GPD rally cupu jeli jezdci s S2000. Ondřej Bisaha seděl v tomto voze poprvé a to se odrazilo v úvodu i na časech. „Chtěl jsem si Škodu Fabia S2000 pořádně vyzkoušet a proto jsem vyrazil na kopřivnický polygon. Auto funguje velmi dobře a obzvláště co se týká podvozku, tak je to perfektní vůz. Celkové pocity ze škodovky jsou velmi dobré a s tímto vozem pojedu i Dobšinskou zimu a rally v Egeru. Zatím ještě nemám definitivně rozhodnuto, s čím pojedu letošní sezonu a takových testů, jaký byl v Kopřivnici plánuji ještě několik,“ uvedl k premiérovém startu Ondřej Bisaha. První vítězství v GPD rally cupu 2016 si z Kopřivnice odvezl Roman Odložilík, jenž byl nejrychlejší na třech z celkově šesti rychlostních zkoušek.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?