Po krátké zimní přestávce se opět rozběhl kolotoč závodů GPD rally cupu. První vítězství v letošním roce si odvezl Roman Odložilík, jenž na kopřivnickém polygonu vyzkoušel Škodu Fabia S2000. Mezi dvoukolkami byl nejrychlejší Adam Fabrika s Renaultem Clio.
Pouze měsíc pauzy si dali jezdci usilující o body do seriálu, který pořádá valašský rallyový jezdec Silvestr Mikuláštík. GéPéDéčko opět našlo zázemí na kopřivnickém testovacím polygonu a pro soutěžící byly tentokráte připraveny dvě rychlostní zkoušky. V startovní listině převažovaly vozy různých vývojových modifikací značek Subaru a Mitsubishi, ale o vítězství se měli porvat jezdci se škodovkami. Dva automobily Škoda Fabia S2000 byly připravené pro Romana Odložilíka a Ondřeje Bisahu, WRCovou Oktávii přivezl Silvestr Mikuláštík. Značku Mitsubishi zastupovali v Kopřivnici například Antonín Tlusťák, Lukáš Čala, Karel Vajík nebo Jan Surovič, konkurenční Subaru vodili po polygonu Jaroslav Podešva, Petr Mikuláštík, Jirka Křenek a další.
Vozů s poháněnou jednou nápravou, bylo tentokráte poskrovnu. Proti sobě se v přímém souboji o vteřinky utkali pouze dva jezdci – Adam Fabrika s Renaultem Clio a Rosťa Kovařčík se Škodou Felicia. O vítězi rozhodla jezdecká zkušenost a vyzrálost. Kovařčíkovi nepomohla ani výměna spolujezdce, kdy na pravou sedačku usedla Markéta Fojtíková a ve finále posádku zbrzdil i defekt na poslední erzetě. Adam porazil svého soupeře o více jak minutu a půl a zaslouženě si odvezl pohár pro nejrychlejšího dvoukolkáře. Absolutní klasifikaci hodně zamíchaly technické problémy vozů. Nejprve poškozená poloosa přibrzdila pravidelného účastníka rally cupu Jaroslava Podešvu, na RZ 4 elektronický problém potrápil do té doby vedoucího Silvestra Mikuláštíka, který se tak propadl až na 8. Příčku. I když Silvero boj o vteřinky nevzdával, na lepší, jak 5. místo v cíli to nestačilo. O pódiové umístění si to v přímém souboji rozdali Antonín Tlusťák a Lukáš Čala. V tomto duelu lépe začal Tlusťák, ale další zkoušky patřili Čalovi. I když v závěru závodu zádveřický jezdec stahoval desetinky vteřin, na bednu to nestačilo a rozdíl 3,3 vteřiny hovořil v prospěch Lukáše Čaly, který získal cenný skalp. O absolutní vítězství první letošní soutěže GPD rally cupu jeli jezdci s S2000. Ondřej Bisaha seděl v tomto voze poprvé a to se odrazilo v úvodu i na časech. „Chtěl jsem si Škodu Fabia S2000 pořádně vyzkoušet a proto jsem vyrazil na kopřivnický polygon. Auto funguje velmi dobře a obzvláště co se týká podvozku, tak je to perfektní vůz. Celkové pocity ze škodovky jsou velmi dobré a s tímto vozem pojedu i Dobšinskou zimu a rally v Egeru. Zatím ještě nemám definitivně rozhodnuto, s čím pojedu letošní sezonu a takových testů, jaký byl v Kopřivnici plánuji ještě několik,“ uvedl k premiérovém startu Ondřej Bisaha. První vítězství v GPD rally cupu 2016 si z Kopřivnice odvezl Roman Odložilík, jenž byl nejrychlejší na třech z celkově šesti rychlostních zkoušek.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?