Po krátké zimní přestávce se opět rozběhl kolotoč závodů GPD rally cupu. První vítězství v letošním roce si odvezl Roman Odložilík, jenž na kopřivnickém polygonu vyzkoušel Škodu Fabia S2000. Mezi dvoukolkami byl nejrychlejší Adam Fabrika s Renaultem Clio.
Pouze měsíc pauzy si dali jezdci usilující o body do seriálu, který pořádá valašský rallyový jezdec Silvestr Mikuláštík. GéPéDéčko opět našlo zázemí na kopřivnickém testovacím polygonu a pro soutěžící byly tentokráte připraveny dvě rychlostní zkoušky. V startovní listině převažovaly vozy různých vývojových modifikací značek Subaru a Mitsubishi, ale o vítězství se měli porvat jezdci se škodovkami. Dva automobily Škoda Fabia S2000 byly připravené pro Romana Odložilíka a Ondřeje Bisahu, WRCovou Oktávii přivezl Silvestr Mikuláštík. Značku Mitsubishi zastupovali v Kopřivnici například Antonín Tlusťák, Lukáš Čala, Karel Vajík nebo Jan Surovič, konkurenční Subaru vodili po polygonu Jaroslav Podešva, Petr Mikuláštík, Jirka Křenek a další.
Vozů s poháněnou jednou nápravou, bylo tentokráte poskrovnu. Proti sobě se v přímém souboji o vteřinky utkali pouze dva jezdci – Adam Fabrika s Renaultem Clio a Rosťa Kovařčík se Škodou Felicia. O vítězi rozhodla jezdecká zkušenost a vyzrálost. Kovařčíkovi nepomohla ani výměna spolujezdce, kdy na pravou sedačku usedla Markéta Fojtíková a ve finále posádku zbrzdil i defekt na poslední erzetě. Adam porazil svého soupeře o více jak minutu a půl a zaslouženě si odvezl pohár pro nejrychlejšího dvoukolkáře. Absolutní klasifikaci hodně zamíchaly technické problémy vozů. Nejprve poškozená poloosa přibrzdila pravidelného účastníka rally cupu Jaroslava Podešvu, na RZ 4 elektronický problém potrápil do té doby vedoucího Silvestra Mikuláštíka, který se tak propadl až na 8. Příčku. I když Silvero boj o vteřinky nevzdával, na lepší, jak 5. místo v cíli to nestačilo. O pódiové umístění si to v přímém souboji rozdali Antonín Tlusťák a Lukáš Čala. V tomto duelu lépe začal Tlusťák, ale další zkoušky patřili Čalovi. I když v závěru závodu zádveřický jezdec stahoval desetinky vteřin, na bednu to nestačilo a rozdíl 3,3 vteřiny hovořil v prospěch Lukáše Čaly, který získal cenný skalp. O absolutní vítězství první letošní soutěže GPD rally cupu jeli jezdci s S2000. Ondřej Bisaha seděl v tomto voze poprvé a to se odrazilo v úvodu i na časech. „Chtěl jsem si Škodu Fabia S2000 pořádně vyzkoušet a proto jsem vyrazil na kopřivnický polygon. Auto funguje velmi dobře a obzvláště co se týká podvozku, tak je to perfektní vůz. Celkové pocity ze škodovky jsou velmi dobré a s tímto vozem pojedu i Dobšinskou zimu a rally v Egeru. Zatím ještě nemám definitivně rozhodnuto, s čím pojedu letošní sezonu a takových testů, jaký byl v Kopřivnici plánuji ještě několik,“ uvedl k premiérovém startu Ondřej Bisaha. První vítězství v GPD rally cupu 2016 si z Kopřivnice odvezl Roman Odložilík, jenž byl nejrychlejší na třech z celkově šesti rychlostních zkoušek.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.