Stalo se tradicí, že o definitivní tečku za rallyovou sezonou se na moravské straně naší republiky stará Silvestr Walašská rally šou, a nejinak tomu bylo i letos. Silvestr Mikuláštík se svými přáteli se postaral o příjemné zpestření vánočních svátků s příchutí závodního benzínu.
Letošní ročník Silvestr Walašské rally šou se jel již po dvanácté a stejně jako ty předcházející, i tento byl nesen v duchu pohodové a úsměvné nálady. V úvodu i závěru akce byly v hlavní roli soutěžní vozy. Ale pojďme pěkně popořádku. Poslední závod roku 2015 startoval na kopřivnickém polygonu, kde byla pro zúčastněné připravena trať s dvěma rychlostními zkouškami, které se jely dvakrát. Na startu se sešli jezdci s vozy mitsubishi, subaru, různými dvoukolkami a nechyběl ani vůz WRC. Největším nepřítelem pro všechny ovšem nebyl čas, ale neproniknutelná mlha, která se dala místy doslova krájet.
Po zdolání čtyř rychlostních zkoušek byl na čele posledního zápolení roku Silvestr Mikuláštík před Jaroslavem Pešlem a Lukášem Čalou. Poté se soutěžící přesunuli do Valašské Bystřice, kde pokračoval kulturně zábavný program třemi disciplínami. První přišla na řadu čtyřkolka a slalom mezi kuželkami, následovala šlapací motokára a na závěr se soutěžící vrátili k závodnímu autu. Tentokráte se jednalo ovšem pouze o model na dálkové ovládání, a aby jezdci nezlenivěli přes Vánoce, byla tato disciplína doplněna o pohybovou aktivitu. I když se všechny disciplíny pečlivě zaznamenávaly časomírou, o dosažené časy až tak nešlo. Hlavním úkolem bylo pobavit sebe, kamarády, diváky, a to se podařilo. Po rally části neudržel vedení Mikuláštík a jezdecké chyby spojené s výlety mimo vytýčenou trať při jízdě s autem na dálkové ovládání jej odsunuly mimo pódium. Vítězství v XII. Silvestr Walašské rally šou si nakonec odnesl Jaroslav Pešl, na stupních vítězů jej doplnili druhý Lukáš Čala a třetí Bohumil Pfeifer. Všichni soutěžící si kromě příjemných zážitků odvezli domů obrázky, které jim namalovaly děti z Mateřské školy ve Valašské Bystřici. „Další ročník závodů je úspěšně za námi. V této chvíli připravujeme koncepci závodů pro rok 2016, kdy odstartujeme opět na kopřivnickém polygonu a první závod se pojede na konci ledna. Předpoklad je celkem deset závodů a na konci roku opět odlehčení v podobě Walašské rally šou. Chtěl bych tímto poděkovat své rodině za to, že to se mnou vydržela a celý rok mne podporovala. Velké díky patří i všem pořadatelům a obchodním partnerům, kteří mi pomáhali tvořit jednotlivé závody,“ uvedl Silvestr Mikuláštík.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.