XII.Silvestr Walašská rally šou pro Jaroslava Pešla

Walašská Rallyshow EVO XII
Walašská Rallyshow EVO XII, foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Miroslav Vebr 1. ledna 2016 11:47
Sdílej:

Stalo se tradicí, že o definitivní tečku za rallyovou sezonou se na moravské straně naší republiky stará Silvestr Walašská rally šou, a nejinak tomu bylo i letos. Silvestr Mikuláštík se svými přáteli se postaral o příjemné zpestření vánočních svátků s příchutí závodního benzínu.

Letošní ročník Silvestr Walašské rally šou se jel již po dvanácté a stejně jako ty předcházející, i tento byl nesen v duchu pohodové a úsměvné nálady. V úvodu i závěru akce byly v hlavní roli soutěžní vozy. Ale pojďme pěkně popořádku. Poslední závod roku 2015 startoval na kopřivnickém polygonu, kde byla pro zúčastněné připravena trať s dvěma rychlostními zkouškami, které se jely dvakrát. Na startu se sešli jezdci s vozy mitsubishi, subaru, různými dvoukolkami a nechyběl ani vůz WRC. Největším nepřítelem pro všechny ovšem nebyl čas, ale neproniknutelná mlha, která se dala místy doslova krájet.

Po zdolání čtyř rychlostních zkoušek byl na čele posledního zápolení roku Silvestr Mikuláštík před Jaroslavem Pešlem a Lukášem Čalou. Poté se soutěžící přesunuli do Valašské Bystřice, kde pokračoval kulturně zábavný program třemi disciplínami. První přišla na řadu čtyřkolka a slalom mezi kuželkami, následovala šlapací motokára a na závěr se soutěžící vrátili k závodnímu autu. Tentokráte se jednalo ovšem pouze o model na dálkové ovládání, a aby jezdci nezlenivěli přes Vánoce, byla tato disciplína doplněna o pohybovou aktivitu. I když se všechny disciplíny pečlivě zaznamenávaly časomírou, o dosažené časy až tak nešlo. Hlavním úkolem bylo pobavit sebe, kamarády, diváky, a to se podařilo. Po rally části neudržel vedení Mikuláštík a jezdecké chyby spojené s výlety mimo vytýčenou trať při jízdě s autem na dálkové ovládání jej odsunuly mimo pódium. Vítězství v XII. Silvestr Walašské rally šou si nakonec odnesl Jaroslav Pešl, na stupních vítězů jej doplnili druhý Lukáš Čala a třetí Bohumil Pfeifer. Všichni soutěžící si kromě příjemných zážitků odvezli domů obrázky, které jim namalovaly děti z Mateřské školy ve Valašské Bystřici. „Další ročník závodů je úspěšně za námi. V této chvíli připravujeme koncepci závodů pro rok 2016, kdy odstartujeme opět na kopřivnickém polygonu a první závod se pojede na konci ledna. Předpoklad je celkem deset závodů a na konci roku opět odlehčení v podobě Walašské rally šou. Chtěl bych tímto poděkovat své rodině za to, že to se mnou vydržela a celý rok mne podporovala. Velké díky patří i všem pořadatelům a obchodním partnerům, kteří mi pomáhali tvořit jednotlivé závody,“ uvedl Silvestr Mikuláštík.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?