Klatovy se již chystají na sezonu 2016

Valoušek, Pavel - Havelková, Veronika
Valoušek, Pavel - Havelková, Veronika, foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Karel Špaček 29. prosince 2015 21:27
Sdílej:

Náročný rok mají za sebou členové klatovského PAMK. Kromě tradičních jarních podniků uspořádali mimořádně i říjnovou Rally Klatovy, která završila domácí šampionát automobilových soutěží, podíleli se ale i na organizování dalších sportovních i bezpečnostních akcí ve svém regionu i ve vzdálenějších lokacích. Na zimní spánek ale není čas ani teď – už na poslední dubnový víkend roku 2016 jsou v kalendáři zapsány termíny dalšího ročníku Rallye Šumava Klatovy i Historic Vltava Rallye.

Velké změny zasáhly do dění Mistrovství České republiky v rally 2015 a odrazily se i při soutěžích, pořádaných klatovským Pošumavským auto moto klubem. Naštěstí se odrazily většinou pozitivně. Do jubilejní dubnové 50. Rallye Šumava Klatovy odstartovalo dvakrát tolik posádek než o rok dříve, což způsobilo organizátorům spoustu příjemných starostí navíc. Velmi dobře obsazená byla i letos také souběžně jedoucí Historic Vltava Rallye, a tak se dokonce na poslední chvíli musel upravovat časový harmonogram soutěží tak, aby kapacita tratí postačovala. Vše poté ale proběhlo zdárně a v cíli se z prvenství mohli zaslouženě zaradovat jak Švédové Myrsell s Junttilou (ti v rámci soutěže historických vozů proháněli Porsche 911 RS), tak i naši Kopecký s Dreslerem, kteří v jihozápadních Čechách oslavili vítězstvím premiéru zbrusu nového vozu Škoda Fabia R5.

V Klatovech ale ani poté klid zbraní netrval dlouho. Nejprve regionem projela tradiční Rallye Wiesbaden a v červnu pak Historic club PAMK Klatovy uspořádal už třináctý ročník Jízdy Klatovskem veteránských vozů. Tentýž měsíc také změnil představy Klatovanů o poklidném podzimu – přijali totiž nabídku na pořádání náhradní říjnové soutěže namísto odvolané Rally Příbram. A tak se v létě opět roztočil kolotoč hledání nejvhodnější podoby tratě a časového harmonogramu, pak také série urychlených jednání, spojených se žádostmi o mnohá povolení. Naštěstí se obce i město Klatovy zachovaly k organizátorům vstřícně, a tak mohl být národní šampionát skutečně v Klatovech završen. Na podzimní cílové rampě se pak nejvíce radovali Trněný s Pritzlem závodící se Škodou Fabia WRC, kteří tak zaznamenali první vítězství vozu kategorie WRC po jejich návratu na tratě MČR.

„Jak je patrné z onoho přehledu, obě naše letošní soutěže se vlastně výrazně zapsaly do historie šampionátu, ale i sportovních dějin automobilky Škoda,“ usmívá se předseda PAMK Klatovy, Jiří Valenta a pokračuje: „Pro nás ale byla ještě cennější ta skutečnost, že jsme dokázali zmobilizovat síly a uspořádat ve dvou víkendech roku dvě takto významné soutěže, navíc obě s víceméně bezproblémovým průběhem. Za to patří velký dík všem, kteří se na organizaci podíleli, ať už ve vedení soutěží či třeba jako pořadatelé u trati. Teď už ale myslíme na rok nadcházející. V něm nás zejména čeká o posledním dubnovém termínu tradiční dvojboj – tedy Rallye Šumava Klatovy organizovaná společně s Historic Vltava Rallye. Ta bude při svém jubilejním 25. ročníku znovu součástí ME historických vozů. Ostatně starších sportovních aut se o tomtéž víkendu u nás představí hodně i při dalších doprovodných akcích – Rallye Wiesbaden, ale i Rallye Šumava Legend, která získává stále větší popularitu. Rád bych tedy popřál našim členům i všem spolupracovníkům a příznivcům, aby v průběhu vánočních svátků a zbytku roku 2015 nasbírali hodně sil, budou je jistě napřesrok potřebovat. Na jaře se na všechny v Klatovech budeme moc těšit!“

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.