Náročný rok mají za sebou členové klatovského PAMK. Kromě tradičních jarních podniků uspořádali mimořádně i říjnovou Rally Klatovy, která završila domácí šampionát automobilových soutěží, podíleli se ale i na organizování dalších sportovních i bezpečnostních akcí ve svém regionu i ve vzdálenějších lokacích. Na zimní spánek ale není čas ani teď – už na poslední dubnový víkend roku 2016 jsou v kalendáři zapsány termíny dalšího ročníku Rallye Šumava Klatovy i Historic Vltava Rallye.
Velké změny zasáhly do dění Mistrovství České republiky v rally 2015 a odrazily se i při soutěžích, pořádaných klatovským Pošumavským auto moto klubem. Naštěstí se odrazily většinou pozitivně. Do jubilejní dubnové 50. Rallye Šumava Klatovy odstartovalo dvakrát tolik posádek než o rok dříve, což způsobilo organizátorům spoustu příjemných starostí navíc. Velmi dobře obsazená byla i letos také souběžně jedoucí Historic Vltava Rallye, a tak se dokonce na poslední chvíli musel upravovat časový harmonogram soutěží tak, aby kapacita tratí postačovala. Vše poté ale proběhlo zdárně a v cíli se z prvenství mohli zaslouženě zaradovat jak Švédové Myrsell s Junttilou (ti v rámci soutěže historických vozů proháněli Porsche 911 RS), tak i naši Kopecký s Dreslerem, kteří v jihozápadních Čechách oslavili vítězstvím premiéru zbrusu nového vozu Škoda Fabia R5.
V Klatovech ale ani poté klid zbraní netrval dlouho. Nejprve regionem projela tradiční Rallye Wiesbaden a v červnu pak Historic club PAMK Klatovy uspořádal už třináctý ročník Jízdy Klatovskem veteránských vozů. Tentýž měsíc také změnil představy Klatovanů o poklidném podzimu – přijali totiž nabídku na pořádání náhradní říjnové soutěže namísto odvolané Rally Příbram. A tak se v létě opět roztočil kolotoč hledání nejvhodnější podoby tratě a časového harmonogramu, pak také série urychlených jednání, spojených se žádostmi o mnohá povolení. Naštěstí se obce i město Klatovy zachovaly k organizátorům vstřícně, a tak mohl být národní šampionát skutečně v Klatovech završen. Na podzimní cílové rampě se pak nejvíce radovali Trněný s Pritzlem závodící se Škodou Fabia WRC, kteří tak zaznamenali první vítězství vozu kategorie WRC po jejich návratu na tratě MČR.
„Jak je patrné z onoho přehledu, obě naše letošní soutěže se vlastně výrazně zapsaly do historie šampionátu, ale i sportovních dějin automobilky Škoda,“ usmívá se předseda PAMK Klatovy, Jiří Valenta a pokračuje: „Pro nás ale byla ještě cennější ta skutečnost, že jsme dokázali zmobilizovat síly a uspořádat ve dvou víkendech roku dvě takto významné soutěže, navíc obě s víceméně bezproblémovým průběhem. Za to patří velký dík všem, kteří se na organizaci podíleli, ať už ve vedení soutěží či třeba jako pořadatelé u trati. Teď už ale myslíme na rok nadcházející. V něm nás zejména čeká o posledním dubnovém termínu tradiční dvojboj – tedy Rallye Šumava Klatovy organizovaná společně s Historic Vltava Rallye. Ta bude při svém jubilejním 25. ročníku znovu součástí ME historických vozů. Ostatně starších sportovních aut se o tomtéž víkendu u nás představí hodně i při dalších doprovodných akcích – Rallye Wiesbaden, ale i Rallye Šumava Legend, která získává stále větší popularitu. Rád bych tedy popřál našim členům i všem spolupracovníkům a příznivcům, aby v průběhu vánočních svátků a zbytku roku 2015 nasbírali hodně sil, budou je jistě napřesrok potřebovat. Na jaře se na všechny v Klatovech budeme moc těšit!“
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?