Přestože letošní mistrovská sezona skončila už v polovině října na sprintu ve Vsetíně, závodní program zlínské stáje CERS performance tím rozhodně neskončil. Během následujících dvou měsíců totiž s různými vozy a posádkami tým absolvoval volné podniky a rally exhibice v Brně, Praze, na Slovakiaringu a konečně také doma v moravských Slušovicích. Právě Mikuláš Zaremba rally se stala jedním z vrcholů sezony, neboť vítězové letošní Rallysprint Série Ondřej Bisaha s Petrem Pížou si nadělili premiérový start s vozem 4×4 – a rovnou se Škodou Fabia WRC.
Když v roce 2005 začal Ondřej krotit tento český World Rally Car na tratích počítačové hry Richard Burns Rally, ani ve snu jej nenapadlo, že se o deset let později změní virtuální realita ve skutečnost. A když se před ním začátkem letošního prosince poprvé ukázala Fabia WRC z plzeňského týmu Profiko oděná do typického zlatého designu CERS performance, začaly Ondřejovi v hlavě kolovat naprosto rozličné pocity. „Je to na jedné straně nádhera a splnění snu, na druhé straně mám před tímto autem obrovský respekt. Před rally jsme měli krátký test, kde jsme ale stihli pochopit jen to, jak auto nastartovat, uvést do pohybu a jak řadit. Samotný závod bude velká škola, žádný výsledek nečekáme,“ řekl před startem Mikulášské rally Ondřej Bisaha. Ten se v rámci poznávání nové techniky rozhodl udělat radost také jednomu z fanoušků, kteří dostali šanci usednout do fabie při předsoutěžním testu na sedadlo spolujezdce. Oním šťastlivcem, který byl vylosován z více než sedmi stovek zájemců, byl Filip Hlavsa, který následnou jízdu ve speciálu WRC zhodnotil velice výstižně: „Díky za pěkný zážitek, dal bych si to ještě jednou!“
A jak z pohledu Ondry Bisahy probíhal samotný závod? „První zkouška byla doslova katastrofa – auto nám zhaslo hned na startu, ve třetí zatáčce jsme pak po průjezdu kaluží skončili v hodinách. Ale od té chvíle už se to jen zlepšovalo. V polovině soutěže jsme ještě trochu nechali změnit nastavení diferenciálů a na chování auta to bylo hned znát. Soutěž jsme bez větších potíží dokončili a to byl také náš jediný cíl. Byl to ohromný zážitek, za který chci poděkovat jak našim partnerům, kteří start s tímto autem umožnili, tak celému týmu Karla Trněného,“ řekl po skončení Mikulášské rally Ondřej Bisaha. A jak si prosincové rendez-vous s fabií užil spolujezdec Petr Píža? „Je to neskutečné auto, něco úplně jiného, než na co jsme byli doposud zvyklí. Všechno se děje mnohem rychleji, auto jinak brzdí, hlavně ale jede pořád trochu bokem. Ve dvoukolce se jezdilo co nejčistší stopou, takže jsem si musel zvyknout na jiné pohyby auta. Ale celkově to bylo super!“ Závěrem dodejme, že posádka Bisaha – Píža se v druhé polovině soutěže blýskla dvěma pátými časy absolutně a nebýt zmíněného zdržení v první vložce, mohl kroměřížský tandem směle míchat pořadím v první pětce celkově. Památkou na start s Fabií WRC jim bude alespoň pohár za třetí místo ve třídě 13.
Pro stáj CERS performance byla Mikulášská rally nejobsazenějším podnikem sezony – ve Slušovicích odstartovalo bez výjimky vše, co má zlínský tým k dispozici. Do Ondřejova mistrovského Citroënu DS3 R3T Max se poprvé od dubnového Rajdu Swidnického vrátil polský jezdec Tomasz Porebski se spolujezdcem Tomaszem Spurkem, kteří slušovický sprint využili jako rozjezd před Warszavszkou Barbórkou. Na kluzkých tratích okolo slušovického hipodromu a v okolí Zádveřic vybojovali druhé místo ve třídě 5. Nejpočetněji byla obsazená třída 6, kde se představili Marcel Svačina s Petrem Těšínským, Zbyněk Baller s Martinem Trlifajem (oba na Citroënech C2R2 Max) a Tomáš Guryča s Markem Topičem, kteří si pro tuto soutěž premiérově vypůjčili Peugeot 208 R2. Prvně jmenovaná posádka nakonec dosáhla na třetí místo ve třídě, další dvě dvojice se v průběhu vzájemně přetahovaly o své pozice, aby nakonec obsadily šesté (Zbyněk Baller) a sedmé (Tomáš Guryča) místo ve třídě 6. Nechyběly ani tradiční Hondy Civic – s šestnáctistovkou VTi třídy 9 nastoupili Martin Tomečka se spolujezdcem Janem Fischerem, bohužel jejich cestu zastavily na třetí rychlostní zkoušce přestřižené štefty na jednom z kol. Posádka odstupovala z třetího místa. Aby těch třetích míst nebylo málo, tak na stejné pozici, avšak v rámci vyšší třídy 8, pak svou debutovou rally za volantem dokončil Vítězslav Baďura. V kokpitu silného Civicu Type-R jej doplnila jeho maminka Hana.
Sezona 2015 je tímto pro tým CERS performance definitivně u konce a po mnoha letech nyní přichází obligátní zimní přestávka. Oblíbená zimní Jänner Rallye se totiž v nadcházejícím roce nekoná a nejbližší program tak prozatím zůstává zahalen tajemstvím. Aktuální novinky z týmu včetně fotografií, videoklipů a zpráv můžete najít na adresách www.cersperformance.com a www.fb.com/cersperformance!
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.