Přestože letošní mistrovská sezona skončila už v polovině října na sprintu ve Vsetíně, závodní program zlínské stáje CERS performance tím rozhodně neskončil. Během následujících dvou měsíců totiž s různými vozy a posádkami tým absolvoval volné podniky a rally exhibice v Brně, Praze, na Slovakiaringu a konečně také doma v moravských Slušovicích. Právě Mikuláš Zaremba rally se stala jedním z vrcholů sezony, neboť vítězové letošní Rallysprint Série Ondřej Bisaha s Petrem Pížou si nadělili premiérový start s vozem 4×4 – a rovnou se Škodou Fabia WRC.
Když v roce 2005 začal Ondřej krotit tento český World Rally Car na tratích počítačové hry Richard Burns Rally, ani ve snu jej nenapadlo, že se o deset let později změní virtuální realita ve skutečnost. A když se před ním začátkem letošního prosince poprvé ukázala Fabia WRC z plzeňského týmu Profiko oděná do typického zlatého designu CERS performance, začaly Ondřejovi v hlavě kolovat naprosto rozličné pocity. „Je to na jedné straně nádhera a splnění snu, na druhé straně mám před tímto autem obrovský respekt. Před rally jsme měli krátký test, kde jsme ale stihli pochopit jen to, jak auto nastartovat, uvést do pohybu a jak řadit. Samotný závod bude velká škola, žádný výsledek nečekáme,“ řekl před startem Mikulášské rally Ondřej Bisaha. Ten se v rámci poznávání nové techniky rozhodl udělat radost také jednomu z fanoušků, kteří dostali šanci usednout do fabie při předsoutěžním testu na sedadlo spolujezdce. Oním šťastlivcem, který byl vylosován z více než sedmi stovek zájemců, byl Filip Hlavsa, který následnou jízdu ve speciálu WRC zhodnotil velice výstižně: „Díky za pěkný zážitek, dal bych si to ještě jednou!“
A jak z pohledu Ondry Bisahy probíhal samotný závod? „První zkouška byla doslova katastrofa – auto nám zhaslo hned na startu, ve třetí zatáčce jsme pak po průjezdu kaluží skončili v hodinách. Ale od té chvíle už se to jen zlepšovalo. V polovině soutěže jsme ještě trochu nechali změnit nastavení diferenciálů a na chování auta to bylo hned znát. Soutěž jsme bez větších potíží dokončili a to byl také náš jediný cíl. Byl to ohromný zážitek, za který chci poděkovat jak našim partnerům, kteří start s tímto autem umožnili, tak celému týmu Karla Trněného,“ řekl po skončení Mikulášské rally Ondřej Bisaha. A jak si prosincové rendez-vous s fabií užil spolujezdec Petr Píža? „Je to neskutečné auto, něco úplně jiného, než na co jsme byli doposud zvyklí. Všechno se děje mnohem rychleji, auto jinak brzdí, hlavně ale jede pořád trochu bokem. Ve dvoukolce se jezdilo co nejčistší stopou, takže jsem si musel zvyknout na jiné pohyby auta. Ale celkově to bylo super!“ Závěrem dodejme, že posádka Bisaha – Píža se v druhé polovině soutěže blýskla dvěma pátými časy absolutně a nebýt zmíněného zdržení v první vložce, mohl kroměřížský tandem směle míchat pořadím v první pětce celkově. Památkou na start s Fabií WRC jim bude alespoň pohár za třetí místo ve třídě 13.
Pro stáj CERS performance byla Mikulášská rally nejobsazenějším podnikem sezony – ve Slušovicích odstartovalo bez výjimky vše, co má zlínský tým k dispozici. Do Ondřejova mistrovského Citroënu DS3 R3T Max se poprvé od dubnového Rajdu Swidnického vrátil polský jezdec Tomasz Porebski se spolujezdcem Tomaszem Spurkem, kteří slušovický sprint využili jako rozjezd před Warszavszkou Barbórkou. Na kluzkých tratích okolo slušovického hipodromu a v okolí Zádveřic vybojovali druhé místo ve třídě 5. Nejpočetněji byla obsazená třída 6, kde se představili Marcel Svačina s Petrem Těšínským, Zbyněk Baller s Martinem Trlifajem (oba na Citroënech C2R2 Max) a Tomáš Guryča s Markem Topičem, kteří si pro tuto soutěž premiérově vypůjčili Peugeot 208 R2. Prvně jmenovaná posádka nakonec dosáhla na třetí místo ve třídě, další dvě dvojice se v průběhu vzájemně přetahovaly o své pozice, aby nakonec obsadily šesté (Zbyněk Baller) a sedmé (Tomáš Guryča) místo ve třídě 6. Nechyběly ani tradiční Hondy Civic – s šestnáctistovkou VTi třídy 9 nastoupili Martin Tomečka se spolujezdcem Janem Fischerem, bohužel jejich cestu zastavily na třetí rychlostní zkoušce přestřižené štefty na jednom z kol. Posádka odstupovala z třetího místa. Aby těch třetích míst nebylo málo, tak na stejné pozici, avšak v rámci vyšší třídy 8, pak svou debutovou rally za volantem dokončil Vítězslav Baďura. V kokpitu silného Civicu Type-R jej doplnila jeho maminka Hana.
Sezona 2015 je tímto pro tým CERS performance definitivně u konce a po mnoha letech nyní přichází obligátní zimní přestávka. Oblíbená zimní Jänner Rallye se totiž v nadcházejícím roce nekoná a nejbližší program tak prozatím zůstává zahalen tajemstvím. Aktuální novinky z týmu včetně fotografií, videoklipů a zpráv můžete najít na adresách www.cersperformance.com a www.fb.com/cersperformance!
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.