Závěrečný podnik GPD rally cupu 2015 se uskutečnil opět na kopřivnickém polygonu a s ohledem na to, že se jelo v neděli 6. 12., dostal závod příhodný název Mikuláš GPD rally cup 2015. O oblíbenosti gépédéček za hranicemi Česka svědčí i účast jezdců z Polska a Slovenska. Celkem se do posledního závodu přihlásilo 38 soutěžících. Silvestr Mikuláštík se svým týmem tentokráte připravil dvě rychlostní zkoušky, které se jely čtyřikrát a celkový počet ostrých kilometrů lehce převýšil hranici 30 kilometrů. A jelikož se jednalo o poslední závod cupu, jelo se hned o dvojnásobek bodů.
Dvoukolkám, kterých se v Kopřivnici sešlo hned dvacet, dominoval Martin Vopatřil s Peugeotem 208 R2. Druhého v pořadí Tomáše Dostála se Seatem Ibizou porazil na kluzké trati o bezmála čtyřicet vteřin. Třetím nejrychlejším v kategorii F2 byl polský zástupce Sebastian Puzoň na Citroënu C2 R2, jenž na stříbrnou příčku ztrácel 0,5 vteřiny. „Rally GPD jsem se účastnil poprvé, nevěděl jsem, co mne čeká, jak od organizace, tak tratí, ale nakonec jsem byl velmi překvapen! Účast jsme brali s Michalem Večerkou jako rozloučení s pěknou sezonou a původně jsme se chtěli střídat za volantem. Michal ale rozhodl, že pokud budeme v průběžných výsledcích vepředu, tak nepojede. Průběžné 6. místo v absolutní klasifikaci mne tedy předurčilo odřídit zbytek rally. Možná to bylo správné rozhodnutí, třeba bychom pak museli opravovat karoserii J. Na Mikuláš GPD rally se jely dvě erzety, první byla techničtější, hodně klouzala a moc se mi líbila. Velmi jsme si ji užívali včetně jízdy s ruční brzdou pro diváky. Druhá zkouška byla z 80 % suchá, ale byla zde taky zrádná místa. Nakonec jsme dojeli 6. absolutně a první ve dvoukolkách. O výsledek nám ani tak nešlo, a proto jsem v posledních třech zkouškách vozil na sedadle spolujezdce svého bratra Milana, mechanika Romču a slečnu Viki. Určitě se v příštím roce rád zúčastním GPD rally závodů, protože se jedná o akci, která se mi líbila a může perfektně posloužit i jako test před závodem,“ podělil se o dojmy Martin Vopatřil.
Hlavní pozornost se soustředila ovšem na Antonína Tlusťáka (Škoda Fabia S2000) a Romana Odložilíka (Ford Fiesta R5). Právě tito dva rivalové byli hlavními adepty na konečné vítězství GPD rally cupu 2015. Před mikulášskou soutěží byl rozdíl mezi těmito jezdci pouhé tři body. O výsledku v Kopřivnici i celkovém hodnocení rozhodla druhá zkouška, kdy Odložilíkově fiestě odletělo kolo. Jezdec modrobílé erpětky s časovou penalizací v závodě pokračoval, ale na lepší jak konečné třetí místo to tentokrát nestačilo. Stříbrný byl v Kopřivnici Silvestr Mikuláštík (Škoda Octavia WRC) a vítězstvím na Mikuláš GPD rally cup 2015 stvrdil i absolutní prvenství Antonín Tlusťák. Letošní GPD rally cup 2015 obsahoval devět soutěží a startovalo v něm 91 jezdců. „Před posledním podnikem bylo pro mne velkou motivací kompletní cup vyhrát a zároveň porazit Romana Odložilíka. Během roku se sešla v tomto seriálu závodů silná konkurence, kdy občas startoval Martin Vlček nebo Tomáš Kůrka. Hlavní souboje jsem ovšem sváděl s Romanem Odložilíkem a Silvestrem Mikuláštíkem. V Kopřivnici mi hodně usnadnil postavení v závodě Roman a jeho technický problém, přesto jsme ve zbývajících zkouškách dál spolu bojovali, jako kdyby problém neměl. Absolutního vítězství si velmi cením právě s ohledem na soupeře i fakt, že dva závody cupu jsem vynechal. Velké díky patří Silvestru Mikuláštíkovi, že má silné nervy s námi a k tomu pořádat tyto závody. Budu rád, když cup bude i v příštím roce, neboť zde panuje rivalita, ale zároveň pohodová atmosféra a je radost zde závodit,“ řekl nám Antonín Tlusťák
„Letošní ročník GPD rally cupu je u konce. Jsem velmi rád, že se nám podařilo bez problémů realizovat devět závodů a cup se dostával do povědomí soutěžních jezdců, o čemž svědčí zvýšený počet přihlášených v závěru roku. Potěšující je odezva startujících, kteří vítají pohodové závody, a proto se s oblibou vrací. Ve stejném trendu chceme pokračovat i v příštím roce. Chtěl bych tímto poděkovat firmě GPD a Michalu Babičkovi za podporu během roku, stejně tak i akciové společnosti Tatra za poskytnutí polygonu pro naše závody, kdy nám vyšla vstříc mimo jiné i při úpravách tratí. Velké díky patří také všem pořadatelům, časoměřičům, fotografům i kameramanům, kteří mi pomáhali v průběhu roku tvořit jednotlivé závody. V děkování nesmím zapomenout ani na rodinu, která měla se mnou velkou trpělivost a já v ní mám obrovskou podporu. Ještě jednou všem díky a uvidíme se zase v příštím roce,“ pozval fanoušky Silvestr Mikuláštík.
Konečné pořadí TOP 10
1. Antonín Tlusťák 71
2. Roman Odložilík 62
3. Silvestr Mikuláštík 58
4. Jaroslav Podešva 34
5. Lukáš Čala 26
6. – 7. Vladimír Barvík, Karel Stehlík 22
8. Martin Vlček 15
9. Martin Březík 14
10. Tomáš Kurka 12
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.