Závěrečný podnik GPD rally cupu 2015 se uskutečnil opět na kopřivnickém polygonu a s ohledem na to, že se jelo v neděli 6. 12., dostal závod příhodný název Mikuláš GPD rally cup 2015. O oblíbenosti gépédéček za hranicemi Česka svědčí i účast jezdců z Polska a Slovenska. Celkem se do posledního závodu přihlásilo 38 soutěžících. Silvestr Mikuláštík se svým týmem tentokráte připravil dvě rychlostní zkoušky, které se jely čtyřikrát a celkový počet ostrých kilometrů lehce převýšil hranici 30 kilometrů. A jelikož se jednalo o poslední závod cupu, jelo se hned o dvojnásobek bodů.
Dvoukolkám, kterých se v Kopřivnici sešlo hned dvacet, dominoval Martin Vopatřil s Peugeotem 208 R2. Druhého v pořadí Tomáše Dostála se Seatem Ibizou porazil na kluzké trati o bezmála čtyřicet vteřin. Třetím nejrychlejším v kategorii F2 byl polský zástupce Sebastian Puzoň na Citroënu C2 R2, jenž na stříbrnou příčku ztrácel 0,5 vteřiny. „Rally GPD jsem se účastnil poprvé, nevěděl jsem, co mne čeká, jak od organizace, tak tratí, ale nakonec jsem byl velmi překvapen! Účast jsme brali s Michalem Večerkou jako rozloučení s pěknou sezonou a původně jsme se chtěli střídat za volantem. Michal ale rozhodl, že pokud budeme v průběžných výsledcích vepředu, tak nepojede. Průběžné 6. místo v absolutní klasifikaci mne tedy předurčilo odřídit zbytek rally. Možná to bylo správné rozhodnutí, třeba bychom pak museli opravovat karoserii J. Na Mikuláš GPD rally se jely dvě erzety, první byla techničtější, hodně klouzala a moc se mi líbila. Velmi jsme si ji užívali včetně jízdy s ruční brzdou pro diváky. Druhá zkouška byla z 80 % suchá, ale byla zde taky zrádná místa. Nakonec jsme dojeli 6. absolutně a první ve dvoukolkách. O výsledek nám ani tak nešlo, a proto jsem v posledních třech zkouškách vozil na sedadle spolujezdce svého bratra Milana, mechanika Romču a slečnu Viki. Určitě se v příštím roce rád zúčastním GPD rally závodů, protože se jedná o akci, která se mi líbila a může perfektně posloužit i jako test před závodem,“ podělil se o dojmy Martin Vopatřil.
Hlavní pozornost se soustředila ovšem na Antonína Tlusťáka (Škoda Fabia S2000) a Romana Odložilíka (Ford Fiesta R5). Právě tito dva rivalové byli hlavními adepty na konečné vítězství GPD rally cupu 2015. Před mikulášskou soutěží byl rozdíl mezi těmito jezdci pouhé tři body. O výsledku v Kopřivnici i celkovém hodnocení rozhodla druhá zkouška, kdy Odložilíkově fiestě odletělo kolo. Jezdec modrobílé erpětky s časovou penalizací v závodě pokračoval, ale na lepší jak konečné třetí místo to tentokrát nestačilo. Stříbrný byl v Kopřivnici Silvestr Mikuláštík (Škoda Octavia WRC) a vítězstvím na Mikuláš GPD rally cup 2015 stvrdil i absolutní prvenství Antonín Tlusťák. Letošní GPD rally cup 2015 obsahoval devět soutěží a startovalo v něm 91 jezdců. „Před posledním podnikem bylo pro mne velkou motivací kompletní cup vyhrát a zároveň porazit Romana Odložilíka. Během roku se sešla v tomto seriálu závodů silná konkurence, kdy občas startoval Martin Vlček nebo Tomáš Kůrka. Hlavní souboje jsem ovšem sváděl s Romanem Odložilíkem a Silvestrem Mikuláštíkem. V Kopřivnici mi hodně usnadnil postavení v závodě Roman a jeho technický problém, přesto jsme ve zbývajících zkouškách dál spolu bojovali, jako kdyby problém neměl. Absolutního vítězství si velmi cením právě s ohledem na soupeře i fakt, že dva závody cupu jsem vynechal. Velké díky patří Silvestru Mikuláštíkovi, že má silné nervy s námi a k tomu pořádat tyto závody. Budu rád, když cup bude i v příštím roce, neboť zde panuje rivalita, ale zároveň pohodová atmosféra a je radost zde závodit,“ řekl nám Antonín Tlusťák
„Letošní ročník GPD rally cupu je u konce. Jsem velmi rád, že se nám podařilo bez problémů realizovat devět závodů a cup se dostával do povědomí soutěžních jezdců, o čemž svědčí zvýšený počet přihlášených v závěru roku. Potěšující je odezva startujících, kteří vítají pohodové závody, a proto se s oblibou vrací. Ve stejném trendu chceme pokračovat i v příštím roce. Chtěl bych tímto poděkovat firmě GPD a Michalu Babičkovi za podporu během roku, stejně tak i akciové společnosti Tatra za poskytnutí polygonu pro naše závody, kdy nám vyšla vstříc mimo jiné i při úpravách tratí. Velké díky patří také všem pořadatelům, časoměřičům, fotografům i kameramanům, kteří mi pomáhali v průběhu roku tvořit jednotlivé závody. V děkování nesmím zapomenout ani na rodinu, která měla se mnou velkou trpělivost a já v ní mám obrovskou podporu. Ještě jednou všem díky a uvidíme se zase v příštím roce,“ pozval fanoušky Silvestr Mikuláštík.
Konečné pořadí TOP 10
1. Antonín Tlusťák 71
2. Roman Odložilík 62
3. Silvestr Mikuláštík 58
4. Jaroslav Podešva 34
5. Lukáš Čala 26
6. – 7. Vladimír Barvík, Karel Stehlík 22
8. Martin Vlček 15
9. Martin Březík 14
10. Tomáš Kurka 12
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.