Nelekejte se, nechystá se přesun nejslavnější české soutěže do podzimních či zimních měsíců.
Avšak těmito slovy se dá popsat nasazení týmu Tomáše Urbana. V následujících dnech je čekají aktivity srovnatelné se zápřahem jako na Barumce. Tomáš se s „Fanušem“ (Favorit 135L) přihlásil na Mikuláš Rally Zaremba ve Slušovicích, kde vedle něj usedne nová akvizice – Eva Žaludková. V neděli pak odstartuje do závodu GPD RallyCupu na polygonu Tatry v Kopřivnici, kde vedle něj usedne již tradiční navigátor „z Kopru“ Jan Dušek.
Před nabitým závodním víkendem provedl Tomáš několik zásadních úprav na autě. Jakých, to však sdělit zatím nechce. „Nechte se překvapit. To podstatné uvidíte zítra ve Slušovicích. Prozradím jen, že výkon je více než dostatečný a stabilita také“, naznačuje tajemně Tomáš. „Teď máme za sebou administrativní přejímky, ještě zapracujeme na autě, aby bylo vše na ráno připravené. Auto se dodělávalo v poslední době dost intenzivně, ale pořád je co vylepšovat. Věřím, že to zítra vše bude v pořádku a závod si s Evou užijeme“, dodává jezdec.
„Já k autu také nic neřeknu, vše se odhalí zítra. Tenhle víkend je takový vrchol letošní sezony a hlavně se těšíme na to, jak se autu po úpravě bude dařit. Já si v sobotu obleču fotovestu, ale v neděli už mě čeká závodní overal. V GPD v Kopřivnici se jede o dvojnásobné body a rádi bychom potrápili konkurenci. Minulou neděli jsme již lehce testovali a jsme velmi spokojeni. Bude to náročný víkend, ale pořádný závěr sezony prostě za to vypětí stojí“, dodává Honza.
„Zveme tímto naše fanoušky v sobotu do Slušovic a v neděli do Kopřivnice. Připraveny jsou pro vás podpisové karty, k dostání bude i rally kalendář na rok 2016. Rádi vás uvidíme a těšíme se na vaši podporu u tratí obou víkendových závodů“, dodávají oba.
V sobotu odstartuje první vůz do slušovické rychlostní zkoušky v 11:38, cíl je plánován 20 minut po patnácté hodině. Tomáš s Evou budou mít startovní číslo 74. V neděli na polygonu Tatry vyrazí na start Tomáš s Honzou krátce po půl desáté.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.