Sedm vozů specifikace WRC, čtyři vozy kategorie Super 2000 a tři vozy kategorie R5 uvidí fanoušci rallysportu na závěrečném podniku letošní sezony automobilových soutěžích v České republice. Fanoušci rallysportu se mají v sobotu 5. prosince ve Slušovicích na co těšit. Seznam přihlášených na Mikuláš Zaremba Rally 2015 čítá celkem 74 posádek ze tří států – České republiky, Slovenska a Polska.
Organizátoři z Rallysprint Klubu v AČR Podkopná Lhota připravili celkem pět rychlostních zkoušek na dvou úsecích v délce 29,49 kilometrů. K největším favoritům se řadí obhájce loňského prvenství Tomáš Kostka, dále úřadující slovenský mistr Jaroslav Melichárek a Roman Odložilík.
„Celkový počet přihlášených posádek nás příjemně překvapil. Původně jsme počítali s účastí kolem padesátky vozů a nakonec se nám přihlásilo téměř pětasedmdesát soutěžících. Je vidět, že tento region je rally zaslíbený. Na některých rallysprintech byl letos vidět úbytek startujících, nicméně na podnicích konaných na Zlínsku a Vsetínsku to neplatí. Vedle vozů specifikace WRC pojedou u nás dále soutěžní speciály kategorie R5, Super 2000, řada dvoukolek nebo historické vozy. Parádní sport bude k vidění i v nižších objemových třídách,“ řekl Josef Minařík, předseda Rallysprint Klubu v AČR Podkopná Lhota. K největším diváckým tahákům exhibičního rallysprintu patří Tomáš Kostka, dvojnásobný vítěz slušovické exhibice a obhájce loňského prvenství. Zlínský jezdec pojede s navigátorem Ladislavem Kučerou v barvách slovenské stáje Rufa Sport opět na voze Ford Fiesta RS WRC. K dalším favoritům se řadí bratři Jaroslav a Erik Melichárkové, úřadující mistři Slovenska, kteří pojedou rovněž na fiestě WRC. Fiestu kategorie R5 osedlá zkušená dvojice Roman Odložilík, Martin Tureček z týmu TRT Czech Rally Sport. Z dalších jezdců se představí slovenský showman Igor Drotár (Škoda Fabia WRC), jeho krajan Tibor Cserhalmi (Škoda Fabia WRC), Jaromír Tomaštík (Subaru Impreza WRC), Jan Černý, dále pravidelný účastník mistrovství Evropy Antonín Tlusťák (oba Škoda Fabia S2000), Silvestr Mikuláštík (Škoda Octavia WRC) nebo Ondřej Bisaha (Škoda Fabia WRC). Čerstvý vítěz Rallysprint série se posadí po letech strávených ve vozech s pohonem dvou kol poprvé v závodě do čtyřkolky.
Na Mikulášské rally si odbude premiéru v „erpětce“ Martin Březík (Ford Fiesta R5), do stejného vozu se posadí i Slovák Tomáš Kukučka. Na fabiích S2000 se představí Martin Hudec a Tomáš Růžička. Silná plejáda jezdců se objeví na produkčních vozech. Ve třídě 3 představí například Pavel Ševčík, Jaroslav Pešl, Radim Vavřík (všichni Mitsubishi Lancer EVO IX) a Lumír Firla (Subaru Impreza WRX STi). V hodnocení dvoukolek patří k největším tahákům slovenský účastník mistrovství světa WRC2 Martin Koči, který se vrátí do vozu Citroën DS3 R3T Max. Stejný vůz osedlá Jan Lunga nebo Polák Tomasz Porebski, který pojede na vítězném Bisahově voze. Hodnotný sport předvedou i Lubomír Minařík (Renault Clio R3), Tomáš Pospíšilík a Karel Kupec (oba Peugeot 208 R2).
Start Mikulášské rally je první prosincovou sobotu v 11:30 hodin ze servisní zóny, do cíle přijede první vůz v rámci uzavřeného parkoviště v prostorách firmy Gazel v Nových Dvorech v 15:20 hodin. Další informace jsou zveřejněny na internetové adrese www.rallysprintkopna.cz
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.