Sedm vozů specifikace WRC, čtyři vozy kategorie Super 2000 a tři vozy kategorie R5 uvidí fanoušci rallysportu na závěrečném podniku letošní sezony automobilových soutěžích v České republice. Fanoušci rallysportu se mají v sobotu 5. prosince ve Slušovicích na co těšit. Seznam přihlášených na Mikuláš Zaremba Rally 2015 čítá celkem 74 posádek ze tří států – České republiky, Slovenska a Polska.
Organizátoři z Rallysprint Klubu v AČR Podkopná Lhota připravili celkem pět rychlostních zkoušek na dvou úsecích v délce 29,49 kilometrů. K největším favoritům se řadí obhájce loňského prvenství Tomáš Kostka, dále úřadující slovenský mistr Jaroslav Melichárek a Roman Odložilík.
„Celkový počet přihlášených posádek nás příjemně překvapil. Původně jsme počítali s účastí kolem padesátky vozů a nakonec se nám přihlásilo téměř pětasedmdesát soutěžících. Je vidět, že tento region je rally zaslíbený. Na některých rallysprintech byl letos vidět úbytek startujících, nicméně na podnicích konaných na Zlínsku a Vsetínsku to neplatí. Vedle vozů specifikace WRC pojedou u nás dále soutěžní speciály kategorie R5, Super 2000, řada dvoukolek nebo historické vozy. Parádní sport bude k vidění i v nižších objemových třídách,“ řekl Josef Minařík, předseda Rallysprint Klubu v AČR Podkopná Lhota. K největším diváckým tahákům exhibičního rallysprintu patří Tomáš Kostka, dvojnásobný vítěz slušovické exhibice a obhájce loňského prvenství. Zlínský jezdec pojede s navigátorem Ladislavem Kučerou v barvách slovenské stáje Rufa Sport opět na voze Ford Fiesta RS WRC. K dalším favoritům se řadí bratři Jaroslav a Erik Melichárkové, úřadující mistři Slovenska, kteří pojedou rovněž na fiestě WRC. Fiestu kategorie R5 osedlá zkušená dvojice Roman Odložilík, Martin Tureček z týmu TRT Czech Rally Sport. Z dalších jezdců se představí slovenský showman Igor Drotár (Škoda Fabia WRC), jeho krajan Tibor Cserhalmi (Škoda Fabia WRC), Jaromír Tomaštík (Subaru Impreza WRC), Jan Černý, dále pravidelný účastník mistrovství Evropy Antonín Tlusťák (oba Škoda Fabia S2000), Silvestr Mikuláštík (Škoda Octavia WRC) nebo Ondřej Bisaha (Škoda Fabia WRC). Čerstvý vítěz Rallysprint série se posadí po letech strávených ve vozech s pohonem dvou kol poprvé v závodě do čtyřkolky.
Na Mikulášské rally si odbude premiéru v „erpětce“ Martin Březík (Ford Fiesta R5), do stejného vozu se posadí i Slovák Tomáš Kukučka. Na fabiích S2000 se představí Martin Hudec a Tomáš Růžička. Silná plejáda jezdců se objeví na produkčních vozech. Ve třídě 3 představí například Pavel Ševčík, Jaroslav Pešl, Radim Vavřík (všichni Mitsubishi Lancer EVO IX) a Lumír Firla (Subaru Impreza WRX STi). V hodnocení dvoukolek patří k největším tahákům slovenský účastník mistrovství světa WRC2 Martin Koči, který se vrátí do vozu Citroën DS3 R3T Max. Stejný vůz osedlá Jan Lunga nebo Polák Tomasz Porebski, který pojede na vítězném Bisahově voze. Hodnotný sport předvedou i Lubomír Minařík (Renault Clio R3), Tomáš Pospíšilík a Karel Kupec (oba Peugeot 208 R2).
Start Mikulášské rally je první prosincovou sobotu v 11:30 hodin ze servisní zóny, do cíle přijede první vůz v rámci uzavřeného parkoviště v prostorách firmy Gazel v Nových Dvorech v 15:20 hodin. Další informace jsou zveřejněny na internetové adrese www.rallysprintkopna.cz
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?