Sedm vozů specifikace WRC, čtyři vozy kategorie Super 2000 a tři vozy kategorie R5 uvidí fanoušci rallysportu na závěrečném podniku letošní sezony automobilových soutěžích v České republice. Fanoušci rallysportu se mají v sobotu 5. prosince ve Slušovicích na co těšit. Seznam přihlášených na Mikuláš Zaremba Rally 2015 čítá celkem 74 posádek ze tří států – České republiky, Slovenska a Polska.
Organizátoři z Rallysprint Klubu v AČR Podkopná Lhota připravili celkem pět rychlostních zkoušek na dvou úsecích v délce 29,49 kilometrů. K největším favoritům se řadí obhájce loňského prvenství Tomáš Kostka, dále úřadující slovenský mistr Jaroslav Melichárek a Roman Odložilík.
„Celkový počet přihlášených posádek nás příjemně překvapil. Původně jsme počítali s účastí kolem padesátky vozů a nakonec se nám přihlásilo téměř pětasedmdesát soutěžících. Je vidět, že tento region je rally zaslíbený. Na některých rallysprintech byl letos vidět úbytek startujících, nicméně na podnicích konaných na Zlínsku a Vsetínsku to neplatí. Vedle vozů specifikace WRC pojedou u nás dále soutěžní speciály kategorie R5, Super 2000, řada dvoukolek nebo historické vozy. Parádní sport bude k vidění i v nižších objemových třídách,“ řekl Josef Minařík, předseda Rallysprint Klubu v AČR Podkopná Lhota. K největším diváckým tahákům exhibičního rallysprintu patří Tomáš Kostka, dvojnásobný vítěz slušovické exhibice a obhájce loňského prvenství. Zlínský jezdec pojede s navigátorem Ladislavem Kučerou v barvách slovenské stáje Rufa Sport opět na voze Ford Fiesta RS WRC. K dalším favoritům se řadí bratři Jaroslav a Erik Melichárkové, úřadující mistři Slovenska, kteří pojedou rovněž na fiestě WRC. Fiestu kategorie R5 osedlá zkušená dvojice Roman Odložilík, Martin Tureček z týmu TRT Czech Rally Sport. Z dalších jezdců se představí slovenský showman Igor Drotár (Škoda Fabia WRC), jeho krajan Tibor Cserhalmi (Škoda Fabia WRC), Jaromír Tomaštík (Subaru Impreza WRC), Jan Černý, dále pravidelný účastník mistrovství Evropy Antonín Tlusťák (oba Škoda Fabia S2000), Silvestr Mikuláštík (Škoda Octavia WRC) nebo Ondřej Bisaha (Škoda Fabia WRC). Čerstvý vítěz Rallysprint série se posadí po letech strávených ve vozech s pohonem dvou kol poprvé v závodě do čtyřkolky.
Na Mikulášské rally si odbude premiéru v „erpětce“ Martin Březík (Ford Fiesta R5), do stejného vozu se posadí i Slovák Tomáš Kukučka. Na fabiích S2000 se představí Martin Hudec a Tomáš Růžička. Silná plejáda jezdců se objeví na produkčních vozech. Ve třídě 3 představí například Pavel Ševčík, Jaroslav Pešl, Radim Vavřík (všichni Mitsubishi Lancer EVO IX) a Lumír Firla (Subaru Impreza WRX STi). V hodnocení dvoukolek patří k největším tahákům slovenský účastník mistrovství světa WRC2 Martin Koči, který se vrátí do vozu Citroën DS3 R3T Max. Stejný vůz osedlá Jan Lunga nebo Polák Tomasz Porebski, který pojede na vítězném Bisahově voze. Hodnotný sport předvedou i Lubomír Minařík (Renault Clio R3), Tomáš Pospíšilík a Karel Kupec (oba Peugeot 208 R2).
Start Mikulášské rally je první prosincovou sobotu v 11:30 hodin ze servisní zóny, do cíle přijede první vůz v rámci uzavřeného parkoviště v prostorách firmy Gazel v Nových Dvorech v 15:20 hodin. Další informace jsou zveřejněny na internetové adrese www.rallysprintkopna.cz
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?