RUFA SPORT v jesennom období žije intenzívnym rally športom. Po Auto Show a Setkání Mistrů sa tretíkrát po sebe predstaví na rally súťaži opäť. Tentoraz to bude v rámci Pražského Rallysprintu.
XXI. TipCars Pražský Rallysprint odštartuje v hlavnom meste Českej republiky, v Prahe v dňoch 27. – 28.novembra 2015. Na jeho štart sa postaví takmer šesťdesiatka súťažiacich medzi ktorými, ako sme si zvykli už v minulosti, nebude chýbať ani štvornásobný absolútny slovenský rally šampión, RUFA SPORT Team, ktorý sa na štart postaví hneď s dvoma špičkovými posádkami. Jednou z nich bude poľská posádka Grzegorz Grzyb – Robert Hundla a Škoda Fabia R5, druhou česká posádka Tomáš Kostka – Ladislav Kučera, ktorí sa divákom v Prahe predstavia s Fordom Fiesta RS WRC.
„Do Prahy celý náš tím chodí rád, máme množstvo kamarátov a partnerov. V tomto roku ideme rovnako ako v minulom roku s dvoma posádkami. Obe v priebehu tohtoročnej sezóny pre náš tím priviezli množstvo ocenení, či už to bolo v rámci slovenských, či poľských rally majstrovstiev na strane Grzyba s Hundlom, ale aj výborná reprezentácia RUFA SPORT Teamu zo strany Tomáša Kostku v Českej reúublike. Pražský Rallysprint je pre náš tím rovnako dôležitým podujatím ako napríklad Auto Show na Slovakia Ringu, či Setkání mistrů v Sosnovej, keďže partnerov nášho tímu tvoria spoločnosti z celého bývalého Československa. V minulom roku tu Tomáš Kostka dosiahol na tretie miesto absolútneho poradia a Grzegorz Grzyb na piate miesto v absolútnom poradí, ale aj víťazstvo v triede 2. Ak by sa im tento výsledok podarilo zopakovať, budem spokojný,“ opísal svoje pocity manažér RUFA SPORT Teamu, Ľubomír Kleman.
Miestom konania XXI. TipCars Pražský Rallysprint bude okolie strahovského štadiónu, pričom štart je naplánovaný na sobotu 28.11.2015 o 9:20 hodine a cieľ súťaže bude v ten istý deň o 15:15 hodine.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.