Předposlední podnik GPD rally cupu 2015 proběhl v polovině listopadu na autodromu v Sosnové
Příjemným překvapením byl zájem jezdců o tuto akci, kdy se hlavnímu pořadateli cupu přihlásilo 28 jezdců. Devět soutěžících soupeřilo v dvoukolkách a devatenáct jezdců využívalo potenciál vozů s pohonem všech kol. Pořadatelé po kladných ohlasech ze strany jezdců pojali tento díl obdobně jako v loňském roce, kdy základní část závodu tvořila klasická rychlostní zkouška, kterou doplnil paralelní závod. Oproti roku 2014 ovšem přibyla ještě jedna doplňková erzeta. „Hlavní partner GPD rally cupu 2015, firma GPD, připravil pro všechny zúčastněné kvalitní a příjemné zázemí včetně bohatého občerstvení. Tímto bych chtěl Michalu Babičkovi a jeho firmě velmi poděkovat a vyslovit spokojenost, že můžeme s firmou GPD spolupracovat. Závod proběhl pod záštitou partnera KM racing Slovakia, který poskytl areál a zázemí, za což bych chtěl taky vyjádřit svůj dík. Díky patří i firmě TRAIVA, která představila v Sosnové své výrobky – autolékárničky a další sortiment pro motoristy, který zná jistě velmi dobře každý řidič. Tato firma dlouhodobě podporuje šampionát i můj tým,“ vysekl poklonu obchodním partnerům Silvestr Mikuláštík.
V dvoukolkách dominoval Petr Kolář s Hondou Civic. Na Rendu Dohnala, který v Sosnové zkoušel vůz Citroën C2 R2, najel v úvodu Kolář velký náskok, a i když mladý jezdec byl nejrychlejší na pěti měřených zkouškách, na vymazání náskoku to nestačilo. Trojici nejrychlejších doplnil na stupních vítězů určených pro dvoukolkáře Václav Přikryl s Hondou Civic. O absolutní vítězství v Sosnové ovšem bojovaly jiné značky aut. Páté místo si vyjel Lukáš Čala, který okusil svezení ve Fordu Fiesta R5. Bramborovou pozici po odjetí šesti zkoušek získal Martin Březík s Mitsubishi Lancer EVO IX. Po 4. RZ byl na čele Silvestr Mikuláštík, ale vzápětí se dostavily technické problémy Škody Octavie WRC. „Problémy s řídící jednotkou a ztrácející se výkon motoru byl příčinou horších časů a propadem ve výsledcích. Chtěl jsem kluky potrápit, ale technika byla proti. Taková bývá rally a je to pouze sport, přesto jsem s třetím místem spokojený,“ konstatoval Mikuláštík. Nádherný boj o desetinky vteřin se rozehrál mezi Romanem Odložilíkem (Ford Fiesta R5) a Antonínem Tlusťákem (Škoda Fabia S2000). I když jezdec s fordem byl nejrychlejší pětkrát, vítězství o 0,7 vteřiny získal Antonín Tlusťák.
Právě Antonín Tlusťák a Roman Odložilík se poperou o absolutní vítězství v GPD rally cupu 2015 na posledním podniku letošní sezony, který se pojede na Mikuláše na kopřivnickém polygonu a soutěž ponese příznačný název Mikuláš – GPD rally cup 2015. Tato akce bude zpřístupněna i pro diváckou veřejnost. Pořadatel očekává širší startovní pole, pro které budou připravené dvě plnohodnotné rychlostní zkoušky. „Věřím, že diváci přijedou a společně s námi zakončí úspěšnou sezonu GPD rally cupu 2015. Zde bych chtěl apelovat na diváky, aby dbali pokynů pořadatelů. Budou vytvořena divácká místa a striktně budeme požadovat, aby diváci nevstupovali jinam, než do těchto prostorů. Je domluvena i spolupráce s Policií ČR, aby případné neukázněné diváky vykázala z areálu. Nechceme lidi strašit, ale bezpečná rally je naším prvořadým zájmem, ať už z pohledu diváků nebo jezdců.
V této chvíli dokončujeme spojovací úseky a od nich se bude odvíjet celá rally v Kopřivnici. V plánu máme dvě rychlostní zkoušky ve třech sekcích. Jezdci by měli mít po absolvování všech erzet najeto více jak třicet ostrých kilometrů,“ nastínil závěrečnou akci Mikuláš – GPD rally cup 2015 Silvestr Mikuláštík.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.