Předposlední podnik GPD rally cupu 2015 proběhl v polovině listopadu na autodromu v Sosnové
Příjemným překvapením byl zájem jezdců o tuto akci, kdy se hlavnímu pořadateli cupu přihlásilo 28 jezdců. Devět soutěžících soupeřilo v dvoukolkách a devatenáct jezdců využívalo potenciál vozů s pohonem všech kol. Pořadatelé po kladných ohlasech ze strany jezdců pojali tento díl obdobně jako v loňském roce, kdy základní část závodu tvořila klasická rychlostní zkouška, kterou doplnil paralelní závod. Oproti roku 2014 ovšem přibyla ještě jedna doplňková erzeta. „Hlavní partner GPD rally cupu 2015, firma GPD, připravil pro všechny zúčastněné kvalitní a příjemné zázemí včetně bohatého občerstvení. Tímto bych chtěl Michalu Babičkovi a jeho firmě velmi poděkovat a vyslovit spokojenost, že můžeme s firmou GPD spolupracovat. Závod proběhl pod záštitou partnera KM racing Slovakia, který poskytl areál a zázemí, za což bych chtěl taky vyjádřit svůj dík. Díky patří i firmě TRAIVA, která představila v Sosnové své výrobky – autolékárničky a další sortiment pro motoristy, který zná jistě velmi dobře každý řidič. Tato firma dlouhodobě podporuje šampionát i můj tým,“ vysekl poklonu obchodním partnerům Silvestr Mikuláštík.
V dvoukolkách dominoval Petr Kolář s Hondou Civic. Na Rendu Dohnala, který v Sosnové zkoušel vůz Citroën C2 R2, najel v úvodu Kolář velký náskok, a i když mladý jezdec byl nejrychlejší na pěti měřených zkouškách, na vymazání náskoku to nestačilo. Trojici nejrychlejších doplnil na stupních vítězů určených pro dvoukolkáře Václav Přikryl s Hondou Civic. O absolutní vítězství v Sosnové ovšem bojovaly jiné značky aut. Páté místo si vyjel Lukáš Čala, který okusil svezení ve Fordu Fiesta R5. Bramborovou pozici po odjetí šesti zkoušek získal Martin Březík s Mitsubishi Lancer EVO IX. Po 4. RZ byl na čele Silvestr Mikuláštík, ale vzápětí se dostavily technické problémy Škody Octavie WRC. „Problémy s řídící jednotkou a ztrácející se výkon motoru byl příčinou horších časů a propadem ve výsledcích. Chtěl jsem kluky potrápit, ale technika byla proti. Taková bývá rally a je to pouze sport, přesto jsem s třetím místem spokojený,“ konstatoval Mikuláštík. Nádherný boj o desetinky vteřin se rozehrál mezi Romanem Odložilíkem (Ford Fiesta R5) a Antonínem Tlusťákem (Škoda Fabia S2000). I když jezdec s fordem byl nejrychlejší pětkrát, vítězství o 0,7 vteřiny získal Antonín Tlusťák.
Právě Antonín Tlusťák a Roman Odložilík se poperou o absolutní vítězství v GPD rally cupu 2015 na posledním podniku letošní sezony, který se pojede na Mikuláše na kopřivnickém polygonu a soutěž ponese příznačný název Mikuláš – GPD rally cup 2015. Tato akce bude zpřístupněna i pro diváckou veřejnost. Pořadatel očekává širší startovní pole, pro které budou připravené dvě plnohodnotné rychlostní zkoušky. „Věřím, že diváci přijedou a společně s námi zakončí úspěšnou sezonu GPD rally cupu 2015. Zde bych chtěl apelovat na diváky, aby dbali pokynů pořadatelů. Budou vytvořena divácká místa a striktně budeme požadovat, aby diváci nevstupovali jinam, než do těchto prostorů. Je domluvena i spolupráce s Policií ČR, aby případné neukázněné diváky vykázala z areálu. Nechceme lidi strašit, ale bezpečná rally je naším prvořadým zájmem, ať už z pohledu diváků nebo jezdců.
V této chvíli dokončujeme spojovací úseky a od nich se bude odvíjet celá rally v Kopřivnici. V plánu máme dvě rychlostní zkoušky ve třech sekcích. Jezdci by měli mít po absolvování všech erzet najeto více jak třicet ostrých kilometrů,“ nastínil závěrečnou akci Mikuláš – GPD rally cup 2015 Silvestr Mikuláštík.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?