Předposlední podnik GPD rally cupu 2015 proběhl v polovině listopadu na autodromu v Sosnové
Příjemným překvapením byl zájem jezdců o tuto akci, kdy se hlavnímu pořadateli cupu přihlásilo 28 jezdců. Devět soutěžících soupeřilo v dvoukolkách a devatenáct jezdců využívalo potenciál vozů s pohonem všech kol. Pořadatelé po kladných ohlasech ze strany jezdců pojali tento díl obdobně jako v loňském roce, kdy základní část závodu tvořila klasická rychlostní zkouška, kterou doplnil paralelní závod. Oproti roku 2014 ovšem přibyla ještě jedna doplňková erzeta. „Hlavní partner GPD rally cupu 2015, firma GPD, připravil pro všechny zúčastněné kvalitní a příjemné zázemí včetně bohatého občerstvení. Tímto bych chtěl Michalu Babičkovi a jeho firmě velmi poděkovat a vyslovit spokojenost, že můžeme s firmou GPD spolupracovat. Závod proběhl pod záštitou partnera KM racing Slovakia, který poskytl areál a zázemí, za což bych chtěl taky vyjádřit svůj dík. Díky patří i firmě TRAIVA, která představila v Sosnové své výrobky – autolékárničky a další sortiment pro motoristy, který zná jistě velmi dobře každý řidič. Tato firma dlouhodobě podporuje šampionát i můj tým,“ vysekl poklonu obchodním partnerům Silvestr Mikuláštík.
V dvoukolkách dominoval Petr Kolář s Hondou Civic. Na Rendu Dohnala, který v Sosnové zkoušel vůz Citroën C2 R2, najel v úvodu Kolář velký náskok, a i když mladý jezdec byl nejrychlejší na pěti měřených zkouškách, na vymazání náskoku to nestačilo. Trojici nejrychlejších doplnil na stupních vítězů určených pro dvoukolkáře Václav Přikryl s Hondou Civic. O absolutní vítězství v Sosnové ovšem bojovaly jiné značky aut. Páté místo si vyjel Lukáš Čala, který okusil svezení ve Fordu Fiesta R5. Bramborovou pozici po odjetí šesti zkoušek získal Martin Březík s Mitsubishi Lancer EVO IX. Po 4. RZ byl na čele Silvestr Mikuláštík, ale vzápětí se dostavily technické problémy Škody Octavie WRC. „Problémy s řídící jednotkou a ztrácející se výkon motoru byl příčinou horších časů a propadem ve výsledcích. Chtěl jsem kluky potrápit, ale technika byla proti. Taková bývá rally a je to pouze sport, přesto jsem s třetím místem spokojený,“ konstatoval Mikuláštík. Nádherný boj o desetinky vteřin se rozehrál mezi Romanem Odložilíkem (Ford Fiesta R5) a Antonínem Tlusťákem (Škoda Fabia S2000). I když jezdec s fordem byl nejrychlejší pětkrát, vítězství o 0,7 vteřiny získal Antonín Tlusťák.
Právě Antonín Tlusťák a Roman Odložilík se poperou o absolutní vítězství v GPD rally cupu 2015 na posledním podniku letošní sezony, který se pojede na Mikuláše na kopřivnickém polygonu a soutěž ponese příznačný název Mikuláš – GPD rally cup 2015. Tato akce bude zpřístupněna i pro diváckou veřejnost. Pořadatel očekává širší startovní pole, pro které budou připravené dvě plnohodnotné rychlostní zkoušky. „Věřím, že diváci přijedou a společně s námi zakončí úspěšnou sezonu GPD rally cupu 2015. Zde bych chtěl apelovat na diváky, aby dbali pokynů pořadatelů. Budou vytvořena divácká místa a striktně budeme požadovat, aby diváci nevstupovali jinam, než do těchto prostorů. Je domluvena i spolupráce s Policií ČR, aby případné neukázněné diváky vykázala z areálu. Nechceme lidi strašit, ale bezpečná rally je naším prvořadým zájmem, ať už z pohledu diváků nebo jezdců.
V této chvíli dokončujeme spojovací úseky a od nich se bude odvíjet celá rally v Kopřivnici. V plánu máme dvě rychlostní zkoušky ve třech sekcích. Jezdci by měli mít po absolvování všech erzet najeto více jak třicet ostrých kilometrů,“ nastínil závěrečnou akci Mikuláš – GPD rally cup 2015 Silvestr Mikuláštík.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?