Až na jaře příštího roku začne nová rallysezona, postará se o její úvod Valašská rally. Konkrétně se tak stane ve dnech 16. dubna 2016. V tento den odstartuje ve Valašském Meziříčí její 35. ročník. Populární Valaška je zařazena do Rallysprint serie s klasifikací také pro Pohár 2+ a Pohár pořadatele.
Zmiňovat se o tom, jakou podobu bude 35. ročník Valašské rally 2016 mít, je předčasné. Vše je na začátku. Pořadatel druhé nejstarší automobilové rally ve Zlínském kraji, JT Rally Team, připravuje ve spolupráci s organizátorem Valašky, AutoMotoKlubem Rallye Sport – Vsetín, jednání s představiteli měst a vesnic, organizací a institucí. Ale také podmínky pro spolupráci s možnými partnery. „Snažíme se od samého začátku o to, aby třicátá pátá valašská automobilová soutěž navázala především na úspěšné ročníky z minulosti jedné z nejtěžších a zároveň nejkrásnějších automobilových soutěží v České republice,“ uvedl předseda organizačního výboru Valašky Jaromír Tomaštík.
Jistotu v těchto dnech 35. ročník Valašské rally, kromě data konání a zařazení, má i v tom kudy povedou trasy její rychlostních zkoušek. „Dva rychlostní testy připravujeme na Novojičínsku a dva na Vsetínsku. Předpokládáme, že každým z nich projedou soutěžní posádky dvakrát. Celkem půjde o necelých osmdesát ostrých kilometrů,“ poodhalil záměr pořadatele Valašky na její trať Jaromír Tomaštík.
Valašská rally odstartuje, stejně, jako v uplynulých patnácti letech, z valašskomeziříčského náměstí. Na stejné místo se posádky vrátí i po projetí všech rychlostních zkoušek. „Jednou z novinek je umístění servisní zony. Ta najde svoje zázemí v nedaleké Kopřivnici v areálu podniku Tatra,“ prozradil předseda organizačního výboru rally.
Pořadatel JT Rally Team a organizátor AutoMotoKlub Rallye Sport - Vsetín připravují Valašku nejenom s ohledem na kvalitu, ale také a zejména na bezpečnost diváků a soutěžních posádek. „U diváků nám nejde o nic jiného, než aby měli neustále na paměti, že automobilový rallysport je sice nádherný, ale dokáže být i nesmlouvavě drsný a krutý. Zvlášť při nerespektování byť jen těch nejzákladnějších bezpečnostních norem,“ pověděl činovník pro bezpečnost 35. ročníku Valašské rally Bořivoj Plšek.
Dosavadní průběh přípravy nasvědčuje tomu, že třicátá pátá Valašská rally nabídne technicky náročné ostré kilometry, které dokonale možnosti a odolnost závodních strojů a schopnosti a um soutěžních posádek prověří. „A že diváci, pro něž je chystán také bohatý doprovodný program, se mohou těšit na zajímavý a napínavý úvod nové rallysezony,“ vyjádřil svoje přesvědčení ředitel 35. Valašské rally 2016 Rudolf Kouřil.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?