Až na jaře příštího roku začne nová rallysezona, postará se o její úvod Valašská rally. Konkrétně se tak stane ve dnech 16. dubna 2016. V tento den odstartuje ve Valašském Meziříčí její 35. ročník. Populární Valaška je zařazena do Rallysprint serie s klasifikací také pro Pohár 2+ a Pohár pořadatele.
Zmiňovat se o tom, jakou podobu bude 35. ročník Valašské rally 2016 mít, je předčasné. Vše je na začátku. Pořadatel druhé nejstarší automobilové rally ve Zlínském kraji, JT Rally Team, připravuje ve spolupráci s organizátorem Valašky, AutoMotoKlubem Rallye Sport – Vsetín, jednání s představiteli měst a vesnic, organizací a institucí. Ale také podmínky pro spolupráci s možnými partnery. „Snažíme se od samého začátku o to, aby třicátá pátá valašská automobilová soutěž navázala především na úspěšné ročníky z minulosti jedné z nejtěžších a zároveň nejkrásnějších automobilových soutěží v České republice,“ uvedl předseda organizačního výboru Valašky Jaromír Tomaštík.
Jistotu v těchto dnech 35. ročník Valašské rally, kromě data konání a zařazení, má i v tom kudy povedou trasy její rychlostních zkoušek. „Dva rychlostní testy připravujeme na Novojičínsku a dva na Vsetínsku. Předpokládáme, že každým z nich projedou soutěžní posádky dvakrát. Celkem půjde o necelých osmdesát ostrých kilometrů,“ poodhalil záměr pořadatele Valašky na její trať Jaromír Tomaštík.
Valašská rally odstartuje, stejně, jako v uplynulých patnácti letech, z valašskomeziříčského náměstí. Na stejné místo se posádky vrátí i po projetí všech rychlostních zkoušek. „Jednou z novinek je umístění servisní zony. Ta najde svoje zázemí v nedaleké Kopřivnici v areálu podniku Tatra,“ prozradil předseda organizačního výboru rally.
Pořadatel JT Rally Team a organizátor AutoMotoKlub Rallye Sport - Vsetín připravují Valašku nejenom s ohledem na kvalitu, ale také a zejména na bezpečnost diváků a soutěžních posádek. „U diváků nám nejde o nic jiného, než aby měli neustále na paměti, že automobilový rallysport je sice nádherný, ale dokáže být i nesmlouvavě drsný a krutý. Zvlášť při nerespektování byť jen těch nejzákladnějších bezpečnostních norem,“ pověděl činovník pro bezpečnost 35. ročníku Valašské rally Bořivoj Plšek.
Dosavadní průběh přípravy nasvědčuje tomu, že třicátá pátá Valašská rally nabídne technicky náročné ostré kilometry, které dokonale možnosti a odolnost závodních strojů a schopnosti a um soutěžních posádek prověří. „A že diváci, pro něž je chystán také bohatý doprovodný program, se mohou těšit na zajímavý a napínavý úvod nové rallysezony,“ vyjádřil svoje přesvědčení ředitel 35. Valašské rally 2016 Rudolf Kouřil.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.