Závěrečný podnik rallysprintové série se odjel v polovině října na Valašsku. Na start se postavila i čtveřice posádek reprezentující Minařík racing team. Pavel Mika, Radim Koutek a Jaroslav Šopík stanuli v cíli na bedně, jezdecká chybička připravila o pohár Jirku Lichovníka.
Letošní Říha Group – Partr Rally Vsetín měl v harmonogramu osm rychlostních zkoušek se 70,4 ostrými kilometry. Pořadatelé převzali do závodu celkem 111 posádek, mezi nimi i čtveřici jezdců využívající techniku z dílen Lubomíra Minaříka. Nejlépe se dařilo Pavlu Mikovi s Renaultem Clio R3, kterého opět navigoval na valašských kotárech Karel Žáček. „Do Vsetína jsme se tak, jako na každý jiný závod, velmi těšili. Seznamovací jízdy proběhly v poklidu a mou náladu lehce kazilo počasí. To se plně projevilo v sobotu, kdy kromě mokrých tratí přibyla i mlha. Přesto jsme si chtěli spravit chuť posledním letošním závodem. Na Vsetínsku byly jako obvykle asi nejtěžší erzety z celé RSS. Do první rundy RZ jsme vyrazili na neřezaných mokrých gumách, což byla chyba. Na Trojáku byla navíc taková mlha, že jsem zde nějaké závodění takřka vypustil. Mokro mi celkově moc nesedí, a když se k tomu přidala i mlha, byl to očistec. Na zbývajících zkouškách jsme bojovali a s Karlem se i parádně svezli. Auto i celý tým fungovaly perfektně. Opět mi nezbývá než poděkovat Minařík racing teamu za skvěle připravené auto. S výsledkem jsem spokojen, byl to dobrý závod v těžkých podmínkách, ale ty měli všichni stejné,“ podělil se o dojmy v cíli sprintu Pavel Mika. Dvojice Mika – Žáček dokončila vsetínskou rally na 11. místě v rámci RCC a ve třídě 5 obsadila 3. místo.
Spokojený odjížděl z posledního sprintu sezony i Radim Koutek, jenž slyšel v Renaultu Clio Sport rozpis z úst Richarda Laseviče. Radim s Ríšou vstupovali do závodu s cílem zaútočit na celkové vítězství ve třídě v rámci RSS. I když byla snaha velká, musela se posádka ve Vseíně sklonit před Martinem Kouřilem a Tomášem Guričou. Po odjetí všech rychlostních zkoušek byla posádka klasifikována na 3. místě ve třídě 8 a v rámci RSS pak na 27. místě. „Vsetín byl pro nás rozluštěním hádanky o celkovém umístění v rámci celé Rallysprint serie. Do soutěže jsme šli z průběžného prvního místa, ale i s vědomím následného odpočtu jednoho závodu. Do 5. RZ jsme sváděli výborné souboje a pořád se nám dařilo být titulu na dohled. Na erzetách panovala silná mlha a chvilkami jsem měl pocit, že musím zastavit a jít hledat zatáčky a retardéry. Na sjezdu do Hošťálkové se nám nepodařilo zařadit a celková ztráta narostla na 10 s. S vědomím, že o titulu je pravděpodobně rozhodnuto, jsme se s Ríšou dohodli, že poslední dvě vložky pojedeme s rezervou, protože třetí místo za Vsetín a celkově druhé v sérii je sen, který bereme všemi deseti. Tomáši Guričovi tímto ještě jednou gratulujeme k zisku celkového prvenství. Na začátku sezony mi nic nevycházelo, všechno bylo špatně a nikdy by mě nenapadlo, že budu součástí boje o takové umístění. Tento úspěch ale nepatří mě osobně, patří těm, kteří se o něj opravdu zasloužili - Luba Minařík a všichni kluci v jeho týmu, Danu Hamšíkovi, Zdeňovi Gajdovi, Ríšovi Lasevičovi, který svým příchodem změnil můj pohled na rally a ukázal mi, o čem že to doopravdy je, našim fanouškům, přátelům a hlavně našim rodinám, protože na ty v těžkých chvílích myslíme nejvíc. Všem těm opravdu velké a upřímné díky. Bez nich je jezdec pouze jednotlivec, který sám nic nedokáže. Budu se těšit na spolupráci v další sezoně a vůbec nemusí být tak sladká jako ta letošní, protože štěstí a úspěch je věc vrtkavá, ale půjdeme mu naproti,“ zhodnotil sprint a vysekl poklonu nejbližším Radim Koutek. Pro pohár za umístění ve třídě si dojela i dvojice Jaroslav Šopík – Daniel Hamšík, tentokráte to bylo za 2. místo ve třídě 16. „Na Rally Vsetín jsme se objevili s novým vozem, se kterým jsme neměli odjety žádné kilometry, takže to byla pro nás velká výzva a nervozita na startu soutěže. Úvodní dvě rychlostní zkoušky byly pro nás zrušené, a tak jsme museli premiéru v ostrém tempu v novém voze odložit do druhé sekce. Vůz ale dobře sedí na přejezdech J. Po servisu jsme vyráželi na čtyři rychlostní zkoušky a hned na Jabloňové nás překvapila mlha. V takových podmínkách jsme ještě nejeli a bylo to hrozně obtížné. K tomu se přidala jedna velká krizová situace při dobrzdění do vracáku na Jasénce, kde se auto smýklo směrem na zábradlí, ale naštěstí Jarda zareagoval parádně a nakonec z toho byl průjezd bokem, což uvítali s nadšením lidi podél trati. Na dalších zkouškách nás mlha potrápila také, a proto jsme se nehnali do rizika a po zbytek soutěže si v klidu dojeli do cíle pro 2. místo ve třídě 16, které nám stačilo k tomu, abychom se stali vítězi třídy 16 pro rok 2015. Velké poděkování patří Minařík Racing a také DEFRS Rally Team, který nám půjčil svoje auto bez kterého bychom vítězství nezískali. Díky patří i všem mechanikům a partnerům, bez kterých by to taky nešlo,“ ohlédl se za sprintem Daniel Hamšík a své díky přidal i Jaroslav Šopík. „Chtěl bych poděkovat Davidu Houšťovi a svému bratru Mirkovi, kteří nám velmi pomohli se startem ve Vsetíně.“ I když udělal hodiny a následně navštívil valašskou příkopu, kde ztratil spoustu času, byl se závodem spokojený.
Jirka Lichovník přizval na sedadlo spolujezdce do Renaultu Clio Sport opět dívku, Káju Jugasovou vystřídala Katka Janovská. „Já na děvčata vedle sebe nedám dopustit. S Kájou se mi Barumka jela skvěle a stejně skvěle jsem si užíval i Vsetín s Katkou Janovskou. Obě jsou prostě perfektní. Vsetínský sprint byl těžký díky podmínkám, které panovaly. Na úvodní zkoušce jsme zajeli druhý čas ve třídě, z čehož jsem měl velkou radost. Ve stejném tempu jsme chtěli pokračovat i dál, ale na další zkoušce jsem dostal hodiny a následně jsme spadli do příkopy. I za pomoci diváků jsme se dostali zpět na trať, ale mezitím uběhlo propastných pět minut a bylo po závodě. Chybičku beru na sebe, neboť za vším byl špatně napsaný rozpis. Zbytek závodu jsme si užívali. Opět musím konstatovat, že v týmu Luby Minaříka se závodí skvěle. Když přijedu do servisu, tak má Luba pusu od ucha k uchu a všichni mechanici do jednoho jsou v pohodové náladě. To je pak radost jezdit,“ popsal momenty ze závodu Jirka Lichovník. Smíšená posádka sice přišla o pohár, ale ani čtvrté místo ve třídě 8 jí náladu nepokazilo. Pro úplnost, v rámci RSS obsadil Jirka s Katkou 50. místo.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.