Organizační a personální změny zaznamenala se zahájením přípravy 35. ročníku populární motoristická soutěž Valašská rally. V minulém týdnu, 16. října, si její příznivci a organizátoři připomněli výročí jejího prvního startu v roce 1982. Od té doby, až na jeden ročník, držel její pomyslnou taktovku v ruce Miroslav Hošák.
A právě jednašedesátiletý Miroslav Hošák post ředitele rallye opouští. Novým ředitelem 35. Valašské rally 2016 je Rudolf Kouřil. Mezi příznivci motoristických podniků je známý především jako šéf Agrotec rally v Hustopečích zařazené do Mistrovství ČR v rally. „Valaška je pro mě výzvou. Na spolupráci s touto legendou českého rallysportu i s novými kolegy se velmi těším," poznamenal Rudolf Kouřil.
Podle předsedy organizačního výboru 35. Valašské rally 2016 Jaromíra Tomaštíka ze Vsetína, který patří v současné době mezi velmi populární valašské automobilové jezdce, se ale Miroslav Hošák na dění kolem příprav Valašky stále podílí. „Bylo by sebevražedné nevyužít zkušeností, které s přípravou rallye má. Jsem potěšen, že se zajištěním pětatřicátého ročníku Valašky nám pomůže," vyjádřil se Jaromír Tomaštík.
Třiatřicetinásobný ředitel Valašské rally Miroslav Hošák totiž přijal nabídku stát se členem pětičlenného organizačního výboru valašské automobilové soutěže. Stal se jeho místopředsedou.
Změny ve vedení rallye jsou připraveny také na dalších postech. „Souvisí zejména s tím, že v posledních letech se nepodařilo Valašku vždy připravit a zabezpečit v duchu představ soutěžních posádek i diváků. Ale také představitelů Svazu rally," poznamenal předseda organizačního výboru.
Doprovodný program
Pomocnou ruku při přípravě 35. ročníku Valašské rally, která v polovině dubna příštího roku zahájí novou rallye sezonu v České republice, podají zkušení lidé. Například z okruhu pořadatelů Barum Czech Rally Zlín, ale i jezdců.
Mezi nimi je Silvestr Mikuláštík, Martin Vlček a další. „Naší společnou snahou je posunout Valašku do budoucna o stupínek výš. Chceme ji vrátit do seriálu dvoudenních rallye," připomněl Jaromír Tomaštík. Podle něj tak půjde kromě sportovní stránky akce také o její společenskou část.
„Vynasnažíme se, aby si Valašku užili skalní příznivci rallye i rodiny s dětmi. Zaměříme se rovněž na její propagaci a na doprovodný program pro všechny věkové kategorie," dodal předseda organizačního výboru 35. ročníku Valašské rally 2016 Jaromír Tomaštík.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.