Štrnáste miesto absolútneho poradia, ale aj deviate v triede P2+ patrilo v cieli tohtoročnej Rally Vsetín posádke slovenského KM Racing Teamu, Tomášovi Kúrkovi a Milanovi Škubníkovi.
„Od začiatku sme sa trochu bili s nastavením nášho Mini John Cooper Works WRC, k čomu nám veľmi nepomohli ani tunajšie podmienky. Vsetín je tým známy, že tu v rámci súťaže nikdy nevieme čo môžeme čakať. Tento rok počas celého dňa pršalo, všade bolo množstvo blata, navyše sa k tomu všetkému pridala hmla. Podmienky však mali všetci rovnaké a tak sa na ne nechcem vyhovárať. My sme na začiatku sme dosť stratili, v druhej runde sme nie celkom trafili pneumatiky, čo tiež neprispelo k špičkovému výkonu. Všetko sme si vynahradili aspoň v poslednej sekcii, kde sa nám podarilo poskočiť o tri miesta vyššie a dosahovanými časmi sme sa dostali do TOP 10. Škoda, že sa nám toto nedarilo už od začiatku, ale v rally sa nie vždy vydarí všetko čo by sme chceli. Súťaž sme nakoniec dojazdili na solídnom štrnástom mieste,“ povedal Tomáš Kúrka po prejazde cieľovou rampou.
Spokojnosť s výkonom posádky nakoniec vyjadrili aj manažéri KM Racing Slovakia, Marek Krupica a Ivan Mutňanský: „Vo Vsetíne sa zišla nesmierne silná konkurencia nielen z Čiech, či Moravy, ale aj zo Slovenska. Podmienky, ako už opísal aj Tomáš boli náročné a tak sme radi, že naša posádka došla až do cieľa. Množstvu ďalších sa to totiž vôbec nepodarilo. Sme spokojní.“
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.