Bratia Jaro a Erik Melichárekovci, absolútni Majstri Slovenska v rally 2015 sa počas piatka a soboty predstavia divákom v rámci Říha Group – Partr Rally Vsetín.
Melico Racing Team sa na Rally Vsetín predstaví fanúšikom po päť ročnej prestávke. Na štart tejto súťaže sa totiž Jaroslav Melichárek, vtedy ešte s vozidlom Mitsubishi Lancer WRC a spolujazdcom Richardom Lasevičom, posledný krát postavil v roku 2010. Vtedy do Vsetína prišiel a zvíťazil. „V roku 2010 sme si do Vsetína išli viac menej iba otestovať auto pred poslednou slovenskou súťažou. Nakoniec sme si nielenže perfektne zajazdili, ale vybojovali aj absolútne víťazstvo. Bolo to moje prvé absolútne víťazstvo na rally súťažiach a na to sa nedá zabudnúť,“ povedal Jaro Melichárek.
Na dobré veci sa v živote iba ťažko zabúda a slovenským reprezentantom Jarovi a Erikovi, určite podobné dobré myšlienky budú víriť v hlave aj počas nadchádzajúceho víkendu, keď sa na štart súťaže, zaradenej do českého kalendára rallysprintov postavia s vozidlom Ford Fiesta RS WRC.
„Počnúc Rally Vsetín sa pre nás začína séria takzvaných voľných súťaží, ktoré si chceme poriadne užiť. Účasť na takýchto podujatiach je totiž niečo úplne iné ako boj o majstrovské body. Tu si môžeme naozaj urobiť radosť a tešiť sa z rally športu. Vsetínske trate sú už niekoľko rokov na vysokej úrovni a ja osobne sa sem veľmi rád vraciam. Od roku 2010, keď sme spoločne s Richardom stáli na najvyššom stupni pre víťaza, nám Rally Vsetín vždy kolidovala so svetovými súťažami a tak sme sa sem nevedeli vrátiť. To sa stalo realitou až teraz a ja sa veľmi teším, že si túto nádhernú súťaž premiérovo bude mať možnosť vychutnať aj môj brat Erik. Je jasné, že budeme bojovať s množstvom kvalitných súperov a ja sa na to už naozaj teším,“ doplnil Jaro Melichárek, absolútny Majster Slovenska v rally 2015.
Říha Group – Partr Rally Vsetín odštartuje už počas nadchádzajúceho piatku a soboty(16. – 17.10.2015), pričom organizátor pripravil pre všetkých súťažiacich náročnú trať o celkovej dĺžke takmer dvestopäťdesiat kilometrov. V nej je už zahrnutých aj osem meraných úsekov v súhrnnej dĺžke viac ako sedemdesiat kilometrov. Kto sa stane víťazom Říha Group – Partr Rally Vsetín sa dozvieme v sobotu 17.10.2015 tesne pred 17:00 hodinou.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.