Jistý šampion třídy šest Martin Vopatřil chce ve Vsetíně pozlobit favority

Rally Jeseníky (CZE)
Rally Jeseníky (CZE), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
František Koudelka 15. října 2015 17:37
Sdílej:

Už v pozici jistého mistra třídy šest pojede o víkendu Martin Vopatřil vstříc nástrahám poslednímu podniku Rallysprintové sérii ve Vsetíně. Zlínský soutěžák totiž opanoval všechny předchozí podniky, stejně jako ten poslední Rally Jeseníky. „Jsme velmi spokojení. To ale neznamená, že poslední závod nějak vypustíme, naopak. Chceme si jej především užít,“ směje se 33letý automobilový závodník ze Zlína, aktuálně třetí muž Rallysprintové série.

V Jeseníkách přitom závod rozjel na výbornou, když po první erzetě dojel druhý mezi dvojkolkami. „Na rozdíl od loňska zde panovaly zcela odlišné podmínky. V noci před závodem zapršelo a tak jsme zariskovali s volbou pneumatik, i přestože se jelo hodně v lese na mokré trati, vsadili jsme na suché. Zpočátku to sice hodně klouzalo a zdálo se mi, že jedeme hodně pomalu, ale opak byl pravdou,“ pustil se do hodnocení posledního závodu Vopatřil.

„V kokpitu vozu s Michalem Večerkou na sedadle spolujezdce panovala výborná nálada. Splnili jsme to, co jsme chtěli před závodem - hlavně nezaspat začátek,“ připomenul pilot, jenž se soustředil především na technické měřené úseky, kde patřil mezi nejlepší. „Moc nemusím erzetu, kde se jede závod do vrchu, nebo Třemešek, kde je to hlavně o výkonu motoru,“ konstatoval.

Během závodu mu hodně zatrnulo, když posádka Jirsa - Střeška měla hodně nepříjemnou havárii. „S kluky se velmi dobře znám, a dokud jsem při servise nedostal informaci, že jsou v pořádku, moc se mi do závodění nechtělo. Hodně jsem si pak oddechnul,“ přiznal zlínský soutěžák.

Dost mu také zatrnulo, když v pátém měřeném úseku rozrazil prvním retardér. „Čas jsme zde zajeli skvělý, půl vteřiny za Egonem Smékalem, ale visela nad námi hrozba penalizace. A protože náš náskok na druhého Horáka ve třídě šest byl menší než dvacet vteřin, museli jsme pro klid duše a jistotu vítězství zabrat. To se nám nakonec v posledním měřeném úseku povedlo, když jsme opět zajeli druhý čas mezi dvojkolkami,“ označil za klíčové pro jesenické klání Vopatřil, jenž se ve finále radoval z 13. příčky v absolutním pořadí a bronzu mezi dvojkolkami.

I přes jistotu titulu žádné velké oslavy neproběhly. „Ty si schováváme až na konec sezony a určitě budou stát za to,“ směje se od ucha k uchu úspěšný závodník. „Nyní se soustředíme na závod ve Vsetíně, kde opět budeme chtít opanovat třídu šest a mezi dvojkolkami trochu pozlobit jezdce v boji o titul. Při shodě okolností totiž můžeme brát ještě i titul celkového vicemistra,“ poznamenal se šibalským úsměvem Martin Vopatřil.

Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.