Už v pozici jistého mistra třídy šest pojede o víkendu Martin Vopatřil vstříc nástrahám poslednímu podniku Rallysprintové sérii ve Vsetíně. Zlínský soutěžák totiž opanoval všechny předchozí podniky, stejně jako ten poslední Rally Jeseníky. „Jsme velmi spokojení. To ale neznamená, že poslední závod nějak vypustíme, naopak. Chceme si jej především užít,“ směje se 33letý automobilový závodník ze Zlína, aktuálně třetí muž Rallysprintové série.
V Jeseníkách přitom závod rozjel na výbornou, když po první erzetě dojel druhý mezi dvojkolkami. „Na rozdíl od loňska zde panovaly zcela odlišné podmínky. V noci před závodem zapršelo a tak jsme zariskovali s volbou pneumatik, i přestože se jelo hodně v lese na mokré trati, vsadili jsme na suché. Zpočátku to sice hodně klouzalo a zdálo se mi, že jedeme hodně pomalu, ale opak byl pravdou,“ pustil se do hodnocení posledního závodu Vopatřil.
„V kokpitu vozu s Michalem Večerkou na sedadle spolujezdce panovala výborná nálada. Splnili jsme to, co jsme chtěli před závodem - hlavně nezaspat začátek,“ připomenul pilot, jenž se soustředil především na technické měřené úseky, kde patřil mezi nejlepší. „Moc nemusím erzetu, kde se jede závod do vrchu, nebo Třemešek, kde je to hlavně o výkonu motoru,“ konstatoval.
Během závodu mu hodně zatrnulo, když posádka Jirsa - Střeška měla hodně nepříjemnou havárii. „S kluky se velmi dobře znám, a dokud jsem při servise nedostal informaci, že jsou v pořádku, moc se mi do závodění nechtělo. Hodně jsem si pak oddechnul,“ přiznal zlínský soutěžák.
Dost mu také zatrnulo, když v pátém měřeném úseku rozrazil prvním retardér. „Čas jsme zde zajeli skvělý, půl vteřiny za Egonem Smékalem, ale visela nad námi hrozba penalizace. A protože náš náskok na druhého Horáka ve třídě šest byl menší než dvacet vteřin, museli jsme pro klid duše a jistotu vítězství zabrat. To se nám nakonec v posledním měřeném úseku povedlo, když jsme opět zajeli druhý čas mezi dvojkolkami,“ označil za klíčové pro jesenické klání Vopatřil, jenž se ve finále radoval z 13. příčky v absolutním pořadí a bronzu mezi dvojkolkami.
I přes jistotu titulu žádné velké oslavy neproběhly. „Ty si schováváme až na konec sezony a určitě budou stát za to,“ směje se od ucha k uchu úspěšný závodník. „Nyní se soustředíme na závod ve Vsetíně, kde opět budeme chtít opanovat třídu šest a mezi dvojkolkami trochu pozlobit jezdce v boji o titul. Při shodě okolností totiž můžeme brát ještě i titul celkového vicemistra,“ poznamenal se šibalským úsměvem Martin Vopatřil.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?