Už v pozici jistého mistra třídy šest pojede o víkendu Martin Vopatřil vstříc nástrahám poslednímu podniku Rallysprintové sérii ve Vsetíně. Zlínský soutěžák totiž opanoval všechny předchozí podniky, stejně jako ten poslední Rally Jeseníky. „Jsme velmi spokojení. To ale neznamená, že poslední závod nějak vypustíme, naopak. Chceme si jej především užít,“ směje se 33letý automobilový závodník ze Zlína, aktuálně třetí muž Rallysprintové série.
V Jeseníkách přitom závod rozjel na výbornou, když po první erzetě dojel druhý mezi dvojkolkami. „Na rozdíl od loňska zde panovaly zcela odlišné podmínky. V noci před závodem zapršelo a tak jsme zariskovali s volbou pneumatik, i přestože se jelo hodně v lese na mokré trati, vsadili jsme na suché. Zpočátku to sice hodně klouzalo a zdálo se mi, že jedeme hodně pomalu, ale opak byl pravdou,“ pustil se do hodnocení posledního závodu Vopatřil.
„V kokpitu vozu s Michalem Večerkou na sedadle spolujezdce panovala výborná nálada. Splnili jsme to, co jsme chtěli před závodem - hlavně nezaspat začátek,“ připomenul pilot, jenž se soustředil především na technické měřené úseky, kde patřil mezi nejlepší. „Moc nemusím erzetu, kde se jede závod do vrchu, nebo Třemešek, kde je to hlavně o výkonu motoru,“ konstatoval.
Během závodu mu hodně zatrnulo, když posádka Jirsa - Střeška měla hodně nepříjemnou havárii. „S kluky se velmi dobře znám, a dokud jsem při servise nedostal informaci, že jsou v pořádku, moc se mi do závodění nechtělo. Hodně jsem si pak oddechnul,“ přiznal zlínský soutěžák.
Dost mu také zatrnulo, když v pátém měřeném úseku rozrazil prvním retardér. „Čas jsme zde zajeli skvělý, půl vteřiny za Egonem Smékalem, ale visela nad námi hrozba penalizace. A protože náš náskok na druhého Horáka ve třídě šest byl menší než dvacet vteřin, museli jsme pro klid duše a jistotu vítězství zabrat. To se nám nakonec v posledním měřeném úseku povedlo, když jsme opět zajeli druhý čas mezi dvojkolkami,“ označil za klíčové pro jesenické klání Vopatřil, jenž se ve finále radoval z 13. příčky v absolutním pořadí a bronzu mezi dvojkolkami.
I přes jistotu titulu žádné velké oslavy neproběhly. „Ty si schováváme až na konec sezony a určitě budou stát za to,“ směje se od ucha k uchu úspěšný závodník. „Nyní se soustředíme na závod ve Vsetíně, kde opět budeme chtít opanovat třídu šest a mezi dvojkolkami trochu pozlobit jezdce v boji o titul. Při shodě okolností totiž můžeme brát ještě i titul celkového vicemistra,“ poznamenal se šibalským úsměvem Martin Vopatřil.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?