Po mimořádně smolné Barum rally, kde Ondřej Bisaha s Petrem Pížou kvůli odstoupení v závěrečném servisu přišli o letošní titul v MČR v rámci dvoukolek, si kroměřížský tandem spravil chuť na rallysprintu ve Šternberku. Posádka bílo-zlaté DS3 R3T Max na Rally Jeseníky vyhrála kategorii 2WD ještě suverénněji než na předchozí jednodenní rally v Pačejově a udělala zásadní krok k zisku celkového prvenství v letos nově vypsané Rallysprint Sérii.
Šternberská rally patří mezi oblíbené podniky zlínského týmu CERS performance a Ondřej s Petrem do ní nastoupili s patřičným elánem. Z kraje sice neplánovaně bojovali s nastavením vozu, avšak po většinu rychlostních zkoušek si počínali zcela suverénně – v rámci dvoukolek byli nejrychlejší na sedmi z celkových osmi měřených testů. „Nedokážu si to vysvětlit, ale na první rychlostní zkoušky jsme vyrazili s úplně jinak nastavenými tlumiči, než jak jsme je měli nachystané den před rally. První dvě rychlostky tedy byly docela boj, protože auto chodilo strašně bokem, což na mokru a nečistotách na trati bylo pěkně nebezpečné. Po druhé zkoušce byl konečně nějaký prostor podvozek přenastavit tak, jak má být, a od té doby už všechno perfektně šlapalo,“ vypráví Ondřej Bisaha, který do prvního servisu přesně v polovině soutěže vedl před druhým Egonem Smékalem o šestnáct vteřin. Další průběh šternberské rally už byl plně v režii kroměřížského pilota. Po nočním dešti mokré tratě definitivně oschly, DS3 fungovala dle očekávání a Ondra tak svůj náskok navýšil na více než padesát sekund. „Výsledek z Jeseníků je pro nás mimořádně důležitý, jedině výhra nás mohla udržet ve hře o celkové prvenství v Rallysprint Sérii. Teď už zbývá jediné – zopakovat to i ve Vsetíně,“ těší se na závěrečný sprint sezony Ondřej Bisaha.
Ještě předtím však tým CERS performance zamíří na západ Čech do Klatov, kde uskuteční narychlo uspořádaný náhradní podnik za zrušenou Rally Příbram. „Upřímně se mi koncepce této rally nelíbí, jednodenní formát a zcela jiné bodování změnilo podmínky šampionátu uprostřed rozběhnuté sezony. Z našeho pohledu nám v mistráku nakonec trochu uškodil i koeficient na Barum rally, ale o něm se alespoň vědělo od začátku roku. Kdyby se Klatovy nejely vůbec nebo měly dvě etapy, jak původní Příbram, situace v mnoha kategoriích celého šampionátu by vypadala docela jinak. Nicméně i tak si klatovští pořadatelé zaslouží pochvalu, že soutěž dokázali připravit za opravdu hodně krátkou dobu. Na jejich podnik jedeme alespoň kvůli udržení naší stávající pozice v šampionátu,“ vyjadřuje se Ondřej Bisaha k závěrečnému podniku letošního seriálu Mistrovství České republiky v rally.
Aktuální novinky z týmu včetně fotografií, videoklipů a zpráv můžete najít na adresáchwww.cersperformance.com a www.fb.com/cersperformance!
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?