Po mimořádně smolné Barum rally, kde Ondřej Bisaha s Petrem Pížou kvůli odstoupení v závěrečném servisu přišli o letošní titul v MČR v rámci dvoukolek, si kroměřížský tandem spravil chuť na rallysprintu ve Šternberku. Posádka bílo-zlaté DS3 R3T Max na Rally Jeseníky vyhrála kategorii 2WD ještě suverénněji než na předchozí jednodenní rally v Pačejově a udělala zásadní krok k zisku celkového prvenství v letos nově vypsané Rallysprint Sérii.
Šternberská rally patří mezi oblíbené podniky zlínského týmu CERS performance a Ondřej s Petrem do ní nastoupili s patřičným elánem. Z kraje sice neplánovaně bojovali s nastavením vozu, avšak po většinu rychlostních zkoušek si počínali zcela suverénně – v rámci dvoukolek byli nejrychlejší na sedmi z celkových osmi měřených testů. „Nedokážu si to vysvětlit, ale na první rychlostní zkoušky jsme vyrazili s úplně jinak nastavenými tlumiči, než jak jsme je měli nachystané den před rally. První dvě rychlostky tedy byly docela boj, protože auto chodilo strašně bokem, což na mokru a nečistotách na trati bylo pěkně nebezpečné. Po druhé zkoušce byl konečně nějaký prostor podvozek přenastavit tak, jak má být, a od té doby už všechno perfektně šlapalo,“ vypráví Ondřej Bisaha, který do prvního servisu přesně v polovině soutěže vedl před druhým Egonem Smékalem o šestnáct vteřin. Další průběh šternberské rally už byl plně v režii kroměřížského pilota. Po nočním dešti mokré tratě definitivně oschly, DS3 fungovala dle očekávání a Ondra tak svůj náskok navýšil na více než padesát sekund. „Výsledek z Jeseníků je pro nás mimořádně důležitý, jedině výhra nás mohla udržet ve hře o celkové prvenství v Rallysprint Sérii. Teď už zbývá jediné – zopakovat to i ve Vsetíně,“ těší se na závěrečný sprint sezony Ondřej Bisaha.
Ještě předtím však tým CERS performance zamíří na západ Čech do Klatov, kde uskuteční narychlo uspořádaný náhradní podnik za zrušenou Rally Příbram. „Upřímně se mi koncepce této rally nelíbí, jednodenní formát a zcela jiné bodování změnilo podmínky šampionátu uprostřed rozběhnuté sezony. Z našeho pohledu nám v mistráku nakonec trochu uškodil i koeficient na Barum rally, ale o něm se alespoň vědělo od začátku roku. Kdyby se Klatovy nejely vůbec nebo měly dvě etapy, jak původní Příbram, situace v mnoha kategoriích celého šampionátu by vypadala docela jinak. Nicméně i tak si klatovští pořadatelé zaslouží pochvalu, že soutěž dokázali připravit za opravdu hodně krátkou dobu. Na jejich podnik jedeme alespoň kvůli udržení naší stávající pozice v šampionátu,“ vyjadřuje se Ondřej Bisaha k závěrečnému podniku letošního seriálu Mistrovství České republiky v rally.
Aktuální novinky z týmu včetně fotografií, videoklipů a zpráv můžete najít na adresáchwww.cersperformance.com a www.fb.com/cersperformance!
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.