Po mimořádně smolné Barum rally, kde Ondřej Bisaha s Petrem Pížou kvůli odstoupení v závěrečném servisu přišli o letošní titul v MČR v rámci dvoukolek, si kroměřížský tandem spravil chuť na rallysprintu ve Šternberku. Posádka bílo-zlaté DS3 R3T Max na Rally Jeseníky vyhrála kategorii 2WD ještě suverénněji než na předchozí jednodenní rally v Pačejově a udělala zásadní krok k zisku celkového prvenství v letos nově vypsané Rallysprint Sérii.
Šternberská rally patří mezi oblíbené podniky zlínského týmu CERS performance a Ondřej s Petrem do ní nastoupili s patřičným elánem. Z kraje sice neplánovaně bojovali s nastavením vozu, avšak po většinu rychlostních zkoušek si počínali zcela suverénně – v rámci dvoukolek byli nejrychlejší na sedmi z celkových osmi měřených testů. „Nedokážu si to vysvětlit, ale na první rychlostní zkoušky jsme vyrazili s úplně jinak nastavenými tlumiči, než jak jsme je měli nachystané den před rally. První dvě rychlostky tedy byly docela boj, protože auto chodilo strašně bokem, což na mokru a nečistotách na trati bylo pěkně nebezpečné. Po druhé zkoušce byl konečně nějaký prostor podvozek přenastavit tak, jak má být, a od té doby už všechno perfektně šlapalo,“ vypráví Ondřej Bisaha, který do prvního servisu přesně v polovině soutěže vedl před druhým Egonem Smékalem o šestnáct vteřin. Další průběh šternberské rally už byl plně v režii kroměřížského pilota. Po nočním dešti mokré tratě definitivně oschly, DS3 fungovala dle očekávání a Ondra tak svůj náskok navýšil na více než padesát sekund. „Výsledek z Jeseníků je pro nás mimořádně důležitý, jedině výhra nás mohla udržet ve hře o celkové prvenství v Rallysprint Sérii. Teď už zbývá jediné – zopakovat to i ve Vsetíně,“ těší se na závěrečný sprint sezony Ondřej Bisaha.
Ještě předtím však tým CERS performance zamíří na západ Čech do Klatov, kde uskuteční narychlo uspořádaný náhradní podnik za zrušenou Rally Příbram. „Upřímně se mi koncepce této rally nelíbí, jednodenní formát a zcela jiné bodování změnilo podmínky šampionátu uprostřed rozběhnuté sezony. Z našeho pohledu nám v mistráku nakonec trochu uškodil i koeficient na Barum rally, ale o něm se alespoň vědělo od začátku roku. Kdyby se Klatovy nejely vůbec nebo měly dvě etapy, jak původní Příbram, situace v mnoha kategoriích celého šampionátu by vypadala docela jinak. Nicméně i tak si klatovští pořadatelé zaslouží pochvalu, že soutěž dokázali připravit za opravdu hodně krátkou dobu. Na jejich podnik jedeme alespoň kvůli udržení naší stávající pozice v šampionátu,“ vyjadřuje se Ondřej Bisaha k závěrečnému podniku letošního seriálu Mistrovství České republiky v rally.
Aktuální novinky z týmu včetně fotografií, videoklipů a zpráv můžete najít na adresáchwww.cersperformance.com a www.fb.com/cersperformance!
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?