I přestože se ve stejném termínu jela Barum Rally Zlín, konal se také známý International Prague Car Festival 2015 v PVA Letňany, kde team MK Motorsport jako jeden z mnoha vystavoval svoje závodní nářadí, konkrétně Subaru Impreza 2,5 STI WRC Kit, s kterým na tratích ČMPR závodí Štěpán Zabloudil.
Pozvání jednoho z pořadatelů se nedalo odmítnout a nakonec i splnilo svůj účel. Spousta lidí se zastavovala a chtěla si osahat volant Imprezy. Na střeše Subaru byla postavena televize, pouštěly se onboardy a videa ze závodů, krásné hostesky rozdávaly kartičky a kdokoliv se mohl i posadit do kokpitu vozu. „Zájem byl po celé dva dny nad naše očekávání, se spoustou lidí jsme si stihli promluvit a ukázat jim, jak soutěže a auto fungují, představit jim naše partnery, jejich činnost a navázat přímé vztahy. Zajímavé bylo i porovnání s vozy WRC a dalšími typy vozů, které stály vedle. Myslím si, že účel jsme splnili, některým lidem jsme i trochu otevřeli oči při pohledu na závody. No a teď hurá zase zpět na tratě.“ okomentoval dění na festivalu spolujezdec Tomáš Šmíd.
„Zpět na tratě“ pro team MK Motorsport znamená další podnik letošního ČMPR, konkrétně třetí ročník Rally Krušné hory, který se uskuteční již tento víkend v Chomutově a okolí. Na soutěži se team objeví s oběma vozy, ve třídě A4 se Subaru Impreza STI a ve třídě A5 s BMW 318 is. Posádka Zabloudil-Šmíd si zde jistě bude chtít spravit chuť po nevydařených Železných horách, kde skončilo Subaru na boku. Štěpán moc bodů zatím v průběhu letošní, až kolikrát zvláštní, sezony nenasbíral a za pomoci opět skvěle nachystaného Subaru od Mikuni Teamu je připraven jet o co nejlepší umístění: „Abych řekl pravdu, letošní sezona je již tak trochu nepovedená. V celkovém pořadí už v podstatě nemáme šanci dojet na bedně, což bude poprvé od roku 2011, takže si jedeme Krušné hory hlavně užít. Kde to půjde, pojedeme bokem a také se samozřejmě pokusíme o nějaký ten dílčí úspěch.“ okomentoval průběh soutěže před dalším podnikem Štěpán Zabloudil.
Posádka Vaško-Novotný s BMW, figurující v průběžném pořadí třídy A5 na čtvrté pozici, bude chtít zcela jistě navázat na své úspěchy, dojet si pro další body a případně i pozměnit další vývoj sezony v „ápětkách“. Nové pneumatiky se minule osvědčily, proběhly i různé úpravy a vylepšení na voze, takže můžeme doufat v co nejlepší umístění této posádky v cíli závodu.
Soutěž začne pátečním slavnostním představením posádek na náměstí 1. máje v Chomutově od 17 hodin. Poté se uskuteční dobrovolný shakedown, který posádkám nabídne ukázku svých místních podmínek, které budou brány v potaz při nastavení vozu pro následující závodní den. V sobotu se můžete těšit na 84 km zajímavých měřených rychlostních zkoušek, proto přijďte zafandit k RZtám v okolí Chomutova.
A pokud jste soutěživí a chtěli byste se svézt v nově stavěném voze teamu MK Motorsport, soutěžte na naší facebookové stránce a buďte jedním z deseti výherců.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?