Nejprestižnější česká rally nezadržitelně klepe na dveře. Domácí tým CERS performance se na Barum Czech Rally Zlín začal připravovat už v průběhu letních prázdnin, posloužil mu k tomu i reorganizovaný rallysprintový seriál. Ten si letos dal pořádně na čas, po úvodní Valašské rally konané v dubnu museli účastníci vydržet až do půlky léta, kdy se konečně dočkali dalších jednodenních soutěží. Nejprve přišel podnik v hanáckém Vyškově a o dva týdny později také oblíbená rally v Pačejově.
Jednodenní soutěže sice pro letošní sezonu ztratily mistrovský status a jsou vypsané jen pro vozy s jednou poháněnou nápravou, právě to je však vodou na mlýn zlínského týmu CERS performance, který letos zamířil do nejvyšších sfér kategorie 2WD. Po slibném druhém místě na zmíněné Valašce však Ondřej Bisaha s Petrem Pížou, kteří letos startují s Citroënem DS3 R3T MAX, ve Vyškově nedobrovolně chyběli. Chuť si ale spravili v Pačejově, kde v hodnocení 2WD suverénně zvítězili stylem start-cíl! „Kvůli preventivní prohlídce motoru jsme na Vyškov neměli auto. Ani příprava na další podnik nebyla snadná, kvůli dlouhé dopravě komponent z Francie mohli mechanici auto složit až těsně před Pačejovem. Čerstvě poskládané auto jsme pořádně otestovali vlastně až na prvních erzetách, poslední mouchy se ale podařilo vychytat hned v prvním servisu a pak už jsme si Pačejov jen užívali. Bude to vypadat jako reklama, ale jsem opravdu hrdý na náš tým! Všichni žijeme rally a technikou, je úžasné být součástí něčeho, co tak skvěle funguje,“ řekl nadšený Ondřej po dojezdu do cíle pačejovské rally.
Západočeská rally byla poslední ostrou prověrkou před vrcholem letošní sezony, Barum Czech Rally Zlín. Moravský podnik zařazený do mistrovství Evropy je pro CERS performance domácí, a o to prestižnější záležitostí. Ondřej Bisaha do barumky díky registraci do mistrovství Evropy nastoupí jako jeden z prioritních jezdců ERC3. Společně s navigátorem Petrem Pížou na něj tedy čeká bohatý program – v pátek ráno kvalifikace, na základě jejíchž výsledků si registrované posádky zvolí startovní pořadí, a následně téměř dvouapůldenní závodní maraton v kopcích okolo Zlína. „Oproti původním plánům ze začátku roku jsme nakonec letošní mistrovství Evropy z našeho programu vypustili, i tak ale bude o co bojovat. Jde nám o důležité body do českého mistrovství, které se na Barum rally násobí koeficientem 1,5, ale hlavně jde o naši nejprestižnější rally, takže se zkrátka budeme snažit zajet co nejlepší výsledek – hlavním cílem je vyhrát kategorii 2WD,“ naznačuje své smělé ambice před moravskou soutěží Ondřej Bisaha.
Co nejlepší výsledek by chtěl vybojovat také Marcel Svačina, který se letos pravidelně účastní seriálu MČR. V něm mu aktuálně patří druhé místo ve třídě 6 a i v tomto případě platí, že výsledek z Barum rally bude důležitý pro celý šampionát. Svačina má na co navazovat – na barumce naposledy startoval v roce 2013, kdy ve velice silné konkurenci zajel vynikající celkové třetí místo v rámci třídy 6. I letos jej fanoušci uvidí za volantem jeho obvyklého Citroënu C2R2 Max, který těsně před zlínskou soutěží dostal nový motor. Na sedadle spolujezdce se jako už tradičně usadí Petr Těšínský.
Letošní Barum Czech Rally Zlín se také postará o dvě týmové premiéry – poprvé se na její trať vydá Martin Tomečka. Se spolujezdcem Martinem Trlifajem na rychlostní zkoušky a vstříc početné konkurenci vyjede s tradiční Hondou Civic VTi. A Tomáš Guryča, který na barumce odstartoval už vloni, zažije závodní debut s vozem skupiny A – letos s navigátorem Markem Topičem moravskou rally absolvuje s vozem Škoda Fabia R2.
Aktuální novinky z týmu včetně fotografií, videoklipů a zpráv můžete najít na adresách www.cersperformance.com a www.fb.com/cersperformance!
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?