Nejprestižnější česká rally nezadržitelně klepe na dveře. Domácí tým CERS performance se na Barum Czech Rally Zlín začal připravovat už v průběhu letních prázdnin, posloužil mu k tomu i reorganizovaný rallysprintový seriál. Ten si letos dal pořádně na čas, po úvodní Valašské rally konané v dubnu museli účastníci vydržet až do půlky léta, kdy se konečně dočkali dalších jednodenních soutěží. Nejprve přišel podnik v hanáckém Vyškově a o dva týdny později také oblíbená rally v Pačejově.
Jednodenní soutěže sice pro letošní sezonu ztratily mistrovský status a jsou vypsané jen pro vozy s jednou poháněnou nápravou, právě to je však vodou na mlýn zlínského týmu CERS performance, který letos zamířil do nejvyšších sfér kategorie 2WD. Po slibném druhém místě na zmíněné Valašce však Ondřej Bisaha s Petrem Pížou, kteří letos startují s Citroënem DS3 R3T MAX, ve Vyškově nedobrovolně chyběli. Chuť si ale spravili v Pačejově, kde v hodnocení 2WD suverénně zvítězili stylem start-cíl! „Kvůli preventivní prohlídce motoru jsme na Vyškov neměli auto. Ani příprava na další podnik nebyla snadná, kvůli dlouhé dopravě komponent z Francie mohli mechanici auto složit až těsně před Pačejovem. Čerstvě poskládané auto jsme pořádně otestovali vlastně až na prvních erzetách, poslední mouchy se ale podařilo vychytat hned v prvním servisu a pak už jsme si Pačejov jen užívali. Bude to vypadat jako reklama, ale jsem opravdu hrdý na náš tým! Všichni žijeme rally a technikou, je úžasné být součástí něčeho, co tak skvěle funguje,“ řekl nadšený Ondřej po dojezdu do cíle pačejovské rally.
Západočeská rally byla poslední ostrou prověrkou před vrcholem letošní sezony, Barum Czech Rally Zlín. Moravský podnik zařazený do mistrovství Evropy je pro CERS performance domácí, a o to prestižnější záležitostí. Ondřej Bisaha do barumky díky registraci do mistrovství Evropy nastoupí jako jeden z prioritních jezdců ERC3. Společně s navigátorem Petrem Pížou na něj tedy čeká bohatý program – v pátek ráno kvalifikace, na základě jejíchž výsledků si registrované posádky zvolí startovní pořadí, a následně téměř dvouapůldenní závodní maraton v kopcích okolo Zlína. „Oproti původním plánům ze začátku roku jsme nakonec letošní mistrovství Evropy z našeho programu vypustili, i tak ale bude o co bojovat. Jde nám o důležité body do českého mistrovství, které se na Barum rally násobí koeficientem 1,5, ale hlavně jde o naši nejprestižnější rally, takže se zkrátka budeme snažit zajet co nejlepší výsledek – hlavním cílem je vyhrát kategorii 2WD,“ naznačuje své smělé ambice před moravskou soutěží Ondřej Bisaha.
Co nejlepší výsledek by chtěl vybojovat také Marcel Svačina, který se letos pravidelně účastní seriálu MČR. V něm mu aktuálně patří druhé místo ve třídě 6 a i v tomto případě platí, že výsledek z Barum rally bude důležitý pro celý šampionát. Svačina má na co navazovat – na barumce naposledy startoval v roce 2013, kdy ve velice silné konkurenci zajel vynikající celkové třetí místo v rámci třídy 6. I letos jej fanoušci uvidí za volantem jeho obvyklého Citroënu C2R2 Max, který těsně před zlínskou soutěží dostal nový motor. Na sedadle spolujezdce se jako už tradičně usadí Petr Těšínský.
Letošní Barum Czech Rally Zlín se také postará o dvě týmové premiéry – poprvé se na její trať vydá Martin Tomečka. Se spolujezdcem Martinem Trlifajem na rychlostní zkoušky a vstříc početné konkurenci vyjede s tradiční Hondou Civic VTi. A Tomáš Guryča, který na barumce odstartoval už vloni, zažije závodní debut s vozem skupiny A – letos s navigátorem Markem Topičem moravskou rally absolvuje s vozem Škoda Fabia R2.
Aktuální novinky z týmu včetně fotografií, videoklipů a zpráv můžete najít na adresách www.cersperformance.com a www.fb.com/cersperformance!
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.