Valašský soutěžní tým GPD Orsák Rally Sport patří bezesporu k těm největším a nejvytíženějším na české scéně. Pravidelně obsazuje domácí i slovenský šampionát a mistrovství Evropy. Letos jeho služeb začali využívat také přední zahraniční jezdci Sepp Wiegand a Petter Kristiansen. O aktivitách týmu před vrcholem domácí sezony nás informoval Jaroslav Orsák.
Jaké složení bude mít váš tým při Barum rally?
„Tým Orsák Rally Sport připravuje celkem šest aut. S kvartetem Fabií S2000 nastoupí oba zahraniční jezdci Sepp Wiegand a Petter Kristiansen, Martin Vlček a Martin Hudec. Tomáš Růžička pojede s Mitsubishi Lancerem Evo 9, Tomáš Kurka s Mini Cooperem. Před startem samozřejmě proběhnou testy. Chceme být co nejlépe připraveni, domácí Barum rally je pro nás tradičním vrcholem sezony.“
Jak se stalo, že se ve vašem týmu objevili zahraniční jezdci?
„Sepp Wiegand i Petter Kristiansen se ozvali sami. Kontaktovali mě, zda bychom nemohli navázat spolupráci. V současnosti jsme kamarádi a oni využívají služeb našeho týmu GPD Orsák Rally Sport.“
„Sepp s námi startoval na Rallye Thüringen. Loňský vicemistr Evropy neseděl v autě sedm měsíců, z časových důvodů nestíhal ani žádné předstartovní testy a poprvé jel na pneumatikách Hankook. Pouze si několikrát projel trať shakedownu. Přesto bojoval od úvodní vložky o vítězství s Kreimem, který nastoupil do soutěže s novou tovární Fabií R5. Sepp potvrdil své kvality a dokázal porážet i úřadujícího německého mistra Zeltnera s Porsche 997 GT3 o výkonu přes 400 koní. Pochvaloval si hankooky, které vyhovují jeho jezdeckému stylu a mají dlouhou životnost. Pojede s nimi i na Barumce.“
Kreim nakonec prestižní souboj neustál a havaroval. Wiegand však v závěru odstoupil. Proč?
„Chybělo mu půl litru benzinu, aby dojel do předposledního servisu. Zní to hloupě, ale příčina byla složitější. V Německu musí domácí jezdec používat 102oktanový benzin Aral. To jsme se dozvěděli až na poslední chvíli a neměli jsme na něj zkalibrované nádrže. Palivoměr ukazoval trochu víc paliva, než skutečně bylo v nádrži. Bojoval s Kreimem o každou sekundu a snažili jsme se auto maximálně odlehčit. Proto jsme dotankovali palivo s minimální rezervou. Seppovým hlavním cílem bylo vyhrát. A málem se to podařilo!“
Jak hodnotíte své letošní starty?
„Cením si především 6. místa na výborně obsazené Ypres rally. V Belgii proběhlo vše perfektně. Byli jsme skvěle připraveni a měli jsme dost natestováno. To je základ. Naše Škoda Fabia S2000 fungovala bezchybně. Osvědčily se i pneumatiky Hankook, se kterými jezdíme celou sezonu. Velmi dobře zajel i Petter Kristiansen, ačkoliv jako skandinávský jezdec nemá s asfaltem příliš zkušeností. S autem kategorie Super 2000 jel poprvé v té nejtěžší konkurenci a v cíli obsadil pěkné 10. místo.
Kristiansen startoval s vašim vozem i na Slovensku. Jak k tomu došlo?
„Navázali jsme spolupráci s týmem KM Racing, aby si Petter mohl vyzkoušet slovenské tratě a náš lancer. KM Racing podpoří Pettera i při jeho startu na Barumce. Petter byl z našeho Mitsubishi Lanceru Evo 9 přímo nadšený. Doma závodí s imprezou a mohl oba produkční vozy dobře porovnat.“
Jak je možné, že váš tým má tolik zákazníků?
„Náš úspěch stojí na šikovnosti a neuvěřitelné obětavosti našich mechaniků. Jsou to kluci zapálení pro motoristický sport. Uvedu jeden příklad. Když jsme loni po havárii Martina Vlčka v Příbrami přivezli jeho fabii na dílnu, tak jsme přemýšleli, co s ní budeme dělat. Odhadoval jsem opravu na 1 – 2 měsíce, bylo potřeba vyměnit spoustu komponentů. Kluci sami přišli s tím, že by auto chtěli zkusit opravit do Vsetína. Dal jsem jim volnou ruku a Martin v opravené fabii skutečně za 2 týdny startoval!“
Jaké máte plány na příští rok?
„Vše je zatím v jednání, ale chtěli bychom opět startovat v ME. Náš tým by se měl účastnit domácích i zahraničních šampionátů na Slovensku, v Rakousku a ve hře jsou také nějaké starty v Německu. Jednáme o pořízení nových vozů kategorie R5 pro příští sezonu.„
Zdroj: Orsák Rallye Sport
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?