Valašský soutěžní tým GPD Orsák Rally Sport patří bezesporu k těm největším a nejvytíženějším na české scéně. Pravidelně obsazuje domácí i slovenský šampionát a mistrovství Evropy. Letos jeho služeb začali využívat také přední zahraniční jezdci Sepp Wiegand a Petter Kristiansen. O aktivitách týmu před vrcholem domácí sezony nás informoval Jaroslav Orsák.
Jaké složení bude mít váš tým při Barum rally?
„Tým Orsák Rally Sport připravuje celkem šest aut. S kvartetem Fabií S2000 nastoupí oba zahraniční jezdci Sepp Wiegand a Petter Kristiansen, Martin Vlček a Martin Hudec. Tomáš Růžička pojede s Mitsubishi Lancerem Evo 9, Tomáš Kurka s Mini Cooperem. Před startem samozřejmě proběhnou testy. Chceme být co nejlépe připraveni, domácí Barum rally je pro nás tradičním vrcholem sezony.“
Jak se stalo, že se ve vašem týmu objevili zahraniční jezdci?
„Sepp Wiegand i Petter Kristiansen se ozvali sami. Kontaktovali mě, zda bychom nemohli navázat spolupráci. V současnosti jsme kamarádi a oni využívají služeb našeho týmu GPD Orsák Rally Sport.“
„Sepp s námi startoval na Rallye Thüringen. Loňský vicemistr Evropy neseděl v autě sedm měsíců, z časových důvodů nestíhal ani žádné předstartovní testy a poprvé jel na pneumatikách Hankook. Pouze si několikrát projel trať shakedownu. Přesto bojoval od úvodní vložky o vítězství s Kreimem, který nastoupil do soutěže s novou tovární Fabií R5. Sepp potvrdil své kvality a dokázal porážet i úřadujícího německého mistra Zeltnera s Porsche 997 GT3 o výkonu přes 400 koní. Pochvaloval si hankooky, které vyhovují jeho jezdeckému stylu a mají dlouhou životnost. Pojede s nimi i na Barumce.“
Kreim nakonec prestižní souboj neustál a havaroval. Wiegand však v závěru odstoupil. Proč?
„Chybělo mu půl litru benzinu, aby dojel do předposledního servisu. Zní to hloupě, ale příčina byla složitější. V Německu musí domácí jezdec používat 102oktanový benzin Aral. To jsme se dozvěděli až na poslední chvíli a neměli jsme na něj zkalibrované nádrže. Palivoměr ukazoval trochu víc paliva, než skutečně bylo v nádrži. Bojoval s Kreimem o každou sekundu a snažili jsme se auto maximálně odlehčit. Proto jsme dotankovali palivo s minimální rezervou. Seppovým hlavním cílem bylo vyhrát. A málem se to podařilo!“
Jak hodnotíte své letošní starty?
„Cením si především 6. místa na výborně obsazené Ypres rally. V Belgii proběhlo vše perfektně. Byli jsme skvěle připraveni a měli jsme dost natestováno. To je základ. Naše Škoda Fabia S2000 fungovala bezchybně. Osvědčily se i pneumatiky Hankook, se kterými jezdíme celou sezonu. Velmi dobře zajel i Petter Kristiansen, ačkoliv jako skandinávský jezdec nemá s asfaltem příliš zkušeností. S autem kategorie Super 2000 jel poprvé v té nejtěžší konkurenci a v cíli obsadil pěkné 10. místo.
Kristiansen startoval s vašim vozem i na Slovensku. Jak k tomu došlo?
„Navázali jsme spolupráci s týmem KM Racing, aby si Petter mohl vyzkoušet slovenské tratě a náš lancer. KM Racing podpoří Pettera i při jeho startu na Barumce. Petter byl z našeho Mitsubishi Lanceru Evo 9 přímo nadšený. Doma závodí s imprezou a mohl oba produkční vozy dobře porovnat.“
Jak je možné, že váš tým má tolik zákazníků?
„Náš úspěch stojí na šikovnosti a neuvěřitelné obětavosti našich mechaniků. Jsou to kluci zapálení pro motoristický sport. Uvedu jeden příklad. Když jsme loni po havárii Martina Vlčka v Příbrami přivezli jeho fabii na dílnu, tak jsme přemýšleli, co s ní budeme dělat. Odhadoval jsem opravu na 1 – 2 měsíce, bylo potřeba vyměnit spoustu komponentů. Kluci sami přišli s tím, že by auto chtěli zkusit opravit do Vsetína. Dal jsem jim volnou ruku a Martin v opravené fabii skutečně za 2 týdny startoval!“
Jaké máte plány na příští rok?
„Vše je zatím v jednání, ale chtěli bychom opět startovat v ME. Náš tým by se měl účastnit domácích i zahraničních šampionátů na Slovensku, v Rakousku a ve hře jsou také nějaké starty v Německu. Jednáme o pořízení nových vozů kategorie R5 pro příští sezonu.„
Zdroj: Orsák Rallye Sport
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?