Team MK Motorsport vyrážel na Rally Železné Hory 2015 s jasným cílem, a to letos konečně uspět. Sezóna zatím totiž neprobíhá podle představ a tak se řeklo, že je potřeba přivézt nějaké ty body. Za team startovali opět oba vozy, jmenovitě Štěpán Zabloudil s Tomáše Šmídem na Subaru a Honza Vaško s Vláďou Novotným na BMW. V sobotu ráno, kdy se startovalo do prvních rychlostních zkoušek, bylo při pohledu na oblohu jasné, že bude pořádné vedro a tak se obouvala nejtvrdší směs na první sekci třech krásných rychlostních zkoušek. Honza Vaško dokonce nazul úplně novou pryž, ať to pořádně seje ... :)
Hned po startu první RZ přišla chyba v pravém odbočení u posádky Subaru a v cíli RZ to nakonec znamenalo 10 vteřin a průběžné osmé místo. Na druhé RZ se podařilo zajet čtvrtý nejrychlejší čas a na třetí RZ dokonce třetí nejrychlejší čas, což znamenalo celkové třetí místo se ztrátou 8,1 vteřiny na vedoucího po první sekci před následným servisem. Posádka Vaško-Novotný zatím figurovala na pátém místě ve třídě a na 28. pozici absolutně. Do druhé sekce bylo jasné, že se pojede rychle. Rozestupy mezi posádkami byly minimální, pořadí se měnilo po každé RZ a tak se sliboval boj o nejvyšší příčky. Na RZ 4 zajela posádka Subaru znovu třetí nejrychlejší čas se ztrátou 2,8 vteřiny na vítěze zkoušky ale na páté RZ přišla chyba a konec nadějí na boku v hlubokém příkopu.
Po vytažení vozu a zkontrolování škod se zjistilo, že Subaru v podstatě nic není a tak se dalo startovat mimo závod v poslední sekci závodu jako předjezdci. Posádka pojala zbytek soutěže jako show pro diváky, dělali se smyky, kolečka v širokých odbočkách a nebýt nefunkčního zvuku u kamery, byla by slyšet i veselá nálada při těchto průjezdech. Za team alespoň dokončili soutěž na krásném 18. místě absolutně Honza Vaško s Vláďou Novotným na BMW, ve své třídě brali nakonec 5. místo.
A jak soutěž hodnotí posádka Subaru?
Štěpán Zabloudil: „Já myslím, že chyba přišla na tom nejlepším místě. Měkčeji jsme si „ustlat“ nemohli. Kdybych neprošlápl karbonovou výplň dveří, tak bylo auto bez škody a nikdo by ani nepoznal, že bylo na boku. J Jinak je samozřejmě škoda bodů, které by nás posunuli na třetí místo. Takhle to vypadá, že poprvé v celkovém hodnocení nedosáhneme na stupně vítězů. Ale lepší teď, než příští rok.“
Tomáš Šmíd: „Tentokrát se jelo opravu rychle, což mi postupně dochází při sledování onboardů. Chybička se vloudila, ale to tak je když jedete rychle a chcete dojet co nejlépe. Po shlédnutí onboardů je jasné, že se musím zrychlit i já ve čtení, oproti minulé radouni to bylo úplně něco jiného. Tak zase příště a lépe ...“
V okolí Chrudimi bylo také vidět spousta fandících a vděčných fanoušků, kterým moc děkujeme za podporu a nesmíme zapomínat také na naše partnery, bez kterých by závodit nešlo. Poděkování tak patří společnostem Cont, Marsann, Lenovo, Šejnoha plasty, GolemTech, SolidSped, AR Trade, AM Kontrol, Trotina Auto, CZ Eko a teké Mikuni Teamu za přípravu a servis vozu. Nyní společně vyčkejme, kdy a co se vlastně v budoucích týdnech v rámci ČMPR pojede. Nad několika soutěžemi stále visí nejasný otazník ... Sledujte také náš teamový facebook „mkmotorsport“ a web www.mkmotorsport.cz
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?