Minařík racing team měl na startu v Pačejově, kde se jel třetí závod letošní rallysprintové série čtyři vozy a všechny úspěšně projely cílovou rampou. Navíc Petr Gargulák a Radim Koutek byli oceněni poháry za vítězství ve třídě 15, respektive 2. místo ve třídě 8.
Letošní rallysprintová série se přehoupla do své druhé poloviny a zlomovým závodem byla XXXVI. EPLcond Rally Agropa 2015 s rychlostními zkouškami v okolí Horažďovic. Do dějiště třetího sprintu se vypravil i Minařík racing team s čtyřmi vozy. Renault Clio R3 byl připravený pro Pavla Miku, starší model Clio Sport pak pro Radima Koutka a hostujícího Vlastimila Daňhela a do Hondy Civic VTi opět usedl Petr Gargulák. Pro 101 posádek připravili pořadatelé trať s osmi rychlostními zkouškami v délce 73,54 ostrých kilometrů. Jezdci bojovali nejenom se soupeři a s časem, ale také s tropickými teplotami, které závod provázely.
Původně měl Pavel Mika v plánu startovat až v Jeseníkách, ale dobře zajetý Vyškov zavelel k účasti i na Plzeňsku. V Pačejově startoval Pavel naposledy před jedenácti lety a handicap oproti posádkám, které na tomto závodě startují pravidelně, byl znát. „Pačejovský sprint bylo pro mne v podstatě nová soutěž, neboť naposledy jsem zde startoval v roce 2004 s pohárovou fábií. Po napsání rozpisu, jsme s Karlem konstatovali, že je soutěž krásná, ovšem ve velké výhodě budou naši soupeři, kteří zde startují pravidelně. Až při samotném závodě si jezdec totiž dostane do paměti různé špeky a záludnosti. To se zcela potvrdilo v samotném závodě, kde nám dvoukolkáři hodně zatápěli. Musím smeknout před výkony Bisahy a Vopatřila, neboť ve velkém vedru předvedli špičkový výkon. Na předposlední zkoušce na šotolinovém úseku jsme chytli defekt pravé přední pneu, proto jsme dojížděli do cíle zkoušky pomalu, abychom moc neublížili autu. Se svým výkonem moc spokojený nejsem. Přesto musím poděkovat Minařík racing teamu za perfektně připravené auto a náladu během závodu. Velké díky patří i Karlovi Žáčkovi, že mi obětoval čas i když jsme neměli v Pačejově startovat. Pochvala míří i k pořadatelům za uspořádání krásné a těžké soutěže, pouze mne mrzí menší účast diváků, ale voda v tomto počasí asi dostala přednost,“ shrnul dění v třetím sprintu sezony Mika. Dvojice Pavel Mika – Karel Žáček nakonec obsadila 10. místo v rámci RSS, 19. místo absolutně a 7. místo ve třídě 5. Na start třetího sprintu sezony se postavili také Petr Gargulák s Martinem Ziglerem a za cíl si posádka dala odčinit výpadek z dobře rozjetého závodu ve Vyškově. Petr s Martinem startovali v Pačejově poprvé a na začátku závodu byli lehce nervózní. Přesto úkol daný do sprintu se klukům podařilo splnit a v závěru rally si dojeli pro pohárové umístění. „Na Rally Agropa Pačejov jsme přijeli trochu nervózni, protože nám na předchozím závodě zazlobila technika. Tratě byly pro nás úplně nové a byla to pro nás soutěž velmi náročná na rozpis. Nervozita z nás trochu opadla po prvních dvou RZ, kdy jsme si ve třídě vybudovali poměrně velký náskok. Především jsme se ale porovnávali s rozjetými kluky ze třídy 9, které se nám dařilo držet za sebou, což nás velmi překvapilo. V průběhu soutěže jsme dokázali náskok ještě navyšovat a dovolit si při průjezdu rozbitým vojenským prostorem pošetřit auto a také si dát pozor na defekt. V cíli jsme byli hodně překvapení, že jsme byli nejrychlejší Honda a první enková předokolka vůbec. Nic jsme nechtěli ponechat náhodě a závodili jsme až do poslední zkoušky, která nám hodně sedla a zajeli 23. čas absolutně, z čehož jsme měli největší radost. Chtěl bych poděkovat spolujezdci Martinovi za profesionální spolupráci a velký dík patří celému týmu Minařík Racing teamu, který věnoval autě perfektní péči a závod jsme si díky nim velmi užili,“ zhodnotil sobotní klání na pačejovsku slušovický jezdec, jenž dal svému spolujezdci pěkný dárek k nadcházejícím narozeninám. Dvojice Petr Gargulák – Martin Zigler obsadila 17. místo v rámci RSS, 27. místo absolutně a vítězství si posádka odvezla z třídy 15, stejně jako prvenství v „bývalém“ Poháru v rally.
Dobře naladěný přijel do Pačejova Radim Koutek. Důvodem spokojenosti byl mimo jiné i fakt, že v dosavadních sprintech vždy bodoval a jeho umístění měla stoupající tendenci. Na Valašce to bylo 7. místo, ve Vyškově místo čtvrté. Radim přizval na místo spolujezdce ostříleného Richarda Laseviče a nově složená posádka se rychle v autě sžila. Richard pomohl svými zkušenostmi a Radim poznatky dobře vstřebával. „Na Rally Pačejov se na sedadlo spolujezdce posadil velezkušený Richard Lasevič, což byla pro mě osobně nenahraditelná zkušenost a pocta. Ze začátku jsem měl zcela svázané ruce a trpěl jsem i velkou trémou, což se nejvíce ukázalo při stavbě rozpisu na nejtěžší RZ Čečelovice, kde to z mé strany nebylo rozhodně ideální. Richard je ale velký kliďas a profesionál a tak mé přehmaty zvládal a navíc byl velkým přínosem a optimistou. Samotný závod byl pro mě osobně pak jedna velká záhada. Námi dosahované časy na erzetách nic nenapovídaly našemu cíli, který jsme si dali před závodem a to hlavně v klidu otestovat. Musím přiznat, že některé úseky už byly i malinko za hranou, ale vše jsme zvládali. Auto bylo, stejně jako na Vyškově perfektně připravené a odpustilo mi chyby, kterých jsem se dopustil a v kritických chvilkách nás moc podrželo. Nezbývá mi než opět poděkovat celému Minařík racing teamu, protože jejich práce v servisu byl jeden velký koncert. Mé díky patří i Richardovi za to, že mi ukázal, jaká je to nádhera a klid, když je spolujezdec tak výborný, jako on. Pochvala míří i ke všem, kteří nám fandili a drželi pěsti, pokusím se jim dobrou náladu z rally v budoucnu moc nekazit,“ uvedl k pačejovskému sprintu Radim Koutek. Posádka Koutek – Lasevič dokončila Rally Agropa na 25.místě v rámci RSS, 35. místo absolutně a 2. místě ve třídě 8. Pro pačejovský sprint využil služeb Minařík racing teamu Vlastimil Daňhel. I když závod s Kateřinou Janovskou dokončili, o lepší výsledek je připravil defekt a výměna kolo přímo na erzetě. „Co napsat k Pačejovu? Nový tým, nové auto a po těžké ráně na Bohemce i nové objevování hranic možnosti řidiče i celé posádky. I přes poslední místo ve třídě zaviněné hlavně výměnou kola na druhé zkoušce, je dojem z Pačejova velmi dobrý. Tým fungoval perfektně, auto bylo dobře připravené a posádka nastoupila do boje odhodlána, že se nebojí, a že je schopna s jakýmkoli autem na jakékoli trati zajíždět časy v popředí třídy. Po opatrném začátku na 1.RZ a defektu na Čečelovicích se nám podařilo v dalších zkouškách jednou vyhrát, dvakrát být na druhém místě, jednou třetí a dvakrát čtvrtí ve třídě. A to jedno čtvrté místo bylo na RZ 5, kde první čtyři posádky se vešly do tří sekund a my přitom v posledním retardéru měli kolizi se soudkem, který nás dokonce i zastavil. Nakonec dojem z auta, týmu i posádky byl velmi dobrý a z Pačejova jsme odjížděli sice bez kalíšků, ale spokojeni,“ prozradil Vlastimil Daňhel. Smíšená posádka dokončila sprint na 32. místě v rámci RSS, 53. místě absolutně a 6. místě ve třídě 8. Nyní čeká Minařík racing team výzva v podobě domácí prestižní Barum Czech Rally Zlín, která startuje na konci srpna. S týmovými auty budou startovat Radim Koutek, Marek Holík a Jiří Lichovník, o jezdci ve čtvrtém voze se jedná.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.