Minařík racing team měl na startu v Pačejově, kde se jel třetí závod letošní rallysprintové série čtyři vozy a všechny úspěšně projely cílovou rampou. Navíc Petr Gargulák a Radim Koutek byli oceněni poháry za vítězství ve třídě 15, respektive 2. místo ve třídě 8.
Letošní rallysprintová série se přehoupla do své druhé poloviny a zlomovým závodem byla XXXVI. EPLcond Rally Agropa 2015 s rychlostními zkouškami v okolí Horažďovic. Do dějiště třetího sprintu se vypravil i Minařík racing team s čtyřmi vozy. Renault Clio R3 byl připravený pro Pavla Miku, starší model Clio Sport pak pro Radima Koutka a hostujícího Vlastimila Daňhela a do Hondy Civic VTi opět usedl Petr Gargulák. Pro 101 posádek připravili pořadatelé trať s osmi rychlostními zkouškami v délce 73,54 ostrých kilometrů. Jezdci bojovali nejenom se soupeři a s časem, ale také s tropickými teplotami, které závod provázely.
Původně měl Pavel Mika v plánu startovat až v Jeseníkách, ale dobře zajetý Vyškov zavelel k účasti i na Plzeňsku. V Pačejově startoval Pavel naposledy před jedenácti lety a handicap oproti posádkám, které na tomto závodě startují pravidelně, byl znát. „Pačejovský sprint bylo pro mne v podstatě nová soutěž, neboť naposledy jsem zde startoval v roce 2004 s pohárovou fábií. Po napsání rozpisu, jsme s Karlem konstatovali, že je soutěž krásná, ovšem ve velké výhodě budou naši soupeři, kteří zde startují pravidelně. Až při samotném závodě si jezdec totiž dostane do paměti různé špeky a záludnosti. To se zcela potvrdilo v samotném závodě, kde nám dvoukolkáři hodně zatápěli. Musím smeknout před výkony Bisahy a Vopatřila, neboť ve velkém vedru předvedli špičkový výkon. Na předposlední zkoušce na šotolinovém úseku jsme chytli defekt pravé přední pneu, proto jsme dojížděli do cíle zkoušky pomalu, abychom moc neublížili autu. Se svým výkonem moc spokojený nejsem. Přesto musím poděkovat Minařík racing teamu za perfektně připravené auto a náladu během závodu. Velké díky patří i Karlovi Žáčkovi, že mi obětoval čas i když jsme neměli v Pačejově startovat. Pochvala míří i k pořadatelům za uspořádání krásné a těžké soutěže, pouze mne mrzí menší účast diváků, ale voda v tomto počasí asi dostala přednost,“ shrnul dění v třetím sprintu sezony Mika. Dvojice Pavel Mika – Karel Žáček nakonec obsadila 10. místo v rámci RSS, 19. místo absolutně a 7. místo ve třídě 5. Na start třetího sprintu sezony se postavili také Petr Gargulák s Martinem Ziglerem a za cíl si posádka dala odčinit výpadek z dobře rozjetého závodu ve Vyškově. Petr s Martinem startovali v Pačejově poprvé a na začátku závodu byli lehce nervózní. Přesto úkol daný do sprintu se klukům podařilo splnit a v závěru rally si dojeli pro pohárové umístění. „Na Rally Agropa Pačejov jsme přijeli trochu nervózni, protože nám na předchozím závodě zazlobila technika. Tratě byly pro nás úplně nové a byla to pro nás soutěž velmi náročná na rozpis. Nervozita z nás trochu opadla po prvních dvou RZ, kdy jsme si ve třídě vybudovali poměrně velký náskok. Především jsme se ale porovnávali s rozjetými kluky ze třídy 9, které se nám dařilo držet za sebou, což nás velmi překvapilo. V průběhu soutěže jsme dokázali náskok ještě navyšovat a dovolit si při průjezdu rozbitým vojenským prostorem pošetřit auto a také si dát pozor na defekt. V cíli jsme byli hodně překvapení, že jsme byli nejrychlejší Honda a první enková předokolka vůbec. Nic jsme nechtěli ponechat náhodě a závodili jsme až do poslední zkoušky, která nám hodně sedla a zajeli 23. čas absolutně, z čehož jsme měli největší radost. Chtěl bych poděkovat spolujezdci Martinovi za profesionální spolupráci a velký dík patří celému týmu Minařík Racing teamu, který věnoval autě perfektní péči a závod jsme si díky nim velmi užili,“ zhodnotil sobotní klání na pačejovsku slušovický jezdec, jenž dal svému spolujezdci pěkný dárek k nadcházejícím narozeninám. Dvojice Petr Gargulák – Martin Zigler obsadila 17. místo v rámci RSS, 27. místo absolutně a vítězství si posádka odvezla z třídy 15, stejně jako prvenství v „bývalém“ Poháru v rally.
Dobře naladěný přijel do Pačejova Radim Koutek. Důvodem spokojenosti byl mimo jiné i fakt, že v dosavadních sprintech vždy bodoval a jeho umístění měla stoupající tendenci. Na Valašce to bylo 7. místo, ve Vyškově místo čtvrté. Radim přizval na místo spolujezdce ostříleného Richarda Laseviče a nově složená posádka se rychle v autě sžila. Richard pomohl svými zkušenostmi a Radim poznatky dobře vstřebával. „Na Rally Pačejov se na sedadlo spolujezdce posadil velezkušený Richard Lasevič, což byla pro mě osobně nenahraditelná zkušenost a pocta. Ze začátku jsem měl zcela svázané ruce a trpěl jsem i velkou trémou, což se nejvíce ukázalo při stavbě rozpisu na nejtěžší RZ Čečelovice, kde to z mé strany nebylo rozhodně ideální. Richard je ale velký kliďas a profesionál a tak mé přehmaty zvládal a navíc byl velkým přínosem a optimistou. Samotný závod byl pro mě osobně pak jedna velká záhada. Námi dosahované časy na erzetách nic nenapovídaly našemu cíli, který jsme si dali před závodem a to hlavně v klidu otestovat. Musím přiznat, že některé úseky už byly i malinko za hranou, ale vše jsme zvládali. Auto bylo, stejně jako na Vyškově perfektně připravené a odpustilo mi chyby, kterých jsem se dopustil a v kritických chvilkách nás moc podrželo. Nezbývá mi než opět poděkovat celému Minařík racing teamu, protože jejich práce v servisu byl jeden velký koncert. Mé díky patří i Richardovi za to, že mi ukázal, jaká je to nádhera a klid, když je spolujezdec tak výborný, jako on. Pochvala míří i ke všem, kteří nám fandili a drželi pěsti, pokusím se jim dobrou náladu z rally v budoucnu moc nekazit,“ uvedl k pačejovskému sprintu Radim Koutek. Posádka Koutek – Lasevič dokončila Rally Agropa na 25.místě v rámci RSS, 35. místo absolutně a 2. místě ve třídě 8. Pro pačejovský sprint využil služeb Minařík racing teamu Vlastimil Daňhel. I když závod s Kateřinou Janovskou dokončili, o lepší výsledek je připravil defekt a výměna kolo přímo na erzetě. „Co napsat k Pačejovu? Nový tým, nové auto a po těžké ráně na Bohemce i nové objevování hranic možnosti řidiče i celé posádky. I přes poslední místo ve třídě zaviněné hlavně výměnou kola na druhé zkoušce, je dojem z Pačejova velmi dobrý. Tým fungoval perfektně, auto bylo dobře připravené a posádka nastoupila do boje odhodlána, že se nebojí, a že je schopna s jakýmkoli autem na jakékoli trati zajíždět časy v popředí třídy. Po opatrném začátku na 1.RZ a defektu na Čečelovicích se nám podařilo v dalších zkouškách jednou vyhrát, dvakrát být na druhém místě, jednou třetí a dvakrát čtvrtí ve třídě. A to jedno čtvrté místo bylo na RZ 5, kde první čtyři posádky se vešly do tří sekund a my přitom v posledním retardéru měli kolizi se soudkem, který nás dokonce i zastavil. Nakonec dojem z auta, týmu i posádky byl velmi dobrý a z Pačejova jsme odjížděli sice bez kalíšků, ale spokojeni,“ prozradil Vlastimil Daňhel. Smíšená posádka dokončila sprint na 32. místě v rámci RSS, 53. místě absolutně a 6. místě ve třídě 8. Nyní čeká Minařík racing team výzva v podobě domácí prestižní Barum Czech Rally Zlín, která startuje na konci srpna. S týmovými auty budou startovat Radim Koutek, Marek Holík a Jiří Lichovník, o jezdci ve čtvrtém voze se jedná.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?