Oblíbená západočeská soutěž se pojede již tuto sobotu. Nově vzniklá Rallysprint série vzbuzovala u některých pořadatelů obavy o naplnění startovního pole. Pačejovským navíc nenahrávalo ani to, že jsou jediným „českým“ podnikem v kalendáři. Převážná část seriálu se totiž odjede na Moravě. Nakonec ve startovní listině figuruje velmi pěkných 123 posádek. Z toho je 31 posádek přihlášeno do Mistrovství České republiky v rally historických vozidel. Historická vozidla na pačejovskou rally vždy patřila a základna západočeských posádek to jen dokládá. Dalších devět posádek se představí v rámci České trofeje v rally pravidelnosti.
O absolutní prvenství budou bojovat účastníci takzvaného Poháru 2+ pro silné vozy s pohonem všech kol. Tam se představí několikanásobný vítěz EPLCond rally Agropa Roman Odložilík. Ten přiveze svůj Ford Fiesta R5. V barvách domácího Automotoklubu Pačejov bude startovat Jan Sýkora se Štěpánem Palivcem také s Fordem Fiesta R5. Po velmi dobrém výkonu na Rally Bohemia musíme mezi velké favority zařadit i posádku Dohnal – Venclík na velmi atraktivním voze Ford Focus WRC. Pozadu nebude chtít jistě zůstat ani Martin Vlček nebo Petr Trnovec na vozidlech Škoda Fabia S2000. Velkou bitvu můžeme očekávat mezi produkčními vozy. Tam bude startovat velký favorit Václav Kopáček s Barborou Rendlovou na Subaru Impreza. Po velmi dobrém výkonu na posledním podniku ve Vyškově lze očekávat kvalitní časy také od Pavla Ševčíka na Mitsubishi Lancer. Ve Vyškově zazářil také Radoslav Nešpor s atraktivní Porsche 997 GT. Uvidíme, zda mu budou sedět i pačejovské tratě. Unikátní vůz Toyota Corolla WRC představí plzeňský Jiří Jírovec.
V hlavním poli Rallysprint serie nebude chybět nikdo ze špičky. Velkým favoritem je průběžně vedoucí posádka Smékal – Hýbnerová na Citroenu DS3. Stejný vůz představí další špičkový jezdec Ondřej Bisaha. Konkurenční Renaulty osedlají Patrik Rujbr a Jan Lunga. Nebude chybět tovární jezdec Peugeotu Sport ČR Tomáš Pospíšilík na Peugeotu 208 R2. Stejný vůz bude pilotovat další favorit Martin Vopatřil. Exotický Ford Fiesta Kit Car po několika letech v Pačejově ukáže Petr Zedník. V rallysprint serii je tedy adeptů na vítězství hned několik. Lze tedy očekávat tuhé boje o body do seriálu.
V Mistrovství ČR historických automobilů je největším favoritem posádka Krejča – Šárka na Škodě 130 LR. Se stejným vozem bude o vítězství bojovat legendární okruhový závodník Břetislav Enge s dcerou Lucií. Za domácí Automotoklub Pačejov se o čelo popere Václav Hostaš s Janem Valešem na voze Lada 2105 VFTS. Exotickou Alfu Romeo představí posádka Hustý – Tesař, která mnohokrát ukázala, že se i s tak starým vozem nechá bojovat o první místo. Asi nejhezčí vozidla startovního pole – Lancia Beta představí domácí Jaroslav Kroupar. Druhý vůz bude pilotovat Jaroslav Strnad.
Startovní pole nabízí bezesporu kvalitu i kvantitu. Nezbývá tedy, než se do Pačejova a okolí přijet podívat. Vše začne v pátek večer předstartovní show na náměstí v Horažďovicích, zakončenou velkolepým ohňostrojem. V sobotu se pak již bude bojovat na rychlostních zkouškách. Nejlepší posádky jsou očekávány v cíli kolem 17. hodiny.
Všechny podrobné informace k EPLcond Rally AGROPA jsou k dispozici na www.rallyagropa.cz.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?