Posádka továrního týmu Škoda Motorsport Jan Kopecký – Pavel Dresler je po první etapě ve vedení 42. Rally Bohemia. Druhé místo drží posádka Václav Pech – Petr Uhel. Na třetí místo se po defektu Esapekki Lappiho na šesté rychlostní zkoušce posunuli Jan Dohnal – Jakub Venclík.
Jan Kopecký se Škodou Fabia R5 továrního týmu ŠKODA Motorsport drží zatím pevně v rukou vedení v Rally Bohemia po 1. etapě, když se mu podařilo zvítězit ve všech třech rychlostních zkouškách večerní sekce soutěže. Jeho finský týmový kolega Esapekka Lappi bohužel po defektu pneumatiky na RZ 6 Šumburk a následných problémech ztratil více než dvě minuty a propadl se na sedmé místo.
Na druhé místo se díky tomu dostali Václav Pech – Petr Uhel, kteří nyní ztrácejí na Jana Kopeckého více než půl minuty. Bronzová příčka patří rychle jedoucím Janu Dohnalovi na Fordu Focus RS WRC. Čtvrté místo patří Škodě Fabia S2000 Pavla Valouška – Veroniky Havelkové. Už na páté místo, před Romana Odložilíka s Martinem Turečkem, které také postihl defekt pneumatiky na RZ Šumburk, se propracovali Štěpán Vojtěch s Michalem Ernstem na Peugeotu 206 WRC. Osmé místo stále drží posádka Jan Sýkora – Štěpán Palivec.
Ohlasy předních jezdců z nočního servisu: S jakými pocity budou vstupovat do zítřejší druhé etapy?
Jan Kopecký, Škoda Fabia R5: „Jedeme si pořád své tempo, naopak náš kolega začal asi poněkud riskovat a dvakrát byl mimo trať, přičemž jednou měl asi docela štěstí. Je to pro něj škola závodění na asfaltu, rozumím tomu – když jsem byl mladší, také jsem pořád jel naplno. Dnes už u jízdy začínám trochu víc přemýšlet, ohlížím se i na situaci v českém šampionátu. Chceme ale i zítra udržet Vencu Pecha za sebou, pokusíme se vyhrát v rámci MČR i druhou etapu. A že bychom díky tomu mohli dosáhnout na hattrick v podobě tří prvenství na Rally Bohemia? Na takové věci teď nemyslíme.“
Esapekka Lapii, Škoda Fabia R5: „Na prostřední erzetě sekce jsme měli defekt, zachytili jsme zadní částí břeh a poškodili ráfek. Museli jsme kolo vyměnit a měli jsme poté na poslední zkoušce i problémy s tlumičem. V tomto místě jsme asi tlačili na pilu až příliš, ale zřejmě zatím nemáme přesný rozpis. Učíme se na asfaltu.“
Václav Pech, Mini John Cooper S2000: „I druhá sekce byla pro nás stejná jako první – jedeme na hranici našich možností, víc přidat už nemůžeme, přesto nám Honza ujíždí…“
Zítra 42. Rally Bohemia pokračuje druhou etapou, ve které posádky prověří rychlostní zkoušky na Mladoboleslavsku. V cíli na Staroměstském náměstí v Mladé Boleslavi uvítáme první posádky Mistrovství České republiky v neděli ve 14:35 hodin.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.