Vstup do Rallye Bohemia se povedl Kopeckému, Pech je třetí

Jan Kopecký se Škodou Fabia R5 továrního týmu ŠKODA Motorsport (Foto z Českého Krumlova).
Jan Kopecký se Škodou Fabia R5 továrního týmu ŠKODA Motorsport (Foto z Českého Krumlova)., foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
RallyZone.cz 12. července 2015 4:07
Sdílej:

Posádka továrního týmu Škoda Motorsport Jan Kopecký – Pavel Dresler je po první etapě ve vedení 42. Rally Bohemia. Druhé místo drží posádka Václav Pech – Petr Uhel. Na třetí místo se po defektu Esapekki Lappiho na šesté rychlostní zkoušce posunuli Jan Dohnal – Jakub Venclík.

Jan Kopecký se Škodou Fabia R5 továrního týmu ŠKODA Motorsport drží zatím pevně v rukou vedení v Rally Bohemia po 1. etapě, když se mu podařilo zvítězit ve všech třech rychlostních zkouškách večerní sekce soutěže. Jeho finský týmový kolega Esapekka Lappi bohužel po defektu pneumatiky na RZ 6 Šumburk a následných problémech ztratil více než dvě minuty a propadl se na sedmé místo.

Na druhé místo se díky tomu dostali Václav Pech – Petr Uhel, kteří nyní ztrácejí na Jana Kopeckého více než půl minuty. Bronzová příčka patří rychle jedoucím Janu Dohnalovi na Fordu Focus RS WRC. Čtvrté místo patří Škodě Fabia S2000 Pavla Valouška – Veroniky Havelkové. Už na páté místo, před Romana Odložilíka s Martinem Turečkem, které také postihl defekt pneumatiky na RZ Šumburk, se propracovali Štěpán Vojtěch s Michalem Ernstem na Peugeotu 206 WRC. Osmé místo stále drží posádka Jan Sýkora – Štěpán Palivec.

Ohlasy předních jezdců z nočního servisu: S jakými pocity budou vstupovat do zítřejší druhé etapy?

Jan Kopecký, Škoda Fabia R5: „Jedeme si pořád své tempo, naopak náš kolega začal asi poněkud riskovat a dvakrát byl mimo trať, přičemž jednou měl asi docela štěstí. Je to pro něj škola závodění na asfaltu, rozumím tomu – když jsem byl mladší, také jsem pořád jel naplno. Dnes už u jízdy začínám trochu víc přemýšlet, ohlížím se i na situaci v českém šampionátu. Chceme ale i zítra udržet Vencu Pecha za sebou, pokusíme se vyhrát v rámci MČR i druhou etapu. A že bychom díky tomu mohli dosáhnout na hattrick v podobě tří prvenství na Rally Bohemia? Na takové věci teď nemyslíme.“

Esapekka Lapii, Škoda Fabia R5: „Na prostřední erzetě sekce jsme měli defekt, zachytili jsme zadní částí břeh a poškodili ráfek. Museli jsme kolo vyměnit a měli jsme poté na poslední zkoušce i problémy s tlumičem. V tomto místě jsme asi tlačili na pilu až příliš, ale zřejmě zatím nemáme přesný rozpis. Učíme se na asfaltu.“

Václav Pech, Mini John Cooper S2000: „I druhá sekce byla pro nás stejná jako první – jedeme na hranici našich možností, víc přidat už nemůžeme, přesto nám Honza ujíždí…“

Zítra 42. Rally Bohemia pokračuje druhou etapou, ve které posádky prověří rychlostní zkoušky na Mladoboleslavsku. V cíli na Staroměstském náměstí v Mladé Boleslavi uvítáme první posádky Mistrovství České republiky v neděli ve 14:35 hodin.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.