Posádka továrního týmu Škoda Motorsport Jan Kopecký – Pavel Dresler je po první etapě ve vedení 42. Rally Bohemia. Druhé místo drží posádka Václav Pech – Petr Uhel. Na třetí místo se po defektu Esapekki Lappiho na šesté rychlostní zkoušce posunuli Jan Dohnal – Jakub Venclík.
Jan Kopecký se Škodou Fabia R5 továrního týmu ŠKODA Motorsport drží zatím pevně v rukou vedení v Rally Bohemia po 1. etapě, když se mu podařilo zvítězit ve všech třech rychlostních zkouškách večerní sekce soutěže. Jeho finský týmový kolega Esapekka Lappi bohužel po defektu pneumatiky na RZ 6 Šumburk a následných problémech ztratil více než dvě minuty a propadl se na sedmé místo.
Na druhé místo se díky tomu dostali Václav Pech – Petr Uhel, kteří nyní ztrácejí na Jana Kopeckého více než půl minuty. Bronzová příčka patří rychle jedoucím Janu Dohnalovi na Fordu Focus RS WRC. Čtvrté místo patří Škodě Fabia S2000 Pavla Valouška – Veroniky Havelkové. Už na páté místo, před Romana Odložilíka s Martinem Turečkem, které také postihl defekt pneumatiky na RZ Šumburk, se propracovali Štěpán Vojtěch s Michalem Ernstem na Peugeotu 206 WRC. Osmé místo stále drží posádka Jan Sýkora – Štěpán Palivec.
Ohlasy předních jezdců z nočního servisu: S jakými pocity budou vstupovat do zítřejší druhé etapy?
Jan Kopecký, Škoda Fabia R5: „Jedeme si pořád své tempo, naopak náš kolega začal asi poněkud riskovat a dvakrát byl mimo trať, přičemž jednou měl asi docela štěstí. Je to pro něj škola závodění na asfaltu, rozumím tomu – když jsem byl mladší, také jsem pořád jel naplno. Dnes už u jízdy začínám trochu víc přemýšlet, ohlížím se i na situaci v českém šampionátu. Chceme ale i zítra udržet Vencu Pecha za sebou, pokusíme se vyhrát v rámci MČR i druhou etapu. A že bychom díky tomu mohli dosáhnout na hattrick v podobě tří prvenství na Rally Bohemia? Na takové věci teď nemyslíme.“
Esapekka Lapii, Škoda Fabia R5: „Na prostřední erzetě sekce jsme měli defekt, zachytili jsme zadní částí břeh a poškodili ráfek. Museli jsme kolo vyměnit a měli jsme poté na poslední zkoušce i problémy s tlumičem. V tomto místě jsme asi tlačili na pilu až příliš, ale zřejmě zatím nemáme přesný rozpis. Učíme se na asfaltu.“
Václav Pech, Mini John Cooper S2000: „I druhá sekce byla pro nás stejná jako první – jedeme na hranici našich možností, víc přidat už nemůžeme, přesto nám Honza ujíždí…“
Zítra 42. Rally Bohemia pokračuje druhou etapou, ve které posádky prověří rychlostní zkoušky na Mladoboleslavsku. V cíli na Staroměstském náměstí v Mladé Boleslavi uvítáme první posádky Mistrovství České republiky v neděli ve 14:35 hodin.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.