Posádka továrního týmu Škoda Motorsport Jan Kopecký – Pavel Dresler je po první etapě ve vedení 42. Rally Bohemia. Druhé místo drží posádka Václav Pech – Petr Uhel. Na třetí místo se po defektu Esapekki Lappiho na šesté rychlostní zkoušce posunuli Jan Dohnal – Jakub Venclík.
Jan Kopecký se Škodou Fabia R5 továrního týmu ŠKODA Motorsport drží zatím pevně v rukou vedení v Rally Bohemia po 1. etapě, když se mu podařilo zvítězit ve všech třech rychlostních zkouškách večerní sekce soutěže. Jeho finský týmový kolega Esapekka Lappi bohužel po defektu pneumatiky na RZ 6 Šumburk a následných problémech ztratil více než dvě minuty a propadl se na sedmé místo.
Na druhé místo se díky tomu dostali Václav Pech – Petr Uhel, kteří nyní ztrácejí na Jana Kopeckého více než půl minuty. Bronzová příčka patří rychle jedoucím Janu Dohnalovi na Fordu Focus RS WRC. Čtvrté místo patří Škodě Fabia S2000 Pavla Valouška – Veroniky Havelkové. Už na páté místo, před Romana Odložilíka s Martinem Turečkem, které také postihl defekt pneumatiky na RZ Šumburk, se propracovali Štěpán Vojtěch s Michalem Ernstem na Peugeotu 206 WRC. Osmé místo stále drží posádka Jan Sýkora – Štěpán Palivec.
Ohlasy předních jezdců z nočního servisu: S jakými pocity budou vstupovat do zítřejší druhé etapy?
Jan Kopecký, Škoda Fabia R5: „Jedeme si pořád své tempo, naopak náš kolega začal asi poněkud riskovat a dvakrát byl mimo trať, přičemž jednou měl asi docela štěstí. Je to pro něj škola závodění na asfaltu, rozumím tomu – když jsem byl mladší, také jsem pořád jel naplno. Dnes už u jízdy začínám trochu víc přemýšlet, ohlížím se i na situaci v českém šampionátu. Chceme ale i zítra udržet Vencu Pecha za sebou, pokusíme se vyhrát v rámci MČR i druhou etapu. A že bychom díky tomu mohli dosáhnout na hattrick v podobě tří prvenství na Rally Bohemia? Na takové věci teď nemyslíme.“
Esapekka Lapii, Škoda Fabia R5: „Na prostřední erzetě sekce jsme měli defekt, zachytili jsme zadní částí břeh a poškodili ráfek. Museli jsme kolo vyměnit a měli jsme poté na poslední zkoušce i problémy s tlumičem. V tomto místě jsme asi tlačili na pilu až příliš, ale zřejmě zatím nemáme přesný rozpis. Učíme se na asfaltu.“
Václav Pech, Mini John Cooper S2000: „I druhá sekce byla pro nás stejná jako první – jedeme na hranici našich možností, víc přidat už nemůžeme, přesto nám Honza ujíždí…“
Zítra 42. Rally Bohemia pokračuje druhou etapou, ve které posádky prověří rychlostní zkoušky na Mladoboleslavsku. V cíli na Staroměstském náměstí v Mladé Boleslavi uvítáme první posádky Mistrovství České republiky v neděli ve 14:35 hodin.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?